Beantwoord

Wanneer komt er nieuwe software voor de V10 en V10a?

  • 28 November 2023
  • 6 reacties
  • 124 keer bekeken

Zo'n 7 maanden geleden is in dit topic de nieuwe software voor alle courante modem/routers en Wi-Fi punten aangekondigd. De Box 14 en 12 en SW2 worden inmiddels daarvan voorzien. Maar over de V10, V10a, SW1 en EW zie ik niets meer. Gaat dat zo traag of komt het daarvoor niet meer?

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 29 November 2023, 13:50

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +19

Wat mij betreft duurt het nog heel lang.  De v10 en de v10a zijn zo goed als probleemloos en dat kan je van de box 12 nog niet zeggen. 

Reputatie 7

Het is inderdaad de bedoeling dat die apparaten uiteindelijk ook voorzien worden van vergelijkbare software @Henk2304. Het wordt geleidelijk uitgebracht, als je zoiets te snel wilt doen en er gaat iets fundamenteel mis is het een groot probleem. Door het stap voor stap te doen en niet alle modellen tegelijkertijd is dat te beperken. 

Het duurt er wel langer door zoals je merkt, maar het komt nog wel.

Ok, dan wachten we nog wel een poosje, net als op glasvezel. Wachten is iets wat in dit deel van het land een soort van tweede natuur wordt. Ik hoop alleen niet dat het net zo lang duurt als de aanleg van zoiets als de Lelylijn, want daar wachten we al sinds mensenheugenis op 😉🤔😇

Badge +19

Ik ben dan toch benieuwd waarom je hierop wacht. Wat is de toegevoegde waarde voor jou? Datzelfde geldt ook voor glasvezel.  Het wordt gebracht alsof het je leven enorm verrijkt maar het is niks meer dan het vervangen van een kabel. Behalve dan voor een enkele hobbyist die de snelheid van glasvezel ervaart als een hoogtepunt.

Reputatie 7

De Lelylijn is een geval op zich inderdaad, daar hebben wij in ieder geval geen bijdrage in. 

Het is en kwestie van afwachten, voor ons net zo. Wij weten ook nog niet wanneer de software beschikbaar zal worden voor andere modems.

Ik ben dan toch benieuwd waarom je hierop wacht. Wat is de toegevoegde waarde voor jou? 

Dat is iets voor ieder op zich he, het is niet iets waar iemand verantwoording voor hoeft af te leggen 😉

Ik ben dan toch benieuwd waarom je hierop wacht. Wat is de toegevoegde waarde voor jou? 

Toekomstbestendigheid en b.v. HD Glaszenders en symmetrische snelheden.

Maar we dwalen af. Vwb de nieuwe software: naar ik heb begrepen komen daarmee ook bij de V10 en de EW's volledige mesh mogelijkheden beschikbaar, net als eerder met de oude software al bij de V12 en de SW's. Maar het gaat dus nog wel even duren. 

Reageer