Disney+ bij KPN

  • 21 April 2022
  • 74 reacties
  • 7774 keer bekeken
Disney+ bij KPN
Reputatie 7
Badge +19

Disney+ is beschikbaar bij KPN vanaf 21 april 2022. Een wens van veel klanten die uitkomt! Kies voor Disney+ voor de kleintjes of voor de Disney liefhebbers onder ons. Of kies voor Disney+ ESPN, dan is er voor iedereen thuis iets te kijken. Je zet ze nu aan als entertainmentpakket bij jouw abonnement. 

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Disney+ pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Wil je meer weten over Disney+, of heb je vragen over het gebruik of activeren?

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

74 reacties

Dan heb je vast de 5202 ontvanger @Ralfiej85 .

Want via de 2952 hier zijn ze op zijn minst traag. Maar ja, heb niet voor niets een smart-tv! 😊

En daar heb ik Disney + gewoon op 😎

 

Wij hebben helaas een oude tv  die bijna geen apps heeft met mankementen(lees maar 1 hdmi poort werkend😂) en je moet er niet aan komen.

Via de box is voor ons dus makkelijkste.

Ik weet niet precies welke ontvanger ik heb sorry😅

Reputatie 7
Badge +20

@Ralfiej85 

Misschien met een Chromecast of zoiets, als je geen Smart tv heeft (die heeft u gelukkig)?

Nadeel, ook deze heeft een HDMI ingang nodig.

Maar heeft uw tv maar 1 HDMI poort en toch Smart tv? 

 

Zelf kijken wij altijd via de app's op de Smart tv.

En in ons geval hebben wij Disney+ en HBO in 4K (Netflix niet meer, € 4,-- extra is gewoon belachelijk).

@Ralfiej85

Misschien met een Chromecast of zoiets, als je geen Smart tv heeft (die heeft u gelukkig)?

Nadeel, ook deze heeft een HDMI ingang nodig.

Maar heeft uw tv maar 1 HDMI poort en toch Smart tv? 

 

Zelf kijken wij altijd via de app's op de Smart tv.

En in ons geval hebben wij Disney+ en HBO in 4K (Netflix niet meer, € 4,-- extra is gewoon belachelijk).

Het is een smart tv maar al uit 2014 dus al jaren geen updates meer voor apps dus deels werkt dat niet meer.

De andere hdmi poorten(moederbord) zijn beschadigd helaas behalve deze laatste die het nog doet.

Tv zelf doet het nog perfect, maar vandaar dat wij via de kpn box kijken, werkt het beste voor ons.

De hdmi poort is al bezet dus Google Chrome cast ook geen optie.

Hopelijk dus dat kpn dit volgend jaar rond krijgt 😊👍🏻

 

  ik disney+ geactiveerd maar kom niet op kpn tv de pagina werkt wel, maar de blauwe knop om te activeren helaas niet 

Reputatie 7
Badge +17

@Piet de Nijs wil je aangeven bij welke stap je precies vastloopt? En eventueel een screenshot delen waarbij je persoonlijke gegevens zijn afgeschermd? 

Wil je ook bevestigen dat het pakket al wel aan je abonnement is toegevoegd? Ga hiervoor in je KPN ID app naar “TV”. Kies daar voor “Meer opties bekijken”. Daar zie je “Mijn entertainment”. Zie je het pakket hier?

Klopt, @Piet de Nijs 

Je kunt Disney + niet kijken via de ontvanger. Disney heeft (nog?) geen app voor de ontvanger van kpn beschikbaar. 

Dat je niet via de ontvanger kan kijken, en wat wel, staat in dit topic. 

Je kunt kijken via de Disney app die beschikbaar is in smart-tv 's van af bouwjaar 2016.

Verder heeft Disney apps voor Apple TV, Android-TV, Firestick, Google TV. Android, iOS. 

En de website https://www.disney.nl/ .

Enige is dat je Disney + betaalt via de kpn factuur. En mogelijk recht hebt op entertainment korting. 

Reputatie 7
Badge +20

En ik denk dat je hem via de nieuwe KPN tv+ decoder ook kunt zien. (Disney+, etc.)

Zie ook hier. 

Ik zag dus Ziggo wel al een tijd de Disney+ app heeft... Doen ze in het oranje kamp toch een stuk beter 

Maar je bent voor apps als consument toch helemaal niet afhankelijk van je provider, @AZalkmaar ? Met al die smart-tv's en streaming apparaten. Laatste al vanaf € 39,95.

KPN heeft de app overigens ook. Op de allernieuwste ontvanger (Android-TV). Voor de oudere decoders (Linux) gaat die app niet ontwikkeld worden. 

Ook bij Ziggo niet op de oudere decoders. 

Ik zag dus Ziggo wel al een tijd de Disney+ app heeft... Doen ze in het oranje kamp toch een stuk beter 

Die app is door Disney+ voor alle Next en Next Mini boxen ontwikkeld dus ook die van de Belgische Telenet klanten en de Engelse Virgin Media klanten en ga zo maar door.

Het afzet gebied is daarmee veel groter en interessanter.

 

 

Maar je bent voor apps als consument toch helemaal niet afhankelijk van je provider, @AZalkmaar ? Met al die smart-tv's en streaming apparaten. Laatste al vanaf € 39,95.

KPN heeft de app overigens ook. Op de allernieuwste ontvanger (Android-TV). Voor de oudere decoders (Linux) gaat die app niet ontwikkeld worden. 

Ook bij Ziggo niet op de oudere decoders. 

Dat is gewoon Android op Android heb je zelfs Popcorn Time etc

Ik zag dus Ziggo wel al een tijd de Disney+ app heeft... Doen ze in het oranje kamp toch een stuk beter 

Die app is door Disney+ voor alle Next en Next Mini boxen ontwikkeld dus ook die van de Belgische Telenet klanten en de Engelse Virgin Media klanten en ga zo maar door.

Het afzet gebied is daarmee veel groter en interessanter.

 

 

Ah vandaar. Kijk dit is een nuttig antwoord Dankjewel!

Ja, die Linux boxen van kpn zijn niet zo interessant voor die app makers. Ook alleen 1 Nederlandse provider. 

Mede daarom heeft kpn voor de nieuwe gekozen voor Android-TV. 

Maar ik ben daar niet meer afhankelijk van. Smart-tv van Samsung gekocht in 2019. In 2020 chromecast en eind vorig jaar m'n eigen streamingbox van Nokia. 

Waarom die afhankelijkheid van de box van je provider?

Ik kan hier zelfs skyshowtime kijken. Dat biedt zelfs Ziggo niet hoor 😉

 

Reputatie 7
Badge +20

@AZalkmaar 

 

Zie hier, voor het nieuwe KPN tv+ abonnement, daar krijg je de DIW7022 bij.

Daar kan de app van Disney+ wel op.

 

Verder natuurlijk:

Smart tv

Chromecast

etc. 

Ja, die Linux boxen van kpn zijn niet zo interessant voor die app makers. Ook alleen 1 Nederlandse provider. 

Mede daarom heeft kpn voor de nieuwe gekozen voor Android-TV. 

Maar ik ben daar niet meer afhankelijk van. Smart-tv van Samsung gekocht in 2019. In 2020 chromecast en eind vorig jaar m'n eigen streamingbox van Nokia. 

Waarom die afhankelijkheid van de box van je provider?

Ik kan hier zelfs skyshowtime kijken. Dat biedt zelfs Ziggo niet hoor 😉

 

Ik vind de KPN afstandbediening veel fijner dan de Afstandbediening van mijn Philips TV (Android TV).  Ik zou een nieuwe kunnen kopen natuurlijk, maargoed kost mij weer geld :')

@AZalkmaar

 

Zie hier, voor het nieuwe KPN tv+ abonnement, daar krijg je de DIW7022 bij.

Daar kan de app van Disney+ wel op.

 

Verder natuurlijk:

Smart tv

Chromecast

etc. 

Volgens mij is het beeldkwaliteit van de glasvezels zenders van de Arris 5202 beter dan daarop. Want met de KPN app op Android TV is voetbal niet om aan te zien je ziet alleen maar vegen waar de bal is 

De glasvezelkwaliteit (14,2 Mb/s) zit ook op de nieuwe Android-TV box van kpn TV+ DIW7022, @AZalkmaar . Dit betreft, vooralsnog, alleen NPO 1,2,3, RTL 4,5,7,8 en sbs6, veronica en net5.

Overigens, je hebt het over voetbal. Via ESPN is het de standaardkwaliteit voor HD momenteel.

Via de Arris en Arcadyan decoders: 7,2 Mb/s

Via de DIW7022: 8,4 Mb/s

Reputatie 7
Badge +19

Laten we het in dit topic bij Disney+ houden heren @PeterG & @AZalkmaar. Discussie over de beeldkwaliteit van onder andere ESPN kan op andere plekken dan in dit topic. 

Reputatie 7
Badge +20

@AZalkmaar

 

Zie hier, voor het nieuwe KPN tv+ abonnement, daar krijg je de DIW7022 bij.

Daar kan de app van Disney+ wel op.

 

Verder natuurlijk:

Smart tv

Chromecast

etc. 

Volgens mij is het beeldkwaliteit van de glasvezels zenders van de Arris 5202 beter dan daarop. Want met de KPN app op Android TV is voetbal niet om aan te zien je ziet alleen maar vegen waar de bal is 

 

Bij het nieuwe abonnement KPN tv+ krijg je een het nieuwe model tv decoder DIW7022

Deze werkt op android en je kan bijna alle app's hierop zetten.

Je hebt glasvezel, dan zijn de eerste 10 kanalen (op deze box (eindelijk) van 1 -10) en meerdere volgen.

Deze tv zenders hebben een heel mooi beeld.

 

Je kan het niet vergelijken met de ITV app van KPN op de app van de Smart tv.

 

De andere KPN tv decoders, komt de Disney+ app niet.

Dan moet je via de Smart tv, Chromecast, etc. kijken.

 

Als je het abonnement via KPN hebt afgenomen, dan is KPN in dit geval niet meer en niet minder dan de tussenpersoon voor de facturatie.

Wel makkelijk, alle facturen onder 1 vertrouwd dak.

Maar Disney+ bepaalt verder alles. 

Reputatie 7
Badge +20

Laten we het in dit topic bij Disney+ houden heren @PeterG & @AZalkmaar. Discussie over de beeldkwaliteit van onder andere ESPN kan op andere plekken dan in dit topic. 

 

Volgens mij gebeurd dat ook @Jeroen_dB 

Maar @AZalkmaar voerde dit aan i.v.m. de nieuwe DIW7022 (KPN TV+ tv decoder), waar ik aangaf dat daar de Disney+ app wel op zit. 

Vandaar dat we aangeven dat de beeldkwaliteit goed is.

 

@PeterG en @AZalkmaar , dat klopt toch, dat bedoelen jullie toch?😉

Inderdaad @joop2011 .

Drie weken geleden heb ik Disney+ toevoegd in mijn abo. De link die kpn stuurt, werkt niet (groene knop doet het niet)

Graag een oplossing,

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Yina

In de KPN Forum kennisbank is de volgende instructie te vinden:
 

Disney+ activeren

  1. Klik op Disney+ activeren
  2. Log in met je KPN ID (of maak er eerst een aan)
  3. Activeer Disney+ bij KPN
  4. Ga door naar de Disney+ website en maak een Disney+ account aan of gebruik je bestaande Disney+ account
  5. Download de Disney+ app op je favoriete apparaten

Nog geen KPN ID? Maak dan een KPN ID aan om in te loggen bij MijnKPN.

 

Je hebt Android tv daar download je wat je nodig hebt.

Kpn heeft optie voor gewonen tv app. Helaas staan er maar een paar apps. Ik heb mijn abbo niet allemaal bij kpn. Volgens mij kan het niet al te moeilijk zijn om alle apps erop te zetten. En de keuze vrij te laten om mensen zelf te laten beslissen om de app te nemen of niet. Om te kijken moet je abbo afsluiten ik vind het jammer mijn goedkopere abbo om te zetten naar kpn. Gaat ok niet gebeuren.ik denk als alle apps erop staan dat we eerder geneigd zijn om een abbo af te sluiten gezien de diversiteit die er is. Nu moet ik er per toeval tegen aanlopen of van iemand horen.