Beantwoord

Disney+ via KPN interactieve ontvanger?

  • 20 August 2019
  • 132 reacties
  • 152000 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

132 reacties

Reputatie 2
Badge
Iedereen denkt maar dat je zo'n app van vandaag op gisteren even in elkaar draait, maar daar komt wel wat meer bij kijken.
Er moeten zowel commerciële als technische afspraken gemaakt worden die vervolgens ook geïmplementeerd moeten worden. Dat proces kost tijd, zo heeft het ook maanden geduurd alvorens de Netflix app op de TV ontvanger uitgerold kon worden.
Het is dan ook een illusie om te denken dat er binnen afzienbare tijd een Disney+ app op de TV ontvanger zal zijn.
Voorlopig zal je dus aangewezen zijn op één van de onderstaande alternatieven.


Daarnaast ben ik benieuwd wat Disney+ gaat betekenen voor het lineaire aanbod. Zo zou het maar zo kunnen zijn dat de National Geographic zenders op termijn alleen nog maar via Disney+ te zien zullen zijn en dat lijkt me toch echt geen gewenste ontwikkeling.


Er komt ook meer bij kijken maar Disney heeft wel devices geschikt gemaakt zoals op het plaatje staat.
Toch vreemd dat dan een grote speler als KPN en Ziggo ontbreken.
Dat kan men onmogelijk over het hoofd hebben gezien.
Wie de schuld heeft Disney of KPN/Ziggo maakt mij weinig uit.
Het moet opgelost worden.
Reputatie 7
Toch vreemd dat dan een grote speler als KPN en Ziggo ontbreken.
Dat kan men onmogelijk over het hoofd hebben gezien.

Maar KPN is voor Disney toch maar een dwergje.

Wie de schuld heeft Disney of KPN/Ziggo maakt mij weinig uit.
Het moet opgelost worden.

Daarvoor zijn twee partijen nodig die het zien zitten om daar in te investeren en daarbij kost dat natuurlijk tijd.
Zelfs ziggo zal dit niet nu al aan boord hebben en waarom ook genoeg andere opties oudere diensten hebben we ook nog niet. Gewoon geduld hebben.

Wat het lineaire aanbod die bejaarde dr pol en dergelijke afleveringen via Disney+ zal voor de lineaire kanalen nog niet veel invloed hebben.
Lieve mensen bij KPN,

Kunnen jullie bij de apps op tv de Disney+ app toevoegen? 🙂

Alvast bij voorbaat dank!
Reputatie 7
Badge +24
Die Disney app is er helemaal niet. Die moet nog gemaakt worden. Kan jaren overheen gaan.

Waarom geen app of zender van Disney+. Heel Nederland weet al een jaar dat deze streamingdienst gaat komen. Waarom lopen jullie achter de feiten aan? Waarom zorgen jullie niet op voorhand dat er afspraken worden gemaakt met Disney. Dit noem ik echt diep triest, we leven in 2019!Inderdaad vreemd dat KPN niet samen met Disney ervoor heeft gezorgd dat er vanaf de start (vandaag) een app in de interactieve TV beschikbaar is vergelijkbaar met Netflix.
Als het met Netflix kan moet het met Disney ook kunnen.

Het is al lang bekend dat dit eraan zat te komen dus deze app hoeft echt niet in een week ontwikkeld te worden.
Ok, je kunt via een smartphone of tablet kijken als je geen smart TV hebt maar een beetje onhandig is dit wel als je een veel groter scherm ter beschikking hebt.



Disney+ geeft duidelijk op hun website aan dat het alleen bij hun te verkrijgen is.

Het lijkt er dus meer op dat Disney niet WIL dat het bij andere providers aangeboden wordt dan dat KPN hier zelf iets aan zou kunnen doen.
doetnormaal

He azijn zijkers ga naar een andere provider als die zoveel beter is! Disney bepaald en de rest moet maar volgen! Sluit je laptop aan op de tv met een HDMI kabel dubbel beeld selecteren op de laptop en een perfect beeld op de tv.
Ais kpn mee wil blijven doen is het bijna verplicht om disney op te nemen bij kpn
Dus is er al actie ondernomen?
Reputatie 7
Badge +24
Mee wil blijven doen met wat?
Reputatie 7
Badge +24
Er zijn op dit forum al diverse topics over gestart. Nog geen enkele externe partij heeft nog een app, en zo ook kpn niet. Ga er maar vanuit dat het misschien nog wel een jaar kan duren voor dat die er is. Als die er überhaupt al komt. Zo'n app ontwikkelen kost een hoop tijd en geld.
Reputatie 7
Zo'n app ontwikkelen kost een hoop tijd en geld.
En daarbij komt of Disney het aantal potentiële abonnees dat via zo'n KPN app bereikt kan worden wel interessant genoeg vindt om die investering te doen.
Wellicht dat Disney er zelfs voor kiest alleen te investeren in apps voor universele platforms (iOS, Android, televisies, game consoles) die wereldwijd inzetbaar zijn.
Reputatie 7
Badge +24
Zou het voor KPN een optie wezen om (in de toekomst) de decoders op Android TV te laten draaien?
Reputatie 7
Zou het voor KPN een optie wezen om (in de toekomst) de decoders op Android TV te laten draaien?
Ze hebben er met de nieuwe 4K ontvanger (Arris VIP 5202) juist voor gekozen om geen Android TV platform te gebruiken terwijl deze wel beschikbaar is voor dat apparaat. KPN heeft ook nu weer gekozen voor een KPN specifieke uitvoering van de TV ontvanger waarbij in dit geval Android TV, wifi en de EU Energy Rules Compliancy het hebben moeten ontgelden.

Ik verwacht ook niet dat KPN snel Android TV zal omarmen.
Zou het voor KPN een optie wezen om (in de toekomst) de decoders op Android TV te laten draaien?
Wat heeft dat met het aanbieden van Disney+ te maken?

Als de huidige software Android TV geschikt wordt gemaakt zijn we meteen van verplichte ontvangers af. Dat zal niet wenselijk zijn dan zijn ze bijna verplicht ook Apple TV te ondersteunen.

Dat staat wat dat betreft los van het beschikbaar maken van streamings diensten via de eigen software of hardware.
Reputatie 7
Zou het voor KPN een optie wezen om (in de toekomst) de decoders op Android TV te laten draaien?Wat heeft dat met het aanbieden van Disney+ te maken?
Dit...



Zou het voor KPN een optie wezen om (in de toekomst) de decoders op Android TV te laten draaien?Wat heeft dat met het aanbieden van Disney+ te maken?
Dit...


Daar is Android tv niet voor nodig dat kan indien gewenst nu ook al. Dezelfde methode als Netflix en Youtube.

Met TV worden die van LG bedoeld helaas.

Disney+ is beschikbaar op de volgende apparaten: Web, iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en is daarnaast geheel geïntegreerd met de Apple TV app, Android Phone, Android Tablet, Android TV apparaten, LG TV's, Google Chromecast en aan Chromecast gelinkte apparaten, PlayStation 4 en Xbox One. Bron
Reputatie 7
Zou het voor KPN een optie wezen om (in de toekomst) de decoders op Android TV te laten draaien?Wat heeft dat met het aanbieden van Disney+ te maken?Dit...

Daar is Android tv niet voor nodig dat kan indien gewenst nu ook al. Dezelfde methode als Neflix en Youtube.

Op een TV ontvanger van KPN? Nee dus?
En als die TV ontvanger van KPN Android TV als OS had gehad? Ja, dan wel.
Dat is wat @Nick83 bedoelt.

Met TV worden die van LG bedoeld helaas.
Fout, kijk naar dat koppelstreepje voor TV, dat koppelt de woorden Android en TV.
Reputatie 7
Badge +24

Zou het voor KPN een optie wezen om (in de toekomst) de decoders op Android TV te laten draaien?Wat heeft dat met het aanbieden van Disney+ te maken?

Android TV is een platform wat op meerdere apparaten staat. Ook sommige tv's hebben het. Als een externe ontwikkelaar een app voor Android TV wil maken, dan kan hij nu meteen aan de gang. De ontwikkeltools staan zo op internet. Tevens is ook heel veel technische ondersteuning op internet te vinden. Op forums en dergelijke. En vervolgens werkt deze app dat op alle apparaten waar Android TV op staat.

Als een externe ontwikkelaar een app wil maken voor de KPN decoder, dan kan dat niet eens zomaar. Die ontwikkelaar moet contact opnemen met KPN, KPN moet het goedvinden, meewerken, de ontwikkeltools en dergelijke vrijgeven. Er moet getest worden, bugs opgelost worden. Dit moet bijna allemaal in samenwerking met KPN gebeuren. Daar gaan ... ik zou bijna zeggen ... jaren overheen. Niemand kan op eigen houtje een app maken voor de KPN decoder.

Een paar jaar later brengt KPN een nieuwe versie uit van de decoder, begint het hele feest weer van voor vandaan overnieuw.
De software van de huidige ontvangers is verwacht ik niet veel meer dan een linux fork.
Om een Disney+ app daarop te laten draaien zal niet heel moeilijk hoeven te zijn.

Als het echt in het belang van Disney zou zijn was er wel een app voor de TV ontvangers gekomen. Het is niet in hun belang of het moet zijn voor het gemak, voor Netflix is het ook meer het gemak dan noodzaak.

Zoals gezegd hoeven we dan geen KPN ontvangers meer af te nemen.
Wat je eigenlijk zegt is KPN maak van jullie ontvanger software een Android tv app.
Reputatie 7
Badge +24
Android TV is een besturingsysteem. Net zo goed als dat bijv. Windows dat is. Android TV is gebaseerd op Linux. KPN heeft voor de decoders zelf een besturingsysteem ontwikkeld. Gebaseerd op Linux ja, maar dat wil zeker niet zeggen dat een Android TV app eenvoudig op de decoder van KPN gezet kan worden. Helemaal niet.
Mischien niet eenvoudig maar zeker niet onmogelijk.
Beide parijen zullen tijd genoeg hebben gehad, om te testen en te ontwikkelen. Nederland is leuk als stress test voor de systemen verder is het peanuts, en voor Disney om hun app geschikt maken voor ontvangers van providers niet nuttig.


Ik weet dat Android TV een besturings systeem is daarom de opmerking dat je feitelijk zegt KPN maak een functionele Android TV app.
Reputatie 7
Nederland is leuk als stress test voor de systemen verder is het peanuts, en voor Disney om hun app geschikt maken voor ontvangers van providers niet nuttig.
Precies, de groep potentiële abonnees is, zoals al eerder gezegd, waarschijnlijk te klein voor Disney om interessant te zijn.
En daarmee is het kringetje weer rond, draaide de TV ontvanger van KPN maar op Android-TV. 🙂
Ja, op mijn Sony Android TV is de Disney+ app nu al beschikbaar maar voor alle mensen die geen Android-TV of LG televisie hebben zit er niets anders op dan een Apple-TV of Chromecast te gebruiken.
Datzelfde gaat op voor de KPN app enkel beschikbaar voor Samsungs of casten.
De chromecast lijkt de deur uit te vliegen en er zijn onafhankelijke Android tv kastjes in omloop kortom wie het op het grote scherm wil zien kan dit.

En nogmaals een dedicated KPN ontvanger gebaseerd op Android TV houd niet in dat het mogelijk is om externe apps te installeren dus maakt dat nog niks uit. KPN zal daar dan toch een gesloten systeem van maken. Het heeft alleen meerwaarde als KPN de software als Android tv app uitbrengt. Dan worden ze bijna verplicht dit ook voor Apple TV te doen.

Blijkbaar zal het potentiele aantal Disney+ abonnees goed genoeg zijn anders kregen wij hier de eerste toegang niet.
Hallo ontwikkelaars,

Disney+ is vanaf 12 november '19 beschikbaar in Nederland (voor 6,99 per maand of 69,99 per jaar)
Nu ben ik misschien wat vroeg maar ik wil deze vraag toch stellen....

Is het mogelijk dat Disney+ ook op de digitale tv-ontvanger wordt bijgevoegd zoals nu b.v. Videoland?
Dan heb je geen apart account nodig en kan je makkelijk de dienst aan of uitzetten via de afstandbediening. Zelf heb ik de (Arris VIP2952 V2)
Dat zou een hele mooie toevoeging zijn want ik denk dat meer mensen Disney+ willen gaan aanschaffen.

En wordt het dan ook voor Telfort klanten beschikbaar? Ik neem aan van wel of moeten zij wat langer wachten?
Ik behoor tot een Telfort klant maar aangezien Telfort in KPN is overgegaan stel ik de vraag hier.

Hoop dat het lukt wat mij betreft!

Alvast dank!

Admin: titel aangepast ter verduidelijking, vergelijkbare vraag samengevoegd

Disney plus heeft een app in de Google play store. Als je inlogt bij Disney+ kan je hem downloaden. Je download de app dan uit de Playstore.
Reputatie 5
Badge +5
Ik heb Netflix, Videoland op mijn appletv. Dat werkt beter als in de KPN itv box.
Disney + ook in de appletv en dat werkt ook perfect. Kan de KPN box echt niet tegenop. Ik hoop op een KPN itv app voor apple tv. Gaat de KPN itv box eruit.