Beantwoord

HD tv-ontvanger met harddiskrecorder’

  • 21 January 2021
  • 71 reacties
  • 1076 keer bekeken

Hallo,

 

Ik kreeg onderderstaande mail.

Als ik dit lees heb ik het gevoel of ik dus al jaren 5 euro per maand te veel betaal.

Kan iemand mij uitleggen doe dat zit ?

 

Op uw factuur staat nog een ‘HD tv-ontvanger met harddiskrecorder’ voor 5,- per maand. Deze tv-ontvanger hebt u al vervangen door een nieuwere HD tv-ontvanger in combinatie met het opnemen pakket. Daarom passen we de naam van deze ontvanger ook aan op uw factuur.

U gaat minder betalen

Binnenkort ziet u op uw factuur ‘HD tv-ontvanger - gratis’ staan. Hierdoor klopt dit weer met de apparatuur die u gebruikt. Ook betaalt u vanaf dat moment 5,- per maand minder, omdat we deze tv-ontvanger gratis maken.

icon

Beste antwoord door marina1234 28 February 2021, 11:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

71 reacties

Hallo Kpn,

 

Graag zou ik uitleggen willen omtrent bovenstaande.

 

Met vr gr Marina

Hallo @marina1234 , heb je inderdaad een tv-decoder met harddisk?

Zo nee, sinds wanneer niet meer en welk type tv-decoder heb je nu?

 

Hallo JanD ,

We hebben nu een Arris VIP2952 V2.

Geen idee of dat met harddisk is maar uit de mail van KPN kan ik uit opmaken dat deze zonder harddisk is.

Deze harddisk hebben we al heel lang , geen idee hoelang ( is ooit vervanger omdat de moterola problemen gaf , kan hier geen mail meer over terug vinden )

Met vr gr Marina

Hallo @marina1234 , de Arris 2952 is zonder harddisk.

 

Reputatie 7
Badge +24

Welk abonnement heeft u bij KPN? Een Alles-in-1 pakket ofzo?

Op de factuur staat : Alles in 1 instap

Bij dat abo was opnemen (in de cloud zoals dat tegenwoordig gaat) niet inbegrepen. Dat kost € 5/mnd. Bij Alles-in-1 standaard waren een tweede ontvanger en opnemen wel inbegrepen (en internet tot 100 Mb/s). Opnemen via de ingebouwde harddisk ontvangers zoals de 1963 is al geruime tijd geleden uitgezet. Ook bij die ontvangers moest je € 5/mnd betalen voor opnemen. Wellicht dat die € 5 daarvoor bedoeld was?

Reputatie 7
Badge +24

Op de factuur staat : Alles in 1 instap

Heb ik ook. Daar hoort 1 ontvanger bij. Een 2de kost 5 euro. En opnemen zit er ook niet bij, daar betaal je ook nog 5 euro of € 4,99 ofzo voor als je dat wilt.

Als je een 2de ontvanger en opnemen hebt, dan is het mogenlijk interessant om je abonnement over te zetten naar Hussel. Want bij Hussel is opnemen gratis bij 2 of meer ontvangers. 

Ik heb geen tweede ontvanger. Opnemen staat ook apart op de factuur.

Ineens zo uit het niets is de mail gekomen dat de factuur veranderd in ‘HD tv-ontvanger - gratis’  i.p.v.  ‘HD tv-ontvanger met harddiskrecorder’ ( 5 euro per maand ) .

De ontvanger die hier in huis is staat hier al jaren en is blijkbaar zonder harddiskrecorder .  Nu ineens gaat de factuur 5 euro goedkoper worden terwijl er niks in huis of in het pakket is veranderd.

Dan krijg ik het gevoel dat ik al zolang deze ontvanger in huis is te veel betaal heb.  Kan iemand van KPN mij hier wat meer over vertellen.

Dan zul je ff moeten w88 todat een moderator hier aan toekomt. Vul alvast de ontbrekende delen van je profiel in, zodat de moderator daar niet eerst zelf nog om hoeft te vragen en meteen aan de slag kan.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @marina1234, welkom hier. 

Wij hebben inderdaad onze database aangepast. Oude producten zijn vervangen. De ontvanger met Hard Disk is al oud en wordt niet meer gebruikt. Je hebt hiervoor nooit teveel betaald. Want dit behoorde tot jouw abonnement, maar nu dit aangepast is ben je dus goedkoper uit. 

Hallo Bart_Z ,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb al tijden een Alles in 1 instap abonnement en al jaren een 1 Arris VIP2952 V2 in huis .  Nu krijg ik een mail dat het in de factuur wordt aangepast omdat de ontvanger gratis is . Vanaf de volgende factuur is deze dus gratis bij mij. Toch vreemd dat ik eigenlijk al tijden een “gratis” ontvanger in huis heb ( aan het abonnement veranderd er verder niks ) en ik er pas vanaf de volgende factuur niet meer voor hoef betalen. Dit had al een hele tijd geleden administratief aangepast kunnen worden .

Of zie ik iets verkeerd ?

Reputatie 7
Badge +20

Ja, maar vermoedelijk had je eerst nog een andere ontvanger. Die is omgeruild. Vandaar dat het niet is aangepast omdat het bij je abonnement paste. Dit is alweer een wat ouder abonnement namelijk. Vandaar dat het nu allemaal is aangepast. 

Reputatie 7
Badge +28

@Bart_Z

Dit klopt toch niet ? 

Als @marina1234 van KPN geen ontvanger met Hard Disk heeft gekregen bij de omwisseling, dan hoort ze toch ook niet 5 euro toeslag per maand meer te betalen? 

Citaat : Op uw factuur staat nog een ‘HD tv-ontvanger met harddiskrecorder’ voor 5,- per maand.

KPN heeft haar jaren later een vervangende ontvanger gestuurd zonder harddiskrecorder en vanaf dat moment had het opnemen-pakket verwijderd moeten worden. 

Citaat : Deze tv-ontvanger hebt u al vervangen door een nieuwere HD tv-ontvanger in combinatie met het opnemen pakket.

Bedankt Bart_Z,

Ik zie hier op het forum ook berichten van 2 jaar geleden dat men de oude Ontvanger met Hard disk kon omwisselen en dat zodra ze de nieuwe ontvanger hadden  geen 5 euro meer hoefde te betalen.

Bijvoorbeeld : 

Aangezien ik al tijden een ontvanger heb zonder Hard disk en dat dit bij het Alles in 1 instap pakket ( dat ik heb)  blijkbaar gratis is vind ik de gehele gang van zaken niet netjes dat het pas nu wordt aangepast.

Had al tijden geen 5 euro per maand hoeven betalen naar mijns inziens ( heb nog geen reactie van KPN die mij er inderdaad van kan overtuigen dat alles klopt zoals het nu gaat )

 

 

Reputatie 7
Badge +24

@marina1234 misschien kun je een schermafdruk plaatsen van factuur 2de blad van een paar maanden geleden en een afdruk van de nieuwe factuur waarop de wijziging is verwerkt?

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb geen tweede ontvanger. Opnemen staat ook apart op de factuur.

Staat dat nu apart op de factuur? Nu de harddisk recorder er af is? Of stond dat altijd al apart op de factuur?

Reputatie 7
Badge +28

@marina1234 

Betaal je voor opnemen ook 5 euro per maand? Want dat heb je zeker een paar jaar dubbelop betaalt. Als je nooit opneemt, dan zou ik dat opnemen pakket ook zo snel mogelijk laten verwijderen. 

21-1-2021 heb ik mail van KPN ontvangen met daarin dat ze mijn gegevens goed gaan zetten .

Deze is nog precies hetzelfde als voorheen ( incl. harddiskrecorder ) , nog geen andere aangepaste factuur ontvangen.

 

Abonnement
Periode 23 jan t/m 22 feb
Alles-in-1 Instap 55,40
HD tv-ontvanger met harddiskrecorder 5,00
Pluspakket 9,99
Pluspakket gratis - Compleetvoordeel -9,99
Opnemen Pakket 4,99
Opnemen Pakket - korting -4,99
60,40

 

Deze had zo'n zelfde factuur 2 jaar gelden.

 

Reputatie 7
Badge +28

@Bart_Z 

 

Nog meer voorbeelden : 

 

Al met al had die 5 euro voor TV ontvanger al tijden geleden veranderd kunnen worden.

Ben nu benieuwd of KPN dit netjes kan/gaat oplossen of dat ik teleugesteld wordt na 30 jaar klant bij KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Abonnement
Periode 23 jan t/m 22 feb
Alles-in-1 Instap 55,40
HD tv-ontvanger met harddiskrecorder 5,00
Pluspakket 9,99
Pluspakket gratis - Compleetvoordeel -9,99
Opnemen Pakket 4,99
Opnemen Pakket - korting -4,99
60,40

Ja... u heeft opnemen gratis?

Die hard disk recorder gaat eruit, en dat regeltje "Opnemen Pakket - korting -4,99" ook denk ik. Wat dus effectief tot gevolg heeft dat het niets uit maakt.

Reputatie 7
Badge +20

Zoals Nick83 aangeeft zit het. Wacht voor de zekerheid volgende factuur even af. Dan kun je ze naast elkaar leggen.

Reputatie 7
Badge +28

 

U gaat minder betalen

Binnenkort ziet u op uw factuur ‘HD tv-ontvanger - gratis’ staan. Hierdoor klopt dit weer met de apparatuur die u gebruikt. Ook betaalt u vanaf dat moment 5,- per maand minder, omdat we deze tv-ontvanger gratis maken.

Maar @Bart_Z 

Dan klopt dat weer niet met de e-mail die @marina1234 heeft ontvangen. 

Hierin staat duidelijk dat ze 5 euro minder gaat betalen per maand. 

 

Reputatie 7
Badge +20

@marina1234, zullen we de volgende factuur nog even afwachten. Dan kunnen we deze en de vorige naast elkaar leggen. Dan kunnen we kijken of er verschil is in kosten. Blijkt dan dat er iets niet goed is gegaan qua kosten, dan gaan ik daar mee aan de slag.