Beantwoord

Bellen naar Oekraïne

  • 5 August 2022
  • 34 reacties
  • 383 keer bekeken

Reputatie 1

Bij mij woont een Oekraïense. Ze heeft een KPN-prepaidkaartje om haar familie in Oekraïne te kunnen bellen. Gisteren brak een gesprek af, waarna melding volgde dat het beltegoed op was (er stond 20 euro beltegoed op het kaartje; kennelijk is dat leeggelopen op dat gesprek naar Oekraïne).

 

Ik vertel u over mijn dag.

11:00. Ik ga naar de KPN-winkel en leg de situatie voor. De persoon die in die winkel werkzaam is, bleek niet gehinderd te worden door welke vorm van kennis dan ook. Na een bijzonder moeizaam gesprek verwees hij mij door naar de klantenservice.

12:00. Ik bel de klantenservice. Meisje begrijpt de situatie, herstelt de mogelijkheid om gratis naar Oekraïne te bellen en restitueert het verloren beltegoed. Echter, dat nieuwe beltegoed kwam niet aan. Geeft niet, ik kocht 10 euro online extra en ik dacht dat het nu klaar was.

17:00. Mijn gaste belt haar moeder in Oekraïne. Na enkele minuten vervalt de verbinding; melding volgt dat het beltegoed op is. Kennelijk is het gratis bellen níet hersteld.

17:30. Ik ben weer naar de klantenservice. Jongen snapt er niks van. De bundel ‘gratis bellen naar Oekraïne’ staat gewoon aan, volgens hem. ‘Waarom pakt hij hem dan niet?’ Ja, dat weet ik ook niet. De jongen raadt mij aan naar de KPN-winkel te gaan, ‘want daar kunnen ze meer'. Ik vertel hem over mijn bezoek van 11:00 en verschaf hem enige details over de capaciteiten van de persoon die daar werkt. De jongen is verbaasd over zoveel onkunde en raadt mij aan naar een andere KPN-winkel te gaan.

 

Ik ben er vandaag 2,5 uur mee bezig geweest en ben er héél erg klaar mee. Ik hoop dat hier een pientere moderator zit die die bundel kan aanzetten/herstellen en de inmiddels 30 euro verloren beltegoed kan restitueren.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 August 2022, 08:52

Bekijk origineel

34 reacties

@Lysenko : Ik heb het weer een drukkertje gegeven. Kun je het testen? 

Reputatie 1

@Erwin_ Hij doet het niet. :-(

Het bellen naar Oekraïne valt sinds 1 december onder het EU tarief.

Dat betekent voor prepaid 23 cent per minuut van het standaard tegoed. 

Er moet dus nu wel tegoed zijn voor bellen naar Oekraïne. 

Reputatie 1

Oei, is dat juist, @Erwin_ ? Is het gratis bellen van de baan?

Het zou begrijpelijk zijn hoor, gezien de eindeloosheid van deze oorlog, maar wel jammer!

Reputatie 7
Badge +6

Oei, is dat juist, @Erwin_ ? Is het gratis bellen van de baan?

Het zou begrijpelijk zijn hoor, gezien de eindeloosheid van deze oorlog, maar wel jammer!

Ja, helaas wel. De laatste updates hierover lees je op 

 

Reputatie 1

Duidelijk. Dank, @Raspberry .

En dank @Erwin_ , voor je hulp steeds!

 

Is het gratis bellen van de baan?

Inderdaad. Het is nu EU tarief. 

Met prepaid is het nu € 0,23 per minuut.

Bij abonnement valt het nu binnen de EU bundel. Dus met een onbeperkt bellen bundel....

Reputatie 7
Badge +6

Graag gedaan hoor @Lysenko 🙂

Oei, is dat juist, @Erwin_ ? Is het gratis bellen van de baan?

Het zou begrijpelijk zijn hoor, gezien de eindeloosheid van deze oorlog, maar wel jammer!

Ja. Zoals @Raspberry al linkte. :-(

Ik was voorbarig en in mijn systeem was er nog wel die optie om iets aan te zetten. Maar die werkt dus niet meer.  

Reageer