Vraag

Nummer koppelen aan MijnKPN lukt niet

  • 11 August 2020
  • 10 reacties
  • 335 keer bekeken

Badge

Hoi Ron,

Ik heb een gelijksoortig probleem: Heb destijds een 2e prepaid bij Telfort gekocht maar als ik hem als product wil toevoegen c.q. koppelen binnen “MijnKPN“ krijg ik een melding zodra ik mijn nummer wil versturen:  “De door U ingevoerde gegevens zijn niet herkend als product van KPN voor consumenten. Controleer uw gegevens en probeer het opnieuw.”  

Op de kaart staat overigens nog een beltegoed en ik kan er ook nog gewoon mee bellen; kaart is dus niet (per ongeluk) verlopen. Bovendien heeft  KPN me paar maanden geleden (30 april) ook nog een sms gestuurd met de mededeling dat ik 5 maanden geen gebruik van de telefoon had gemaakt (gebruik hem als minitablet binnenshuis via WiFi) etc… en dat ik via kpn.com/online  kon opwaarderen. Mijn kaart c.q. telefoonnummer is dus klaarblijkelijk wel bekend bij KPN.

Weet jij een oplossing?

Groet

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Daar zijn we weer. Geduld is een schone zaak, maar we moeten het niet overdrijven:wink: .  Je bent er tussendoor geglipt en dat is absoluut niet de bedoeling, excuses daarvoor. 
Ik heb de crux al gevonden.  Jouw prepaid nummer eindigt op 3 i.p.v. 4!
Dit had ik al ontdekt in het eerdere topic. Kun je het nog eens proberen met het juiste nummer (zie profiel)? Ik ben benieuwd:blush:

Badge

Hi Lisa,

 

Helaas moet ik je teleurstellen. Dit antwoord is niet juist! :wink:

De prepaid waar je mij eerder mee geholpen hebt m.b.t. het verlorengegane beltegoed eindigt op inderdaad op een -3 en die heb ik over kunnen zetten naar een MijnKPN-id. Echter ik wilde ook een tweede prepaid overzetten; heb destijds een tweede prepaid kaart aangeschaft bij telfort voor mijn oude (windows)smart telefoon (Windows; werkte nog maar werd niet meer ondersteund) als een soort van backup en gebruik "binnenshuis". Als ik dit nummer wil toevoegen aan mijn KPN-id krijg ik de meldingen die in mijn  bovenstaande bericht staan; lukt dus niet; kaart is nog wel actief, heeft een tegoed. Dit nummer eindigt echter op een -6.

Samenvattend: twee prepaids; 1 (-3)zonder probleem van telfort naar KPN-id overgezet; kan tweede kaart (-6) niet toevoegen omdat die niet als KPN-kaart herkent wordt.

Reputatie 7
Badge +17

Hi! Ah chips, dat is jammer :D. Soms klinkt een oplossing ook te mooi om waar te zijn. 
Kun je het betreffende 06-nummer toevoegen aan je profiel? Dan kijk ik even wat er aan de hand is.:blush:

Badge

Hoi,

Heb het nummer van mijn tweede prepaid (die niet (h)erkend wordt) toegevoegd aan mijn profiel.

Overigens zag ik dat ik in mijn profiel een typefoutje had gemaakt m.b.t. mijn andere mobiele nummer (-4 i.p.v. -3), vandaar dus de verwarring….mea culpa :flushed: .

V.

Reputatie 7
Badge +17

Haha, no worries. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden die mij precies vertellen wat er wel klopt en wat niet klopt. 
Het nummer dat je hebt toegevoegd kan ik helaas nergens vinden. Dat is wel gek, want ook als het een verlopen simkaart (KPN of TFT) is, zie ik meestal wel de oude gegevens/status. Tenzij het meer dan één jaar geleden is. Dat lijkt me sterk. Kun je mij voorzien van het simkaart nummer dat op het simkaartje staat? Dit is het laatste wat ik kan controleren.

Als ik hiermee nog niets vind, dan is het simkaartje al heel lang verlopen of in dienst bij een andere provider:sweat_smile:
  

 

Badge

Hoi,

Vreemd hoor. De telefoon doet het in ieder geval gewoon nog; heb net mezelf opgebeld (interessant gesprek). Bovendien heb ik op 30 april nog een sms ontvangen op die prepaid van de KPN (niet eens meer dus van Telfort) met de volgende mededeling:

“Beste klant, let op! U hebt 5 maanden geen gebruik gemaakt van uw telefoon, waardoor uw tegoed en nummer over 30 dagen worden geblokkeerd. Gebruik uw telefoon of waardeer snel uw tegoed op via kpn.com/onlineopwaarderen op om uw nummer en tegoed te behouden. Groet KPN.”

Heb ik gedaan en dat is blijkbaar goed gegaan daar ik nu nog steeds van de telefoon gebruik kan maken. Enige wat me maar niet lukt is om hem aan MIjnKPN toe te voegen want daar wordt ie niet (h)erkend. 

Heb zojuist ook mijn simkaart eruit gepulkt; het kaartnummer heb ik op mijn profiel genoteerd. Hopelijk kun je er wat mee. Heb overigens niet de indruk dat ik de enige ben die met dit probleem kamp.

Groet, V.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt! Nou, de wonderen zijn de wereld nog niet uit (gelukkig). Ik heb het simkaartje gevonden. 
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar er zat een typefout in. Het nummer eindigt op 969 in plaats van 696. Ik heb het juiste nummer toegevoegd aan je profiel. Probeer die eens toe te voegen aan MijnKPN. 
Waarschijnlijk gaat dit lukken. Let's blame the weekend, de thuisisolatie of de koude/natte nazomer. 

Je weet me te vinden als ik iets voor je kan betekenen :D 

Badge

...het zal toch niet…??!!! aaargh….  Heb toevallig net gisteren mijn nieuwe bril opgehaald; was klaarblijkelijk hoognodig.  :joy::nerd:

Ik zal het straks of morgen gaan uitproberen, ga nu eerst eten.

 Ik laat het je wel weten als het me gelukt is. 

Voor nu: hartstikke bedankt voor al je moeite! 

Goed weekend, V

Badge

Hoi Lisa,

 

Heb het even uitgeprobeerd...ging soepeltjes ; kon nu zonder problemen de prepaid koppelen aan mijnKPN. 

Al met al best wel gênant voor mij natuurlijk. Laatste 3 cijfers lijken ook erg op die van mijn modem en mijn bank; gecombineerd met een beetje ongeduld, onzorgvuldigheid en een beetje te zwakke bril en je haalt je dit soort ellende op de hals. :joy::confounded:

Het belangrijkste is echter dat het werkt. Daarvoor hartelijk dank en ook extra bedankt voor je geduld. 

:thumbsup::ok_hand_tone1:

Groet, V. 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Veertje Philips! Top dat het gelukt is. Ik kan je een ding verklappen, je bent zeker niet de enige :relieved:. Ik ben blij dat het is opgelost! 
Mocht je in de toekomst nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden. 

Fijne zondag nog:sunny:

Reageer