Beantwoord

Disney+ via KPN interactieve ontvanger?

  • 20 August 2019
  • 132 reacties
  • 152001 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

132 reacties

Reputatie 7
Ik hoop op een KPN itv app voor apple tv. Gaat de KPN itv box eruit.
Bij mij niet en wel om twee redenen.
1) Ik heb geen Apple-TV maar een Android-TV. 😉
2) De iTV en smart-TV app van KPN ondersteunen geen HD-"Glas" zenders maar gebruiken een sterk gecomprimeerde HD stream. Ik zou daarmee dan een aanzienlijke achteruitgang hebben in de beeldkwaliteit en dat is voor mij en abssolute NoGo.
Reputatie 7
Badge +21
Ik begrijp de mensen niet meer...
Ze kopen een Apple-tv voor pak weg €200,- en moeten per maand betalen en per film betalen.
Ok er zijn enkele items gratis maar het mooie moet je natruurlijk betalen.
Dan willen ze nog dat hun (gratis bij abonnement) KPN ontvanger vervangen wordt door een apple-tv app.
M.a.w. die Apple-tv kost handen vol geld, nemen dure abonnementen af op netflix en videoland en... en..., maar als de KPN €2,- prijsverhoging vraagt dan wordt er steen en been geklaagd.
Onbegrijpelijk, maar ja wie ben ik?...
Reputatie 7
Helemaal eens Huistijger.

En het einde is nog lang niet in zicht, de verdergaande versnippering van het aanbod zal leiden tot een aanzienlijke stijging van de prijs voor diegene die hetzelfde willen kunnen blijven zien.

Wie kan zich de discussie over televisie à-la-carte nog herinneren. Denken dat je minder gaat betalen als je alleen hoeft te betalen voor de zenders die je abonneert terwijl dat alleen maar prijsstijgend zal werken.
Reputatie 7
Ik heb sinds kort een Xiaomi Mi tv box S staan, alle streamingsdiensten zoals, Netflix, YouTube, Disney+, draaien hier prima op. Ook als test een ...Iptv-stream gekocht voor een half jaar. Waarom? Wij kijken welgeteld, op één hand naar het lineaire aanbod.

Mocht dit ‘bevallen’ ga ik dat doorzetten, dan komt er ook een goedkope internetaanbieder in huis. Achteraf is hier 50mbit meer dan voldoende. Paps had nog een werkloze Logitech harmony liggen, dus tv, tv-ontvanger, Android box en de Sonos kunnen prima worden bediend. Voorlopig houdt ik kpn er nog wel naast.

Maar om niet off-topic te raken. Disney+ is prima bedienbaar via een chromecast of box. Wat een gezeur om een App,...
Vandaag heb ik KPN ook de vraag gesteld of Disney plus ook aangeboden gaat worden via de KPN app.
Het antwoord was dat dit binnen nu en een maand inderdaad net zoals Netflix binnen nu en een maand ook via de Itv beschikbaar is.
Reputatie 7
Badge +24
Vandaag heb ik KPN ook de vraag gesteld of Disney plus ook aangeboden gaat worden via de KPN app.
Het antwoord was dat dit binnen nu en een maand inderdaad net zoals Netflix binnen nu en een maand ook via de Itv beschikbaar is.

Bijzonder 😄
Reputatie 7
Vandaag heb ik KPN ook de vraag gesteld of Disney plus ook aangeboden gaat worden via de KPN app.
Het antwoord was dat dit binnen nu en een maand inderdaad net zoals Netflix binnen nu en een maand ook via de Itv beschikbaar is.

Dat is een uitspraak die nooit gedaan zou mogen worden door iemand van de klantenservice van KPN. Ik vraag me dan ook af hoeveel waarde je aan die uitspraak mag hechten.
Reputatie 7
Badge +30
Vandaag heb ik KPN ook de vraag gesteld of Disney plus ook aangeboden gaat worden via de KPN app.
Het antwoord was dat dit binnen nu en een maand inderdaad net zoals Netflix binnen nu en een maand ook via de Itv beschikbaar is.

Dit is inderdaad heel bijzonder en ik moet het helaas ontkrachten. Wij weten daar nog niets van! Zodra dit wel zo zal zijn, zal je dit via het forum en de website zeker lezen.
Reputatie 5
Badge +5
@huistijger het enige wat ik betaal is Videoland, ik deel dat met iemand die weer Netflix heeft. Dus Netflix heb ik voor nop. Dat gaan we met Disney + ook doen. Zo heb ik voor de prijs van Netflix straks alle drie. Tja en dat op een dure Apple tv. Maar die had ik al voor KPN itv.
@wjb dan in zelfde kwaliteit als in de tv box.
Reputatie 7
@wjb dan in zelfde kwaliteit als in de tv box.
Er is geen app voor Apple-TV en/of Android-TV die de lineaire televisie in dezelfde kwaliteit levert als de HD-"Glas" zenders via de KPN TV ontvangers.
Ja, Netflix en Videoland en andere diensten kan je beter met een app op de televisie zelf (of wellicht een Apple-TV) bekijken en al helemaal als het 4K betreft want op dat vlak laat de app op de TV ontvangers het behoorlijk afweten. Zo heeft de Netflix app op de 4K ontvanger van KPN enorme moeite met horizontal panning bij 4K films. Er ontstaan dan best storende storende hickups.

Maar om niet off-topic te raken. Disney+ is prima bedienbaar via een chromecast of box. Wat een gezeur om een App,...

Het gebruiks nadeel is voor elke film opnieuw via de app kiezen en starten. Heb je geen Chromecast of andere box zal je daar wel in moeten willen investeren. In dat geval maakt het kunnen openen via de toch al aanwezige tv ontvanger het leven iets makkelijker.

Wel vind ik het voor nu ook een beetje gezeur laat Disney+ zich eerst bewijzen.
Voorlopig ben ik van mening leuk voor erbij maar zeker geen bedreiging voor de huidige diensten, mocht Disney Hulu gaan introduceren in Nederland wordt het anders.
Reputatie 7
Disney+ is zeker geen bedreiging voor de andere diensten, inderdaad leuk voor ‘erbij’ wel benieuwd ook wat het ‘uitgebreide’ aanbod na 12 november zal zijn, dus plak er nog 1 a 2 maandjes betaald achteraan om te kijken of dit iets blijvends kan zijn. Qua bediening, tja je moet even de app openen, programma selecteren om af te spelen, maar dit werkt inmiddels ook zo via de tv app van kpn, of de kpn iTV app. Denk ook dat het in de toekomst meer en meer de manier van bedienen gaat worden. En niet meer van links naar rechts om van zender te switchen.

Ik bedien deze streamingsdiensten nu alleen nog maar via de Android box, niet op de tv of kpn ontvanger, en ja ben er blij mee. Er zal toch altijd een compromis gesloten moeten worden, want ook het lineaire aanbod zal komende jaren echt nog niet veranderen. En zie de huidige set-up echter nog niet wijzigen in een volledige lineaire tv app of iets dergelijks, beschikbaar via een app op de tv of via een box.
Reputatie 7
En zie de huidige set-up echter nog niet wijzigen in een volledige lineaire tv app of iets dergelijks, beschikbaar via een app op de tv of via een box.
Voor nieuwe Samsung televisies is die app er al maar de kwaliteit van die app laat nog te wensen over en de functionaliteit is nog lang niet gelijk aan die van de TV ontvangers.
Reputatie 7
Dat bedoel ik dus met ‘volledig’ de huidige app is het gewoon weg net niet 😋
Reputatie 7
Dat bedoel ik dus met ‘volledig’ de huidige app is het gewoon weg net niet 😋
Helemaal eens, dergelijke apps zijn het (net) niet en zullen het in de komende jaren waarschijnlijk ook (net) niet gaan worden. Ik heb het al vaker geroepen, eerst zal het betaalmodel op de schop moeten alvorens er een volwaardige app zal kunnen komen voor Apple-TV, Android-TV of het OS van Samsung of LG. Een echt volwaardige app zou anders nog wel eens behoorlijk kanibaliserend kunnen werken op de "verhuur" van tweede en volgende TV ontvangers. Reken dan maar eens uit wat dat aan inkomsten gaat schelen.

Vandaag heb ik KPN ook de vraag gesteld of Disney plus ook aangeboden gaat worden via de KPN app.
Het antwoord was dat dit binnen nu en een maand inderdaad net zoals Netflix binnen nu en een maand ook via de Itv beschikbaar is.
Dit is inderdaad heel bijzonder en ik moet het helaas ontkrachten. Wij weten daar nog niets van! Zodra dit wel zo zal zijn, zal je dit via het forum en de website zeker lezen.


Ik heb deze informatie vandaag gekregen via KPN via de chat.
Inderdaad heel erg vreemd dat deze info niet blijkt te kloppen, en heb hier net nogmaals navraag van gedaan maar dit werdt nu inderdaad door een andere medewerker ook tegen gesproken. Gevraagd om de chat van vanmorgen goed na te zien. Wel teleurstellend!
Reputatie 7
Gevraagd om de chat van vanmorgen goed na te zien.
Kan/wil je die chat met ons delen (screenshot)?
Reputatie 7
Badge +21
Vreemd dat je via KPN Livechat deze informatie hebt gekregen. Ik had je graag willen vertellen dat deze informatie klopt, maar helaas. Zodra er meer informatie is over het bekijken van Disney Plus via KPN, Laten we dit via het forum weten.

Gevraagd om de chat van vanmorgen goed na te zien.Kan/wil je die chat met ons delen (screenshot)?
Gevraagd om de chat van vanmorgen goed na te zien.Kan/wil je die chat met ons delen (screenshot)?


Ik heb geprobeerd de chat sessie terug te halen maar geeft dan een blanco scherm aan.
Het is tegenwoordig jammer dat je overal bewijzen moet leveren, maar ik hoop zeker wel dat KPN dit gesprek terug kan lezen.
Dat lijkt mij wel...
Reputatie 7
Het is tegenwoordig jammer dat je overal bewijzen moet leveren, ...
Mij hoef je geen bewijs te leveren hoor, ik geloof je zo ook wel. 😉
Voor @Marcia_ en @Vikash was het misschien wel interessante informatie geweest voor het leerproces dat bij de chatdienst blijkbaar nog doorlopen moet worden.
@JeroenB22 de star wars serie The Mandalorian en Disney films die nog uit moeten komen zoals de live action remake van Lady and the Vagebond. Dat is wat mij bekend is of er daarnaast nog meer beschikbaar komt zal de tijd moeten uitwijzen.

Wel een goeie zet zoveel mogelijk klanten trekken nu het gratis is, daar zullen er genoeg van blijven, terwijl deze er anders mogelijk niet eens aan zouden denken. Voor de prijs hoef je het niet te laten.
Reputatie 7
Badge +21

Het is tegenwoordig jammer dat je overal bewijzen moet leveren, ...Mij hoef je geen bewijs te leveren hoor, ik geloof je zo ook wel. 😉

Voor @Marcia_ en @Vikash was het misschien wel interessante informatie geweest voor het leerproces dat bij de chatdienst blijkbaar nog doorlopen moet worden.


@Tamara079 Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Wij zullen uitzoeken of we deze chat kunnen achterhalen.


Het is tegenwoordig jammer dat je overal bewijzen moet leveren, ...Mij hoef je geen bewijs te leveren hoor, ik geloof je zo ook wel. 😉


Voor @Marcia_ en @Vikash was het misschien wel interessante informatie geweest voor het leerproces dat bij de chatdienst blijkbaar nog doorlopen moet worden.
@Tamara079 Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Wij zullen uitzoeken of we deze chat kunnen achterhalen.

Het is tegenwoordig jammer dat je overal bewijzen moet leveren, ...
Mij hoef je geen bewijs te leveren hoor, ik geloof je zo ook wel. 😉


Voor @Marcia_ en @Vikash was het misschien wel interessante informatie geweest voor het leerproces dat bij de chatdienst blijkbaar nog doorlopen moet worden.


@Tamara079 Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Wij zullen uitzoeken of we deze chat kunnen achterhalen.


Het is tegenwoordig jammer dat je overal bewijzen moet leveren, ...
Mij hoef je geen bewijs te leveren hoor, ik geloof je zo ook wel. 😉


Voor @Marcia_ en @Vikash was het misschien wel interessante informatie geweest voor het leerproces dat bij de chatdienst blijkbaar nog doorlopen moet worden.


@Tamara079 Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Wij zullen uitzoeken of we deze chat kunnen achterhalen.


@Viskash, ik heb de gegevens op jullie site ingevuld nu net, ik heb zelfs een cijfer moeten geven hoe ik geholpen was en of dit naar tevredenheid was, dus dit lijkt me van wel. Fijn dat jullie het gaan uitzoeken!
Die chat (van Tamara079) was wel het bewijs geweest dat ze bij de chat uit hun nek lullen en praatjes verkopen. Dat kunnen ze aan de telefoon ook trouwens.

Chat was dus niet het bewijs dat "Disney+ bij kpn komt", maar eerder het bewijs van onzin verkopen daar.

Het is pas officieel bij KPN als het hier te lezen valt.
https://overons.kpn/nl/nieuws
Reputatie 7
Badge +16
Ik zou het zelf wel tof vinden als Disney+ op de ontvanger van KPN komt 🙂