Vraag

prepaid kaart werkt niet

  • 10 June 2020
  • 36 reacties
  • 1249 keer bekeken

Voor mijn 10 verjaardag heb ik een IPhone gekregen met een prepaid kaart. Er staat bel tegoed op de telefoon maar ik kan niet bellen of sms’en. 
De simkaarten van mijn ouders doen het wel in mijn toestel. De prepaid kaart van mij doet het niet in hun toestel. 
Gisteren en eergisteren al Telefonisch contact Hierover gehad en alle instellingen etc staan goed. Heb ook al een nieuwe Sim kaart gekocht à 4,99 maar nog steeds lukt bellen en sms’en niet. 
Hebben jullie een oplossing?

 

groetjes, Thomas


36 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Lijkt me duidelijk een simkaart probleem. Heb je uberhaupt wel bereik met het simkaartje, zie je bv ook kpn op je schermpje staan?

Waar heb je het nieuwe simkaartje gekocht?

Ik zie duidelijk KPN NL bovenaan staan. Het 1e KPN prepaid kaartje in Waddinxveen. Alleen via whatsapp kunnen bellen. Maandag terug geweest naar deze zaak en toen online een nieuwe aangevraagd en toen kreeg ik van hun meteen een Sim kaartje. Nieuw puknummer met hetzelfde telefoonnummer. Hoor bij bellen 2x een beltoon en daarna stopt de verbinding. 

Wat een leuk cadeau voor je 10-de verjaardag:relaxed: ; nog gefeliciteerd. Maar dan moet het wel werken natuurlijk.

Heb je al eens zelf (of je ouders) beltegoed gestort? Zet er eens een 10-tje beltegoed op.

Dat kan via de website van KPN en betalen kan dan via iDeal. Dit kunnen je ouders voor je doen.

Of je koopt een beltegoed bon voor KPN bij een supermarkt.

Verder ga ik er wel vanuit dat het een sim is van Provider KPN en niet een van de andere providers die op het netwerk van KPN ruimte huren. Want ook dan staat er vaak KPN NL in je display. Maar dan werkt KPN tegoed natuurlijk niet.

Natuurlijk hebben wij zelf al 10 euro er op gezet. Daar is inmiddels 4,99 af voor de nieuwe Sim kaart. 

Nog steeds geen telefoon of sms mogelijk 😬

 

Dat is duidelijk. :wink:  :relaxed:

Ik heb je topic gemeld bij de KPN moderators. Die mogen dan zelf beslissen in hoeverre ze dit eerder oppakken (dan de wachttijd die ze momenteel hebben van 5 dagen), maar ik denk het wel.

Ik vermoed namelijk dat er een probleem is met dat prepaidnummer in de centrale. Dat kunnen jij en ik niet oplossen.

Moet ik nog iets doorgeven zoals bijvoorbeeld mijn nummer? 

Ja, slim (dat ik dat niet even bedacht…), maar zet dat ivm de privacy (en dat niet de hele wereld dat gelijk ziet) even in je forumprofiel. Bv op de regel Persoonlijke opmerkingen. Die is afgeschermd voor de hele wereld behalve de moderators en jijzelf natuurlijk.

Onderaan het profiel de ingevulde gegevens opslaan! :wink:

Ik hoop dat ik het goed heb gedaan. Ik heb in ieder geval alles ingevuld. 

Ja hoor vast wel. Aangezien ik product, woonplaats, merk/type mobiel en signature in je profiel zie staan is dat goed gegaan. De rest zie ik niet, maar een KPN moderator wel.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @ThomasF Welkom hier en nog van harte gefeliciteerd! Een IPhone krijgen is natuurlijk een TOP cadeau!:blush:  
Bedankt Peter voor het melden. Ik heb even meegekeken en zie dat de simkaart actief is. Ik heb zojuist het nummer proberen te bellen en de telefoon (lijkt) over te gaan. 
Ook heb ik een controle sms gestuurd. Heb je die sms ontvangen? 
Aangezien het een IPhones is kun je de netwerkinstellingen makkelijk herstellen. 
Ga naar: Instellingen>algemeen>stel opnieuw in>Herstel netwerkinstellingen.

 

Hmm, er had ook gekozen kunnen worden voor het Kids Sim abo (alleen i.c.m. met minimaal één 'volwassen’ kpn mobiel abo).

1 GB + onbeperkt bellen/sms per maand

Bij minimaal 1 jaar € 10,50 per maand
Bij minimaal 2 jaar € 9,50 per maand
loopt na de minimum periode voor het afgesloten maandbedrag door tot wederopzegging

Reputatie 6
Badge +6

Hmm, er had ook gekozen kunnen worden voor het Kids Sim abo (alleen i.c.m. met minimaal één 'volwassen’ kpn mobiel abo).

1 GB + onbeperkt bellen/sms per maand

Bij minimaal 1 jaar € 10,50 per maand
Bij minimaal 2 jaar € 9,50 per maand
loopt na de minimum periode voor het afgesloten maandbedrag door tot wederopzegging


Duur! Zeker voor een kind van 10, want die willen vooral internetten en veel minder interrese in het bellen.

Genoeg prepaid providers waar je voor een tientje veel meer dan dat krijgt.

Maar daarnaast zie ik ook nog iets,  een kind kan gewoon betaalde apps downloaden uit de store, best risicovol als je het mij vraagt voor kinderen van deze leeftijd! Zeker iets om mee op te passen!

Hoi @ThomasF Welkom hier en nog van harte gefeliciteerd! Een IPhone krijgen is natuurlijk een TOP cadeau!:blush:  
Bedankt Peter voor het melden. Ik heb even meegekeken en zie dat de simkaart actief is. Ik heb zojuist het nummer proberen te bellen en de telefoon (lijkt) over te gaan. 
Ook heb ik een controle sms gestuurd. Heb je die sms ontvangen? 
Aangezien het een IPhones is kun je de netwerkinstellingen makkelijk herstellen. 
Ga naar: Instellingen>algemeen>stel opnieuw in>Herstel netwerkinstellingen.

 

Hoi Lisa, mijn vader hoorde gisteren de telefoon over gaan. Ik kan wel gebeld worden en sms’jes ontvangen ik ook. Het probleem is dat ik zelf niet kan bellen. Net bovenstaande, netwerken hersteld maar dat maakt ook nog geen verschil. 
mijn kaart werkt ook niet in een toestel van mijn ouders. De kaart van mijn ouders werkt wel in mijn toestel.

van de week al met een collega van u alle toestel instellingen bekeken en alles staat goed. 
 

wat en hoe nu verder? 
 

groetjes, Thomas F. 

 

Als je niet zelf kunt bellen is dat vaak toch te weinig of geen beltegoed.

Als je via de website een BUNDEL koopt maar er is geen BELTEGOED dan werkt het alsnog niet. Er moet minimaal 5 € beltegoed op staan.

Wat krijg je als je *101# [beltoets] doet? (dan zou je het beltegoed moeten krijgen)

Er staat genoeg bel tegoed op het toestel, dus dat kan het niet zijn. 
 

Reputatie 7
Badge +17

@ThomasF Er staat inderdaad voldoende beltegoed op het kaartje. Het kaartje is goed aangemeld in het netwerk, anders ging de telefoon natuurlijk niet over toen ik belde. Welke melding krijg je te horen als je probeert te bellen? Ik heb het bonus tegoed even verplaatst naar het hoofdaccount. het bonustegoed vervalt morgen en je hebt zojuist een sms ontvangen dat je beltegoed met €7,50 is bijgeschreven. 
Trouwens ik zie dat niemand de 5 euro beltegoed aan je heeft vergoed, terwijl je genoodzaakt was een nieuwe simkaart te bestellen. Voor die kosten draai je natuurlijk niet zelf op. 
Ik ga nog even één trucje proberen. Zou je (wanneer je dit leest) de telefoon eens helemaal uit en aan willen zetten en kijken of je daarna wel kunt bellen/sms-en? 
 

vanmorgen telefoon uitgezet en opnieuw aan. 
bij het bellen horen we 2x een toon en daarna stopt het meteen. Sms worden helaas ook niet verstuurd🧐

Foto van de sms

 

@ThomasF Er staat inderdaad voldoende beltegoed op het kaartje. Het kaartje is goed aangemeld in het netwerk, anders ging de telefoon natuurlijk niet over toen ik belde. Welke melding krijg je te horen als je probeert te bellen? Ik heb het bonus tegoed even verplaatst naar het hoofdaccount. het bonustegoed vervalt morgen en je hebt zojuist een sms ontvangen dat je beltegoed met €7,50 is bijgeschreven. 
Trouwens ik zie dat niemand de 5 euro beltegoed aan je heeft vergoed, terwijl je genoodzaakt was een nieuwe simkaart te bestellen. Voor die kosten draai je natuurlijk niet zelf op. 
Ik ga nog even één trucje proberen. Zou je (wanneer je dit leest) de telefoon eens helemaal uit en aan willen zetten en kijken of je daarna wel kunt bellen/sms-en? 
 

Zoals u kunt zien in mijn onderstaande berichten werkt het helaas nog steeds niet. 

werkt het helaas nog steeds niet.

:sob: snik

(vond je bericht LIKEN wat ongepast hierbij…. )

Reputatie 7

Op die foto zie ik een ontvangst van 1 streepje.

Is het bereik daar echt zo slecht?

Kan je wel gebeld worden?

Reputatie 6
Badge +8

Is de telefoon wel simlockvrij?

Op die foto zie ik een ontvangst van 1 streepje.

Is het bereik daar echt zo slecht?

Kan je wel gebeld worden?

Ik heb nu binnen 2 streepjes en ik kan wel gebeld worden en ontvang ook sms berichten. 

werkt het helaas nog steeds niet.

:sob: snik

(vond je bericht LIKEN wat ongepast hierbij…. )

Nee en dat is best wel frustrerend 😒

Reageer