[Opgelost] Update / software installeren iTV ontvanger lukt niet, foutcode 307



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

221 reacties

Reputatie 7

Het is bij mij nu ook opgelost. Custom DNS instellingen uitgezet (had eerder aan moeten denken) en toen wilde de software wel downloaden. Paar keer herstarten en downloaden verder doet de tv het nu.

Welke router gebruik je?

Badge +12

De software voor de TV ontvanger. Het is nu volgens de ontvanger:

UI: 4.97.204
Software: 8.0.95_2

DBL: 7.12.3

RBL: 3.0.18

Is dat het nieuwe menu? Ik zit bij XS4ALL en die zijn nog net de uitrol bezig. 

De V10A en ik heb een Pi-hole draaien. Ik heb DNS tijdelijk weer op standaard gezet in de V10A en toen ging het wel goed.

De software voor de TV ontvanger. Het is nu volgens de ontvanger:

UI: 4.97.204
Software: 8.0.95_2

DBL: 7.12.3

RBL: 3.0.18

Is dat het nieuwe menu? Ik zit bij XS4ALL en die zijn nog net de uitrol bezig. 

Ja, dat is al het nieuwe menu. (Ik zit bij KPN)

Badge +12

Bij XS4ALL wordt de update zeer voorzichtig uitgerold i.v.m. de grote storing van deze week. Ik wacht geduldig af.

Reputatie 7

De V10A en ik heb een Pi-hole draaien. Ik heb DNS tijdelijk weer op standaard gezet in de V10A en toen ging het wel goed.

Ik dacht al dat je een V10a gebruikte.

Het is heel frappant, maar het lijkt er op dat de software van een VIP5202 niet geladen kan worden als de DNS server op een andere waarde staat dan de standaard DNS servers van KPN.

Welke DNS server(s) heb jij op jouw Pi-hole ingesteld staan?

Badge +12

De V10A en ik heb een Pi-hole draaien. Ik heb DNS tijdelijk weer op standaard gezet in de V10A en toen ging het wel goed.

Ik dacht al dat je een V10a gebruikte.

Het is heel frappant, maar het lijkt er op dat de software van een VIP5202 niet geladen kan worden als de DNS server op een andere waarde staat dan de standaard DNS servers van KPN.

In ieder geval standaard. Bij mij werkte alleen die van XS4ALL

De V10A en ik heb een Pi-hole draaien. Ik heb DNS tijdelijk weer op standaard gezet in de V10A en toen ging het wel goed.

Ik dacht al dat je een V10a gebruikte.

Het is heel frappant, maar het lijkt er op dat de software van een VIP5202 niet geladen kan worden als de DNS server op een andere waarde staat dan de standaard DNS servers van KPN.

Welke DNS server(s) heb jij op jouw Pi-hole ingesteld staan?


Cloudfare heb ik nu ingesteld. Dat is geloof ik 1.1.1.1.

De ontvanger kan via de PI-hole dan: sap.stb.itvonline.nl niet vinden kennelijk.

Badge +12

Ik had ze eerst ook op Cloudflare staan in mijn Fritzbox 7590.

Reputatie 7

Cloudfare heb ik nu ingesteld. Dat is geloof ik 1.1.1.1.

De ontvanger kan via de PI-hole dan: sap.stb.itvonline.nl niet vinden kennelijk.

Weet je zeker dat het dan om sap.stb.itvonline.nl gaat immers het IP adres van die url wordt ook niet gevonden door de DNS servers van KPN.

 

Cloudfare heb ik nu ingesteld. Dat is geloof ik 1.1.1.1.

De ontvanger kan via de PI-hole dan: sap.stb.itvonline.nl niet vinden kennelijk.

Weet je zeker dat het dan om sap.stb.itvonline.nl gaat immers het IP adres van die url wordt ook niet gevonden door de DNS servers van KPN.

Ik zag in de PI hole steeds een dns verzoek voor dat adres vanaf de ontvanger tijdens het updaten (nu niet meer). Daarom noemde ik het, maar verder ben ik er ook niet ingedoken eerlijk gezegd. 

Gisteren in de ochtend kregen wij de (fout)melding P70.

We waren eigen huis aan het terugkijken toen het gebeurde. 

Hier op het forum gekeken, en het was de update.

Na 10 minuten sprong de TV weer aan, en het beeld haperde af en toe.

Even geswitched naar kanaal 4, want wij zaten op 664, en daarna op het groene bolletje van de afstandsbediening gedrukt. 

Zonder problemen weer kunnen TV kijken. :clown:

Reputatie 7

Zonder problemen weer kunnen TV kijken. :clown:

En ook weer zonder problemen naar kanaal 664 kunnen kijken?

Kanaal 664 heb ik niet meer opgezet, dus ik weet niet of die hapert.

Het kastje doet het goed. 

Reputatie 7

Kanaal 664 heb ik niet meer opgezet, dus ik weet niet of die hapert.

Het kastje doet het goed. 

Maar je gaat toch zeker niet naar HD kanalen kijken als je HD-"Glas" kanalen hebt.

De HD-"Glas" kanalen hebben een beduidend betere kleurdiepte waardoor een levendiger beeld ontstaat.

Ik kijk overwegend HD glas, maar de overige bewoners niet. 

Trouwens hoe zit het met 4K?

Reputatie 7
Badge +16

Maar je gaat toch zeker niet naar HD kanalen kijken als je HD-"Glas" kanalen hebt.

De HD-"Glas" kanalen hebben een beduidend betere kleurdiepte waardoor een levendiger beeld ontstaat.

 Ik heb HD glas maar kijk naar normaal HD. Ik zie echt het verschil niet tot op heden. Ook is het met zappen irritant omdat je normaal van 1 tot einde doet, en bij glas van 11 tot eind. 
Heb de hoop al opgegeven dat dit ooit nog veranderd.

Trouwens hoe zit het met 4K?

Bij KPN heb je 3 zenders in 4k (Xite, LoveNature 4k en Insight 4K) en 2 films en series van LoveNature. Niet echt veel aanbod voor nog op moment helaas.

Maar je gaat toch zeker niet naar HD kanalen kijken als je HD-"Glas" kanalen hebt.

De HD-"Glas" kanalen hebben een beduidend betere kleurdiepte waardoor een levendiger beeld ontstaat.

 Ik heb HD glas maar kijk naar normaal HD. Ik zie echt het verschil niet tot op heden. Ook is het met zappen irritant omdat je normaal van 1 tot einde doet, en bij glas van 11 tot eind. 
Heb de hoop al opgegeven dat dit ooit nog veranderd.

Trouwens hoe zit het met 4K?

Bij KPN heb je 3 zenders in 4k (Xite, LoveNature 4k en Insight 4K) en 2 films en series van LoveNature. Niet echt veel aanbod voor nog op moment helaas.

Niet dat ik op 4K zit te wachten, want met mijn 1080p HD TV kan ik geen 4K kijken. Al zit ik zo hier en daar al te speuren voor een leuke aanbieding. Een Samsung Qled in 43inch, een frame, serif, of een gewone. 2019 of 2020 zal ik nog overwegen, al denk ik mezelf kennende die altijd het nieuwste van het nieuwste wil, een 2020 model. 

Weleens een video in 4K gezien op een iMac, en dat was glashelder. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Niet dat ik op 4K zit te wachten, want met mijn 1080p HD TV kan ik geen 4K kijken. Al zit ik zo hier en daar al te speuren voor een leuke aanbieding. Een Samsung Qled in 43inch, een frame, serif, of een gewone. 2019 of 2020 zal ik nog overwegen, al denk ik mezelf kennende die altijd het nieuwste van het nieuwste wil, een 2020 model. 

Weleens een video in 4K gezien op een iMac, en dat was glashelder. 

 

Het beeld is prachtig inderdaad. Ik kijk regelmatig Youtube 4k, Netflix 4k en dan naar die 4k zenders op de ontvanger en het beeld is haarscherp en je ziet alle details.  Helaas zijn de meeste televisiezenders nog niet zo ver (dure operatie) en de meeste mensen hebben nog een HD tv zoals jij in dit geval.  

Reputatie 7

 Ik heb HD glas maar kijk naar normaal HD. Ik zie echt het verschil niet tot op heden.

Wow...

Reputatie 7
Badge +16

Wow...


@wjb Misschien is mijn tv niet genoeg afgesteld om dit verschil daadwerkelijk te zien. Ik ben best wel een lui persoon om mijn hele tv te kalibreren. Moet ook eerlijk bekennen dat ik niet eens zou weten waar je die data moet vinden.