Beantwoord

Hoe kan ik Spotify Family activeren na verlenging in februari?

  • 12 March 2023
  • 9 reacties
  • 53 keer bekeken

Ik wil graag voor ons gezin Spotify Family via KPN. Toen ik in februari mn nieuwe toestel koos door te verlengen, werd dit nog gevraagd oor de medewerker in de KPN winkel. Op dat moment wilde ik er nog even over nadenken. Heb zelf nog nooit een account bij Spotify of iets dergelijks gehad. Ik kon er ook later voor kiezen, aldus de medewerker.

 

Gisteren teruggeweest naard de winkel om het alsnog te kiezen. Om 1 of andere reden kon men echter het niet voor elkaar krijgen. Welllicht omdat ik verlengd had in februari.

 

Hoe dan ook, als ik nu in Mijn KPN kijk en kies voor Spotify Family en deze wil aanmaken, krijg ik op de volgende pagina gewoon Premium te zien voor 9,99. Dat wil ik dus niet, ik wil Family. Ook via de FAQ (Spotify bij KPN | KPN Community) kom ik er niet echt aan uit.

 

Wie weet raad?

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 16 March 2023, 10:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij kan Spotify Family alleen bij het thuis abonnement. Hussel of TV+. Niet bij mobiele abonnementen. Bij mobiele abonnementen is alleen Premium beschikbaar denk ik.

De website zegt wat anders:

 

Ben je nog geen KPN klant? Kies voor Internet en TV of een Mobiel abonnement en neem direct Spotify Premium of Spotify Family.

Reputatie 7
Badge +24

Ben je nog geen KPN klant? Kies voor Internet en TV of een Mobiel abonnement en neem direct Spotify Premium of Spotify Family.

In deze zin staat niet dat Spotify Family mogelijk is bij een mobiel abonnement. Deze zin komt uit de pen van een marketingmannetje die gewoon een simpel verhaal wilde vertellen. 

Reputatie 7

Hoi @Surreallistic, Spotify Family is inderdaad ook mogelijk bij een mobiel abonnement. Het wordt in het kennisbankartikel wat je al noemde ook genoemd: Hoe vraag ik Spotify bij KPN aan?

Je ziet Spotify Family wel staan als je kijkt in MijnKPN als ik het goed begrijp, maar bij de volgende stap krijg je toch Premium als optie te zien? 

Ja klopt. Zodra ik Spotify Family aanklik, zie ik de winkelmand in Mijn KPN Spotify Premium voor 9,99€ staan. 

Maar ik wil dus Spotify Family hebben, en niet Premium. Ik heb totaal nog geen Spotify abo lopen. 

Reputatie 7

Dat snap ik @Surreallistic, ik wil ook kijken wat ik hierover kan zien. Kan je daarvoor jouw forumprofiel volledig (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN) en daarna een seintje geven als je dat hebt gedaan? 

Gedaan, maar laatste 3 iban kon ik nergens kwijt. Heb die overige opmerkingen (prive) gezet.

Reputatie 7

Dank je voor de gegevens @Surreallistic, ik heb de reden gevonden. Spotify Family is mogelijk bij de nieuwe abonnementsvormen, bij de oudere vormen is dat niet mogelijk. Je hebt in februari de verlening aangevraagd zoals je al zei, maar die is nog niet ingegaan. Het nieuwe abonnement gaat in op 9 juni, nadat het huidige abonnement is afgelopen. Vanaf dat moment is Spotify Family mogelijk dus.