Beantwoord

Kan met prepaid niet bellen vanuit Curaçao

  • 12 July 2020
  • 29 reacties
  • 375 keer bekeken

Ik heb bovenstaand probleem ook. Zojuist contact gehad met Kim echter die verwijst na een uur proberen naar dit topic omdat we het niet opgelost krijgen.

Is er inmiddels een oplossing gevonden?

We kunnen wel gebeld worden vanuit NL maar niet bellen NAAR NL.

Mijn telefoon is een Huawei P30 lite.

Terug naar Nederland is geen optie. 

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 16 July 2020, 15:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Jacqueline A, welkom op het Forum!

Zoals je kon lezen was er geen reactie meer gekomen in dat andere topic van een tijdje terug. Dus of en hoe het opgelost is weet ik niet. Maar voor jou kunnen we hier natuurlijk ook naar kijken! Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, evt. ontvangen klantnummer, 06-nummer en simkaartnummer? Dit kan je kwijt in de daarvoor bestemde vakjes, maar ook bij persoonlijke opmerkingen is ruimte. Overal waar privé achter staat is alleen inzichtelijk voor jou en KPN moderators. 

Geef je even een seintje als je het aangevuld hebt? :blush:

Hallo Susan,

dank voor je reactie. 
Het onderwerp van deze topic is niet correct. Sorry als ik niet duidelijk was.

in Nederland hebben we het abonnement om laten zetten naar pre-paid omdat we zouden gaan emigreren. Nu is het inmiddels zover. We wonen nu op Curaçao.

Nu kan ik niet meer bellen met mijn KPN pre-paid. 
Ik was eerst bij Telfort maar dat is over gegaan naar KPN.

Gisteren een behoorlijk lange tijd online geweest met op de chat en vele instellingen geprobeerd echter ik kan nog steeds niet bellen.

wel gebeld worden. En ook opwaarderen is geen probleem. Dat gaat ook prima.

daarom staat er nu bijna €70 op.

 

Kun je me helpen?

 

dank je wel

(mijn nummer van de simkaart kon ik niet in mijn profiel kwijt)

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je toelichting! Het simkaartnummer hebben we helaas wel echt nodig om je te helpen. Zou je die bij het veld “persoonlijke opmerkingen” kunnen vermelden? Deze is alleen inzichtelijk voor Moderators.
Ik zal de titel aanpassen!

Heb ik inmiddels toegevoegd

 

dank

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt! Ik ga er meteen mee aan de slag en heb de vraag uitgezet bij mijn collega's. Zodra ik meer weet kom ik hierop terug!
Even voor de zekerheid, heb je de simkaart ook nog even in een ander toestel kunnen proberen?

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Jacqueline A, ik heb inmiddels reactie van mijn collega's. Alles staat aan deze kant goed. Ik vermoed dat de foutmelding waar ik gisteren tegenaanliep iets tijdelijks is geweest. Zou je ook nog eens kunnen proberen te bellen? Eventueel met de simkaart in een ander toestel?

Hallo ik kan nog steeds niet bellen. Ook in andere toestellen niet. 
wat nu??

Dat is erg vreemd, @Jacqueline A . Mijn collega kon zien dat er 12-07 nog een gesprek heeft plaatsgevonden. Is er daarna iets veranderd? Herken jij dit?

Ja ik kan wel gebeld worden nu, maar zelf nog steeds niet bellen.

Ah. Dat is een teken dat het met de telefonie goed zit, @Jacqueline A .  Heb jij meerdere nummers proberen te bellen? En doe je wel 0031 ervoor als je naar Nederland belt? (ik moet dit even vragen, voor de zekerheid).

Wat hoor je eigenlijk precies als je een poging doet om naar NL te bellen?

Ja heb meerdere nummers geprobeerd. En bel 0031 ervoor.

ik hoor. We are sorry, youre call is restrickted

Hallo @Jacqueline A , als je naar iemand belt is jouw nummer dan wel zichtbaar voor die ander? Oftewel, heb je nummerherkenning van jouw nummer naar de ander toe wel aan staan binnen je telefoon?

Er zijn veel mensen die telefoontjes met afgeschermde nummers (automatisch) niet accepteren en die mensen kun je dus niet bellen en nemen je telefoontje dus ook niet aan omdat ze niet weten wie er belt.

 

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Heb je ook wel genoeg normaal beltegoed? eventuele Bonus beltegoed kan je niet gebruiken vanuit

Curaçao.

Reputatie 7

Goeie aanvulling van Misja20. Wil je eens je tegoed opvragen / inzien?

Beltegoed is ruim voldoende.

Reputatie 7
Badge +20

Ok duidelijk, lukt het je overigens wél om een smsje te versturen? En zijn er ook andere providers beschikbaar, waar je mee kunt verbinden? Zo nee, welke provider ben je nu mee verbonden en kunnen andere Nederlandse nummers die daar mee verbonden zijn, wel gewoon goed uitbellen?

Hallo sms lukt wel. Als een nl mobielnr. probeert te bellen vanuit curacao, krijgen ze te horen dat het nr.  niet in gebruik is.

afgelopen week welgebeld door een 088 nr.

Reputatie 7
Badge +25

Hallo sms lukt wel. Als een nl mobielnr. probeert te bellen vanuit curacao, krijgen ze te horen dat het nr.  niet in gebruik is.

afgelopen week welgebeld door een 088 nr.

Met welke provider ben je nu verbonden? En zijn er nog andere providers beschikbaar? Zo ja, zou je daar eens mee kunnen verbinden? Ben benieuwd of dat wellicht dan wel werkt.

Dit heb ik al eerder gedaan echter omdat er nu wat settings zijn veranderd nogmaals geprobeerd.

ik heb nu gekozen voor Digicel 4G netwerk.

ik krijg nu de volgende melding:

Sorry. The owner of this account you are calling from has restricted outgoing calls. ID 15

 

Dit is een tekst waar jullie, hoop ik, wel iets mee kunnen.

Ik ben zojuist wel weer door een Nederlands nummer gebeld dus dat gaat goed.

 

Bij voorbaat dank.

 

Hallo @Jacqueline A , dat betekent dus, dat the owner of this account, jij dus, outgoing callss restricted, uitgaande belletjes geblokkeerd hebt.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Jacqueline A We hebben dit uiteindelijk moeten doorzetten naar de technische dienst. Zij gaan dit verder uitzoeken en nemen eventueel tijdens Nederlandse kantooruren contact op.

Ik krijg een sms, dat op mijn verzoek netwerkinstellingen gewijzigd zijn, maar kan nog steeds NIET bellen vanuit Curacao. Hoop toch wel dat dat nog gaat lukken.

Hoi.

Ten eerste: al eens handmatig een van de andere netwerken in Curaçao geselecteerd?

Verder: Wees je wel bewust dat een Nederlands prepaid nummer in Curaçao peperduur is. Er is geen extra bundel bij prepaid voor buiten de E.U. Bundels zoals ook te kopen via de site van KPN, zijn niet geldig buiten de E.U.!

Kosten:

  • Internet: € 2,50 / MB
  • Bellen: € 2,55 / min
  • Gebeld worden: € 2,04 / min
  • Sms versturen: € 0,77 / sms
  • Sms ontvangen: gratis

Als iemand in Curaçao jouw belt, dan belt deze persoon naar Nederland (met de voor hem geldende kosten; zal v.u. Curaçao ook niet goedkoop zijn) Voor jouw gelden dan de kosten vermeld bij “gebeld worden”.

Bel jij een nummer in Curaçao dan geldt het tarief bij “Bellen”.

Reputatie 7
Badge +25

Ik krijg een sms, dat op mijn verzoek netwerkinstellingen gewijzigd zijn, maar kan nog steeds NIET bellen vanuit Curacao. Hoop toch wel dat dat nog gaat lukken.

Anders wij wel. Maar ze zullen nog contact met je opnemen hierover. Betekent in ieder geval dat ze ermee bezig zijn. Als er instellingen zijn gewijzigd wil een herstart van je toestel wel eens helpen trouwens.

Als je een 088 (3188) nummer ziet dan is het dus hoogstwaarschijnlijk KPN en dus handig om op te nemen. Hopelijk houden ze rekening met het tijdsverschil.

Dit is de lijst 088 nummers die KPN gebruikt om te bellen.