Beantwoord

Simkaart activeren lukt niet vanuit Belgiƫ

  • 20 March 2024
  • 7 reacties
  • 91 keer bekeken

Reputatie 1

hallo, ik heb een gps tracker aangekocht met een simkaart van kpn bijgeleverd. het activeren van deze simkaart lukt dus absoluut niet. al dagen ben ik hiermee bezig en heb zelfs al een 2de simkaart ontvangen van kpn omdat ik er overtuigd van geraakte dat de eerste simkaart stuk was. maar ook met de 2de sim lukt activeren absoluut niet. ik moet hierbij vermelden dat ik woonachtig ben in belgie maar dat kan het probleem toch niet zijn? want dan zouden ze toch geen simkaarten in de tracker voegen voor verkoop in belgie mag ik toch aannemen? alle stappen die in de gebruiksaanwijzing staan ten spijt lukt de activering niet en ook op de site van kpn lukt het koppelen uiteraard ook niet. op mails naar kpn komt geen reactie dus probeer ik het op dit forum maar eens want tis echt droevig gesteld met de service van deze provider om eerlijk te zijn. alvast bedankt voor de reacties.

icon

Beste antwoord door RBxx 20 March 2024, 11:16

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

HalloĀ @maxpainĀ , wat voor een simkaart betreft dit? Is het een KPN prepaid simkaart?
Die kan jij zelf alleen activeren als je in Nederland bent, verbonden met het KPN netwerk.

Plaats jouw gegevens dan in jouwĀ forumprofielĀ en zet hetĀ 06-nummerĀ en het simkaartnummer in het veld "Persoonlijke opmerkingenā€, dat is alleen zichtbaar voor KPN medewerkers.

Meld hier als je dat gedaan hebt, dan kan een KPN moderator jeĀ hiermee op afstand helpen.

want dan zouden ze toch geen simkaarten in de tracker voegen voor verkoop in belgie mag ik toch aannemen?

Tja. Als zo'n tracker voor Belgiƫ is dan zou er beter een prepaid van een Belgische provider bij moeten zitten.

Activeren van een Nederlandse (ongeacht provider) kan alleen met verbinding in Nederland.

Verder werkt ook het basis beltegoed bij levering niet buiten Nederland. Zodra een moderator 'm geactiveerd heeft voor je dus direct ook BELTEGOED op waarderen anders doet ie het nog niet.

iDeal (met NL bankrekening), creditcard en Paypal

http://kpn.com/prepaid/opwaarderen.htmĀ 

Ā 

Je kunt er ook alsnog een Belgische prepaid voor kopen natuurlijk.

Reputatie 1

hallo @RBxxĀ dat is bij deze gebeurd. alvast bedankt voor uw ondersteuning. ik hoop dat het mag lukken. MVG.Ā 

Reputatie 1

hallo @PeterGĀ  dank u voor jouw feedback. ook dat wist ik niet. ik zal er alvast rekening mee houden bij het opladen van de simkaart. MVG

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb je simkaart geactiveerd, @maxpain. Hij zou het direct moeten doen, als dat niet zo is, herstart de tracker even.Ā 

Reputatie 1

@Erik van KPNĀ de simkaart zit nu in mijn gsm maar moet ik die eerst opladen alvorens ik die kan testen met een sms of bellen? want het te goed die op de sim staatĀ zal waarschijnlijk niet werken vanuit belgie als ik dat goed heb begrepen?

Reputatie 1

@Erik van KPNĀ test met de simkaart gelukt. hartelijk dank voor uw ondersteuning en de activatie.

Reageer