Playstation wil niet verbinden in combinatie met Box 12 en 3 Superwifi punten

  • 25 March 2024
  • 21 reacties
  • 169 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi,

sinds ik geswitched ben van modem krijg ik op de PS5 de melding:

“kan geen verbinding maken met internet. Je internetserviceprovider of router verhindert mogelijk dat je PS5 verbinding met internet maakt. Zorg ervoor dat je via hetzelfde netwerk als je PS5 verbinding met internet kunt maken door de verbinding met je computer of mobiele apparaat te testen”

 

Oude (werkende) situatie: experia box V10 zonder wifiversterkers

Nieuwe (niet werkende) situatie: KPN box 12b met 3 superwifi punten

 

De wifi werkt gewoon op laptops, mobiele telefoons en alle andere apparaten in het huis behalve de Playstation.

De Playstation krijgt geen verbinding met internet, zowel bekabeld als onbekabeld niet.

De Playstation krijgt wel gewoon verbinding met andere netwerken of via hotspot via de telefoon.

Al geprobeerd: modem opnieuw opstarten, Playstation updaten, opnieuw opstarten en dit in alle mogelijke volgorde en combinaties.

Wifi-signaal op positie van de Playstation is prima….. mijn ideeën om het weer aan de praat te krijgen zijn op dus als iemand nog tips, trucs of een oplossing heeft graag! 


21 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@rinus_rinus Probeer ipv6 op modem te deactiveren en kijken of ps5 via kabel wel werkt of niet?

Reputatie 1

Hoi TDN,

 

heb geprobeerd om dit via  https://192.168.2.254 te regelen (dat las ik in een ander topic).

Ik krijg dan een inlogmenu met “admin” en “password”, dat “admin” kan ik niet wijzigen (zal ook wel niet de bedoeling zijn) maar wat is het password? Een leeg veld pikt ie niet en ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit een wachtwoord heb ingesteld. Of is er een andere manier om ipv6 te deactiveren?

 

Wederom alvast dank!

Reputatie 7
Badge +9

@rinus_rinus Probeer jouw oude wachtwoord van V10 te gebruiken. Anders reset jouw modem naar fabrieksinstelling via reset knop op de achterkant. Verwijder dan de WAN kabel om modem van internet connectie naar KPN onmogelijk te maken en inloggen met de admin wachtwoord op de sticker op achterkant. Blijk inloggen en verbind de WAN kabel weer om internet te hervatten. Wacht paar minuten, dan worden eigenlijk oude V10 instellingen weer terug geplaats op V12 modem. Probeer dan de admin wachtwoord te wijzigen naar een ander wachtwoord of laten blijven zoals de oude wachtwoord

Reputatie 1

Hoi TDN,

 

Ik heb het huidige modem gereset, WAN-kabel eruit gehaald, maar kan dan niet inloggen, melding “communication error with the gateway”.

Heb daarna de WAN kabel weer erin gedaan. En via de KPN-app op mijn telefoon via de QR op de achterkant van het modem ingelogd. Hierbij werd gevraagd een wachtwoord aan te maken en dat heb ik gedaan. Krijg dan bij het inloggen met dat wachtwoord ook bovenstaande melding.

 

Ik doe een beroep op uw inlevingsvermogen om het vanuit het oogpunt van een leek te zien 😉

 

kortom: ik kom dus niet in mijn modem om de ipv6 te deactiveren….

Reputatie 7
Badge +9

@rinus_rinus Maak cache van jouw browser leeg en klik op http://192.168.2.254 om in te loggen.

Reputatie 1

heb de cache leeg gemaakt, weer geprobeerd in te loggen maar krijg de melding “wrong login information”. Zowel bij het wachtwoord achterop de 12b-box als bij het wachtwoord dat ik met mijn kpn-app had aangemaakt (maar die zal wel na de reset van het modem niet meer gelden)

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@rinus_rinus Dan is waarschijnlijk je oude admin wachtwoord van modem v10 weer terug geplaats naar jouw nieuwe modem. Kan je met dit wachtwoord ook niet inloggen?

Anders lees mijn topic erover

 

Reputatie 1

heb de tips gevolgd maar kom er nog steeds niet in.

Blijf de melding “wrong login information” krijgen.

Heb ook geen idee wat mijn wachtwoord voor de V10 was (staat ook niet achterop volgens mij).

Kan ik niet d.m.v. een reset o.i.d. op een punt komen waarin mijn admin wachtwoord de code op mijn nieuwe 12b-modem is?

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe komt u nu aan een KPN Box 12 als u voorheen de Experiabox v10 had? Want ... die had u beter kunnen houden. Was die stuk?

Reputatie 7
Badge +9

@rinus_rinus De v10 heeft geen standaard wachtwoord (bij eerste keer is het leeg). Dan werd je gevorderd een nieuw wachtwoord te maken en deze is opgeslagen bij KPN. Dit wordt weer terug verplaats naar nieuw modem. Indien je dit wachtwoord niet meer weet, probeer jouw modem online te resetten

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-reset-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm

 

Reputatie 7
Badge +24

@rinus_rinus De v10 heeft geen standaard wachtwoord (bij eerste keer is het leeg). Dan werd je gevorderd een nieuw wachtwoord te maken en deze is opgeslagen bij KPN.

Alleen de WiFi netwerknaam en wachtwoord worden opgeslagen bij KPN. Niet het wachtwoord van de webinterface. 

Reputatie 7
Badge +24

Maar... ik word hier zo moedeloos van. Zolang de KPN Box bestaat speelt dit probleem al. Vanaf het eerste begin zijn er al klanten die niet in kunnen loggen. En KPN lost het maar niet op. Onbegrijpelijk. Het word gewoon niet opgelost. Vaak zat reageer ik al heel niet meer in topics zoals deze. Het is toch nutteloos...

Reputatie 1

@rinus_rinus De v10 heeft geen standaard wachtwoord (bij eerste keer is het leeg). Dan werd je gevorderd een nieuw wachtwoord te maken en deze is opgeslagen bij KPN. Dit wordt weer terug verplaats naar nieuw modem. Indien je dit wachtwoord niet meer weet, probeer jouw modem online te resetten

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-reset-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm

 

....en is dan het wachtwoord na de online reset het admin-wachtwoord achterop mijn nieuwe kpn box 12b?

Reputatie 7
Badge +24

....en is dan het wachtwoord na de online reset het admin-wachtwoord achterop mijn nieuwe kpn box 12b?

Ja. Althans... dat zou zo moeten zijn... 

Maar euhm... wat is er met de Experiabox v10 gebeurt? 

Reputatie 1

....en is dan het wachtwoord na de online reset het admin-wachtwoord achterop mijn nieuwe kpn box 12b?

Ja. Althans... dat zou zo moeten zijn... 

Maar euhm... wat is er met de Experiabox v10 gebeurt? 

 

Nou, kleine update dan maar: ik kreeg dus via 192.168.2.254 de vraag of ik wilde verder gaan want onveilige verbinding. Via geavanceerd toch verder gegaan en toen stond bij de inlogpagina dat mijn wachtwoord gereset was en (zoals door jullie voorspeld) ik de admin-code van achterop de B12 box moest gebruiken. Dit gedaan en warempel ingelogd. Nieuw wachtwoord aangemaakt en vervolgens de ipv6 gedeactiveerd. De ps5 lijkt het nu (bij een eerste test)  te doen (maar ik houd nog even een slag om de arm)

 

Over wat er met de v10 is gebeurd is, het volgende: ik had 2 kpn-draadloze verbindingssets (DVS) (via het stroomnetwerk, “die witte stekkerdozen”) waarmee ik in huis de tv-ontvangers op de verdieping draadloos had verbonden. Van de ene op de andere dag deed een van die twee DVS het niet meer. Van alles geprobeerd maar lukte niet. Vervolgens naar de KPN-winkel gegaan waar ik dus voor een aardig vermogen 3 superwifi-punten heb gekocht en een nieuw modem meekreeg (de B12 box dus) omdat deze beter zou werken met de superwifi-punten waarna alle bovengenoemde ellende begon. Die v10 moest dus weer ingeleverd worden. Kortom: heel veel geld, tijd en frustratie later, lijk ik weer te hebben wat ik had voordat 1 van mijn oude kpn-verbindigsset-stekker het niet meer deed….

 

Reputatie 1

nou, dat slag om de arm houden was niet voor niets: hij maakte verbinding maar deze wordt constant verbroken na een willekeurig aantal minuten / seconden. Kortom: het deactiveren van ipv6 op het modem heeft er wel toe geleid dat ie verbindt met de PS5 maar alsnog wordt je er dus om de zoveel minuten eruit gegooid en moet ie opnieuw verbinden. Dat maakt de PS5 redelijk onbespeelbaar.

Iemand nog meer suggesties, opties of tips? (de enige suggestie die ik op dit moment nog gekregen heb is over gaan op een andere provider maar dat vind ik zonde na zo'n investering in een hele collectie super-wifipunten en is echt de laatste optie)

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @rinus_rinus. Welkom op het KPN Forum! Wat een vervelend dat het niet lukt om jouw PS5 te verbinden met internet. Heb je de PS5 al eens bekabeld aangesloten? Staat er toevallig een SuperWiFi in de buurt waarop je jouw PS5 bekabeld kan aansluiten?

Reputatie 1

Hoi @rinus_rinus. Welkom op het KPN Forum! Wat een vervelend dat het niet lukt om jouw PS5 te verbinden met internet. Heb je de PS5 al eens bekabeld aangesloten? Staat er toevallig een SuperWiFi in de buurt waarop je jouw PS5 bekabeld kan aansluiten?

Hoi, de superwifi staat er 5 cm vandaan en deze superwifi heeft 1 lankabel naar de televisieontvanger en heb zojuist de andere kabel aangesloten op de ps5.

Zowel bekabeld als niet bekabeld werkt het niet. 

Reputatie 1

Hoi @rinus_rinus. Welkom op het KPN Forum! Wat een vervelend dat het niet lukt om jouw PS5 te verbinden met internet. Heb je de PS5 al eens bekabeld aangesloten? Staat er toevallig een SuperWiFi in de buurt waarop je jouw PS5 bekabeld kan aansluiten?

Hoi, de superwifi staat er 5 cm vandaan en deze superwifi heeft 1 lankabel naar de televisieontvanger en heb zojuist de andere kabel aangesloten op de ps5.

Zowel bekabeld als niet bekabeld werkt het niet. 

 

D.w.z. de PS5/EA sports kan geen verbinding krijgen, de tv-ontvangers (en al het overige) werkt naar behoren. De PS5 werkt ook naar behoren op elk ander netwerk en werkte ook naar behoren met het oude modem (V10).

Kan ik niet gewoon het oude modem terugplaatsen of werkt dit niet lekker i.c.m. de superwifipunten?

Dit is het laatste dat ik kan bedenken…..

Reputatie 7
Badge +21

Het is mogelijk om een Superwifipunt aan te sluiten op een ExperiaBox 10. Heb je een V10 (of ouder) dan is de als eerste aangesloten, bekabelde SuperWifi de master. Meer hierover lees je in het topic hieronder

 

Reputatie 1

Het is mogelijk om een Superwifipunt aan te sluiten op een ExperiaBox 10. Heb je een V10 (of ouder) dan is de als eerste aangesloten, bekabelde SuperWifi de master. Meer hierover lees je in het topic hieronder

 

Hoi, bedankt voor de reactie.

 

Op dit moment heb ik 3 superwifipunten in huis, die ook nodig zijn (i.v.m. tv-ontvanger op begane grond en 2e verdieping. Het 3e wifipunt staat op de eerste verdieping aangezien die op de tweede verdieping anders te ver weg is voor die op de begane grond.

 

Mijn oude modem is een V10 en dat zou dan betekenen dat ik 1 superwifipunt bekabeld in de meterkast moet hebben staan en ik dus nog een superwifipunt moet gaan kopen omdat ik die andere drie ook nodig heb. Ik moet zeggen dat ik er nu al zoveel tijd en geld voor 3 superwifipunten heb uitgegeven dat ik het een keer genoeg vind om geld uit te geven aan iets dat een maand geleden nog allemaal gewoon werkte.

 

Overigens werkte de PS5 weer gewoon als vanouds bij de V10 en nog steeds niet bij de B12.

Reageer