Beantwoord

Ik krijg geen melding/sms meer bij verbruik van mijn prepaid data

  • 31 March 2022
  • 6 reacties
  • 205 keer bekeken

Hoi KPN,

Sinds begin 2022 krijg ik geen melding/sms meer bij verbruik van mijn prepaid data. Tot december 2021 wist ik precies hoeveel ik nog in mijn bundel had. Nu moet ik raden of continue checken in de prepaid app. Niet handig.

Ik krijg wel een melding als ik een nieuwe bundel heb gekocht, maar geen waarschuwing meer dat ik 50, 75 en 100% van mijn bundel verbruikt heb. 

En nadat de bundel opgebruikt is, gaat 4G ongestoord door en eet mijn beltegoed op. 

Ik heb hier al met KPN contact over gehad maar niemand kan helpen. Hoe krijg ik de meldingen over mijn databundel weer terug? 

Groeten,

Lammy Kleinhof-Erdtsieck 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 1 April 2022, 21:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Hoi @Lammetje69, die waarschuwingsberichten zijn bij het begin van het jaar spontaan verdwenen begrijp ik? Dat is wel gek, en ook erg vervelend als je bundeltegoed daardoor wordt opgegeten. 

Voordat ik meer kan zeggen over die meldingen heb ik gegevens van je nodig, zou je daarvoor het bewuste 06-nummer en het simkaartnummer op je forumprofiel kunnen zetten bij de vakjes waar 'Privé’ bij staat? Als je daarna een seintje geeft kan ik meekijken.

Hoi Jasper,

Het telefoonnummer heb ik geplaatst. Het simkaartnummer komt binnenkort. Daar moet ik eerst mijn telefoon voor uit elkaar halen. 

Groeten, Lammy

Hoi Jasper,

Simkaart nummer staat er ook in.

Lammy

Reputatie 7

Dank je @Lammetje69, aan deze kant zie ik de optie ook aanstaan. Toch werkt het voor jou niet, ik heb daarom een melding aangemaakt voor de specialisten met het verzoek of zij er een blik op kunnen werpen.

Reputatie 7

Ik krijg een bericht van de specialisten dat zij jou een mail hebben gestuurd met uitleg @Lammetje69, is het daarmee duidelijk geworden?

Hoi Jasper,

De specialist zegt dat ik meldingen via SMS over het verbruik van mijn maandbundel krijg als ik de maandbundel via SMS aanschaf. 

Maar het is niet mógelijk om een maandbundel via SMS aan te schaffen. Je kunt wel je beltegoed via SMS opwaarderen en via je beltegoed een bundel aanschaffen, maar je kunt niet een databundel via SMS aanschaffen. 

In het verre verleden heb ik idd wel via SMS mijn beltegoed opgewaardeerd, maar de afgelopen 2 jaar heb ik zowel mijn beltegoed als maandbundel met ideal/bankapp aangeschaft en kreeg ik gewoon meldingen via SMS als ik 50, 75 en 100% van mijn bundel had gebruikt. Tot 1 januari 2022. Toen stopten de meldingen over verbruik. De aanschaf SMS wordt wel verzonden.

Ik denk dat doordat KPN de MijnKPN app alleen voor abonnementen heeft gereserveerd en prepaid nummers nu alleen via de prepaid app bij te houden zijn, er geen SMS meldingen over prepaid databundels meer komen. De prepaid app heeft die mogelijkheid waarschijnlijk niet. 

Ik krijg een SMS melding als ik een nieuwe databundel koop (via de bankapp) maar het verbruik moet ik in de prepaid app opzoeken. En dat is op twee manieren lastig.

Ik gebruik Googlemaps onder het autorijden. Via mijn databundel heb ik verbinding. Als tijdens een rit mijn databundel opraakt, en ik krijg geen melding, gaat Googlemaps door met mijn beltegoed. 

Ten tweede heb ik als vaste KPN klant nu twee apps voor mijn produkten bij KPN nodig. 

MijnKPN voor de produkten thuis (TV, internet, vaste telefoon) én het beltegoed van de prepaid nummers van mijzelf en mijn man. Daarnaast de prepaid app voor het beltegoed en de databundel voor mijn prepaid nummer. Voorheen stonden onze beide prepaid nummers in de MijnKPN app en kon ik daar heel gemakkelijk ons beider beltegoed en hoeveel data er verbruikt was, inzien. De prepaid app is naar mijn mening geen verbetering.

Om je vraag te beantwoorden. Ja, een specialist heeft op mijn vraag gereageerd. Nee, ook zij heeft mijn probleem niet kunnen oplossen. Ik blijf erbij dat je geen databundel per SMS kunt aankopen en dus geen meldingen over het verbruik zult ontvangen.

Ik heb op het bericht van de specialist gereageerd en hoop dat zij met een reactie komt.

Bedankt voor je hulp.

Groeten, Lammy