Vraag

KPN bundel online gekocht maar niet geactiveerd

  • 10 September 2021
  • 30 reacties
  • 342 keer bekeken

KPN bundel online gekocht maar niet geactiveerd

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Beste moderator

Op dinsdag 15 november 2022 om 23:29 u is  voor de tweede keer een spook sms verstuurd via mijn mobiele nummer naar 0031635210003 Kosten €0.09 afgeschreven van mijn prepaid tegoed (zie bijlage)

Op 11september 2022 om 08:16 ook een spook sms verstuurd via mijn mobiele nummer naar 0031635210007 Kosten €0.09 ook afgeschreven van mijn prepaid tegoed (zie bijlage)

Op mijn telefoon is niets te vinden alleen in de KPN prepaid app staan de afschrijvingen De nummers kan ik niet blokkeren dat kan alleen voor inkomende Sms'jes.

Hoe kan  KPN of ik voorkomen dat tegen mijn zin in via mijn mobiele telefoon Sms'jes verstuurd worden.

Graag een oplossing voor dit probleem

Styres

Admin: Reactie naar bestaand topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +15

@Styres De nummers waar het om gaat zie ik in deze situaties online vaker voorbij komen. 

Zou het wellicht kunnen dat je een app op je telefoon toestemming hebt gegeven om sms te gebruiken? 

Mijn collega Shyrin heeft ook een topic behandeld waarin ze heel duidelijk uitlegt hoe dit kan gebeuren. 

Zie: Kosten voor niet verzonden sms

@Styres De nummers waar het om gaat zie ik in deze situaties online vaker voorbij komen. 

Zou het wellicht kunnen dat je een app op je telefoon toestemming hebt gegeven om sms te gebruiken? 

Mijn collega Shyrin heeft ook een topic behandeld waarin ze heel duidelijk uitlegt hoe dit kan gebeuren. 

Zie: Kosten voor niet verzonden sms

 Beste moderator excuus voor mijn late reactie

Alle instellingen en Apps' op mijn telefoon grondig gecontroleerd Alle Apps' zijn via de officiële de Play store gedownload en de de meeste Apps' hebben heel weinig rechten  En alle Apps' die mogelijk gebruik kunnen maken van mijn telefoon of SMS diensten heb ik geblokkeerd Bij deze twee spook sms'jes gaat het mij zeker niet om het kleine bedrag dat afgeschreven is, maar meer om te voorkomen dat in de toekomst grotere bedragen worden afgeschreven. Mogelijk dat KPN de verzender van deze spook sms'jes kan identificeren en blokkeren?

Reputatie 7
Badge +15

@Styres Helaas hebben we geen mogelijkheid om 06 nummers te blokkeren. 

Zou het overigens kunnen dat er 1 sms per maand verstuurd wordt? 

En dat er toch bijvoorbeeld 1 keer per maand ergens op wordt ingelogd? Of gebruik gemaakt wordt van een bepaalde app? 

Maak nauwelijks of geen gebruik van SMS diensten De laatste  SMS is op 25 sept 2022 verstuurd. Daarna geen SMS verstuurd Afgelopen jaar 2x een SMS verstuurd De mobiele data en WIFI staan meestal uit en als ik via mijn mobiele telefoon toch inlog op een de site of App dan is altijd de inlogtijd bekend Tijdens de  beide spookafschrijvingen stond de Wifi en mobiele data niet aan, en de mobiele telefoon was op dat moment zelfs uitgeschakeld Deze beide spookafschrijvingen hebben dus plaats gevonden bij een uitgeschakelde mobiele telefoon. Onbegrijpelijk dat dit kan