[Opgelost] Update / software installeren iTV ontvanger lukt niet, foutcode 307



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

221 reacties

Badge

Dit is bij mij in Zevenhuizen zh ook nog steeds het geval.  Alle stekkers en minuten lang uitgehad en van modem tot ontvanger gereset.  Maar op beide 4K ontvangers blijft het zelfde verhaal!

Welke 4K ontvangers heb je in gebruik, net als @markeilander de ZTE ZXV8001 of de Arris VIP5202?

Ik heb 2 x de ZXV 8001 In huis. 
en modem is experia box v10a

Ik heb hetzelfde probleem als markeilander. Ook mijn twee ZTE 4K Ultra HD Boxen blijven om een update vragen. 

Reputatie 7

Hebben jullie de ZTE ZXV8001 al op de onderstaande manier gereset?

Bron.

Reputatie 1

Hebben jullie de ZTE ZXV8001 al op de onderstaande manier gereset?

Bron.

Ja, ik wel.

Reputatie 7

Ja, ik wel.

Lang lang geleden heb ik ook wel eens zo'n situatie gehad met onze ZTE ZXV8001.

Na een paar resets kwam de update er ineens wel weer doorheen. Vraag me niet waarom, maar volharding resulteerde wel in een oplossing.

Mag ik je vragen om die reset procedure nog één, twee of misschien zelfs wel drie keer te doorlopen? Niet geschoten is altijd mis.

In de tussentijd hoop ik dat @Erik_ mee leest en ook zijn licht hierover wil laten schijnen.

Overigens lijkt het probleem ook op de Arris VIP5202 nog niet volledig verholpen te zijn getuige het laatste bericht van @Edwin_Merks.

Reputatie 1

Hebben jullie de ZTE ZXV8001 al op de onderstaande manier gereset?

Bron.

Ja, ik wel.

 

Heb zojuist de volgende stappen doorlopen:
 

  1. Stroom uit tv ontvanger
  2. Stroom uit de modem
  3. Stroom uit (in mijn geval het glasvezel kastje)
  4. 25 minuten wachten
  5. Glasvezel kastje van stroom voorzien
  6. Modem van stroom voorzien
  7. Tv ontvanger van stroom voorzien
  8. 2x software updaten

En nu lijkt alles te werken.

 

Edit: heb bovenstaande stappen gisteravond 2x en vandaag 3x doorlopen. Dus neem de tijd.

Reputatie 7

Heb zojuist de volgende stappen doorlopen:

  1. Stroom uit tv ontvangen
  2. Stroom uit de modem
  3. Stroom uit (in mijn geval het glasvezel kastje)
  4. 25 minuten wachten
  5. Glasvezel kastje van stroom voorzien
  6. Modem van stroom voorzien
  7. Tv ontvanger van stroom voorzien
  8. 2x software updaten

En nu lijkt alles te werken.

En heb je het nieuwe menu of "gewoon" weer het oude?

Reputatie 1

Heb zojuist de volgende stappen doorlopen:

  1. Stroom uit tv ontvangen
  2. Stroom uit de modem
  3. Stroom uit (in mijn geval het glasvezel kastje)
  4. 25 minuten wachten
  5. Glasvezel kastje van stroom voorzien
  6. Modem van stroom voorzien
  7. Tv ontvanger van stroom voorzien
  8. 2x software updaten

En nu lijkt alles te werken.

En heb je het nieuwe menu of "gewoon" weer het oude?

Het nieuwe menu.

Badge

Heb zojuist de volgende stappen doorlopen:

  1. Stroom uit tv ontvangen
  2. Stroom uit de modem
  3. Stroom uit (in mijn geval het glasvezel kastje)
  4. 25 minuten wachten
  5. Glasvezel kastje van stroom voorzien
  6. Modem van stroom voorzien
  7. Tv ontvanger van stroom voorzien
  8. 2x software updaten

En nu lijkt alles te werken.

En heb je het nieuwe menu of "gewoon" weer het oude?

Het nieuwe menu.

Ik ook….voor nu werkt het met nieuw menu.  🤞🏻

Badge +12

Ik heb alle stappen meerdere malen doorlopen zonder resultaat. Ik geef de VIP5202 vandaag nog de kans om de software binnen te krijgen (en überhaupt goed te functioneren) anders gaat ie in een doos retour afzender. Ik ben er helemaal klaar mee.

Reputatie 7

 

@markeilander, @Peter opmac,  fijn dat het na meermaals resetten nu toch eindelijk gelukt is. Ik denk dat er toch nog een beetje sprake is van wat overbelasting van het tv netwerk als nasleep van de storing. En dat het daardoor wat langer duurt voordat hij alles pakt. 

@Jrvd, probeer ook de hele riedel, inclusief even stroomloos maken van je Experia Box (en glaspunt als je die hebt). Mocht dat ook niet helpen, laat het weten.

 

 @Edwin_Merks, neem even contact op met XS4All, omdat je bij hen klant bent kan ik hier je gegevens niet inzien, geen dingen doormeten en geen specifieke acties voor jou uitzetten. Maar, probeer ook de uitgebreide riedel nog even. Ik zou verwachten dat het daarna dan wel werkt.

Het is gelukt. Beide boxen starten nu op met het nieuwe menu zonder melding. 
 

Reputatie 7

Super, goed om te horen, Jrvd!

Sinds gisteren wordt de Software steeds ge-update bij aanzetten itv, resetten  itv, software verwijderen en alle overige apparatuur uitschakelen helpt niet. ITV blijft steeds opnieuw een update uitvoeren.

 

Het is bij mij ook gelukt; beide ontvangers stonden uit en beschikten over de nieuwe versie. Maar bij aanzetten van de ene ontvanger werd bij de boot nog 1 keer de update uitgevoerd en daarna hoefde dit niet meer opnieuw. Maar bij de andere ontvanger werd na het aanzetten de update uitgevoerd en werd dat afgesloten met de melding dat er een nieuwe versie was. Daarna weer opnieuw de update uitgevoerd en toen kwam de melding niet meer en was het ook bij die ontvanger goed.

Ik vind het overigens storend dat ik in de guide niet meer links bovenin een verkleinde live-weergave van de huidige zender zie. Ik zit wel eens in de guide te kijken, maar wil niets missen van hetgeen ik aan het kijken was. Ook vind ik het storend dat de informatie van een programma niet meer volledig te bekijken is. Vroeger kon je via meer info scrollen in de beschrijving van programma. Hoe kan ik dat nu nog doen ?

Rosmalen 29 mei 12,21 uur. Wij kunnen weer tv kijken. Bedankt voor de moeite en hopelijk hebben jullie een lesje sneller en beter communiceren geleerd. Niet meteen in de stress schieten maar eerlijk vertellen wat er aan de hand is op jullie homepage. Dan hoeven wij klanten niet eindeloos te stressen met die ‘loops’. Overigens zou het fijn en normaal zijn als KPN meer cultuur- / historie-  / informatieve zenders in de aanbieding zou willen doen. Domme en simpele Amerikaanse vaak buitensporig gewelddadige meuk is er voldoende in jullie pakketten maar die hebben we ook regelmatig in het NOS journaal zoals bijvoorbeeld de moord op een zwarte man in Minneapolis. Daar zitten we niet op te wachten en ervoor betalen is helemaal van de zotte. Bovendien past hardcore porno - hoe vrouwvriendelijk ook (wat een flauwe kul!) - ook niet bij jullie naam ‘Koninklijke’ dus weg ermee!

Badge +12

Eindhoven 13.13uur. Nog steeds, ondanks de uitgebreide riedel waar @Erik_  het over heeft, geen update binnen en dus een VIP5202 die niet werkt. Ondanks dat er al meerdere keren door verschillende personen aangegeven is dat het ook een Fritz!box-issue betreft wordt daar weinig gehoor aan gegeven. 

Ik ga XS4ALL meer (weer) eens bellen. Eens horen wie naar wie gaat wijzen...

Beste Edwin, wij zijn een paar jaar geleden van XS4ALL overgestapt naar KPN want zij konden na maanden heen en weer mailen en bellen ons probleem (zeer slechte ontvangst tv en wifi via de zogenaamde super Fritz) niet oplossen. Twee doorzettende senior monteurs van KPN echter wel. Ik werk niet bij KPN dus geen belanghebbende  maar we hebben sindsdien hele goede ontvangst en nooit problemen, tot gisteren dan maar dat lag niet aan de ontvangst maar aan een slordige updateprocedure denk ik en vandaag hebben we na de update van de software weer tv.

Badge +12

@Erik_ Ik heb zojuist uitgebreid gesproken met de techneuten van XS4ALL. Er is een vermoeden waardoor het probleem ontstaat. Ze (XS4ALL) hebben namelijk meer van deze meldingen ontvangen. Het probleem lijkt samen te hangen met de software die voor deze update op de VIP5202 staat. Alle meldingen die ze nu binnen hebben gekregen zijn van klanten die de “HDR-herstelsoftware” op de VIP5202 hebben staan (7.5.74_3030.dev). Is dit bij jullie bekend? Ik krijg nu een nieuwe ontvanger opgestuurd omdat de huidige vanwege de HDR-herstelsoftware in een loop blijft hangen. Intern gaan ze het zo aanpassen dat ik die herstelsoftware ook niet meer krijg. Ik hoor graag van je of dit probleem herkenbaar is.

 

Fingers crossed...

L.S.,

 

Hier ook een VIP5202 die in een updateloop zit met foutcode 307. Modem, glaskast en tv ontvanger al meerdere keren gereset en kastje direct op V10A aangesloten. Is het een kwestie van wachten tot het wel werkt?

 

Alvast dank.

Badge +12

@Erik_ Ik heb zojuist uitgebreid gesproken met de techneuten van XS4ALL. Er is een vermoeden waardoor het probleem ontstaat. Ze (XS4ALL) hebben namelijk meer van deze meldingen ontvangen. Het probleem lijkt samen te hangen met de software die voor deze update op de VIP5202 staat. Alle meldingen die ze nu binnen hebben gekregen zijn van klanten die de “HDR-herstelsoftware” op de VIP5202 hebben staan (7.5.74_3030.dev). Is dit bij jullie bekend? Ik krijg nu een nieuwe ontvanger opgestuurd omdat de huidige vanwege de HDR-herstelsoftware in een loop blijft hangen. Intern gaan ze het zo aanpassen dat ik die herstelsoftware ook niet meer krijg. Ik hoor graag van je of dit probleem herkenbaar is.

 

Fingers crossed...

Vandaag de nieuwe VIP5202 ontvangen. In eerste instantie weer in een loop met code 307. Vervolgens het volgende gedaan: Fritz!box 7590 terug naar 7.13 (ik draaide Labor). Instellingen van de DNS-server op auto-ISP. Alles (NTU, modem, ontvanger) een power-cycle gegeven. Na 3x haperen is hij de software op gaan halen. Hij doet het maar heeft wel weer de 7,5,74_3030.dev ingeladen. Ik hoop van harte dat de update naar het nieuwe menu t.z.t. goed gaat (omdat de td van XS4ALL aangaf dat daar de fout zat...)

Het is bij mij nu ook opgelost. Custom DNS instellingen uitgezet (had eerder aan moeten denken) en toen wilde de software wel downloaden. Paar keer herstarten en downloaden verder doet de tv het nu.

Badge +12

Het is bij mij nu ook opgelost. Custom DNS instellingen uitgezet (had eerder aan moeten denken) en toen wilde de software wel downloaden. Paar keer herstarten en downloaden verder doet de tv het nu.

Welke software?

De software voor de TV ontvanger. Het is nu volgens de ontvanger:

UI: 4.97.204
Software: 8.0.95_2

DBL: 7.12.3

RBL: 3.0.18