Beantwoord

Hoe kan ik mijn niet gebruikte prepaid nummer terugkrijgen?

  • 9 June 2023
  • 2 reacties
  • 29 keer bekeken

Goedenavond, ik zit met een soortgelijk geval.

Waarom is het niet mogelijk om een mobielnummer (prepaid) dat een tijd niet is gebruikt en daardoor gedeactiveerd, terug te krijgen?

En wanneer is het wel terug te krijgen?
Vriendelijke groeten, Anja

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door GerritS76 9 June 2023, 19:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

 

Als het gedeactiveerd is, kan je het nog wel terugkrijgen maar als het ingetrokken is kan dit niet meer. Een de-activatie vind plaats als je 6 maanden je aansluiting niet gebruikt hebt, je beltegoed wordt dan bevroren voor 90 dagen. Waardeer snel op binnen deze 90 dagen zodat je, je het nummer weer terugkrijgt en kunt gebruiken.

Zijn de 6 maanden + 90 dagen voorbij? Dan is het niet meer mogelijk het nummer terug te krijgen in dat geval geldt dus WEG = PECH.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Anja Op de Heuvel, als een nummer niet meer ge-heractiveerd kan worden, wordt het geheel vrij gegeven en is het weer beschikbaar voor elke aanbieder om uit te geven. De reden is o.a. dat er niet genoeg mobiele nummers zijn voor alle gebruiksmogelijkheden en hierdoor kunnen nummers niet op de plank blijven liggen indien ze een tijd niet worden gebruikt. 

Na in totaal 9 maanden niet gebruikt te zijn geweest geldt bovenstaande.