Beantwoord

Wifi wordt telkens onderbroken op box12

  • 15 February 2022
  • 31 reacties
  • 397 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Hoe weet je dan dat het een leeg kanaal is ?

Of weinig gebruikt kanaal ?

Als je wifi analyzer gebruikt zie je alle netwerken in je omgeving en op welke frequenties ze uitzenden. Dat ziet er dan ongeveer zo uit als hieronder op het plaatje.

In dit voorbeeld zou kanaal 11 of kanaal 3 een redelijke keuze zijn. Want relatief ‘vrij’ 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

De KPN Box 12 kan zelf ook een scan tonen van de “Wireless Environment”.

 

Reputatie 1

Het probleem doet zich nog steeds voor, is niet verbeterd. Ik ben het zat. Kan er een monteur komen? Als het probleem veroorzaakt is door een defect modem of anderszins buiten mijn schuld, wil ik hier niet voor betalen. Kan dit?

Hoi @WouterJaap . Zelf een monteur bestellen kan altijd via: https://www.kpn.com/service/monteur.htm

 

Als de conclusie is dat de oorzaak binnen het KPN domein ligt, zijn er geen kosten.  Maar dan is het dus wel belangrijk om zelf alles even geprobeerd te hebben. 

Reputatie 1

Dank je, we zullen zien…..