Beantwoord

Hoe log je in bij ViaPlay als je betaalt via KPN?

  • 1 March 2022
  • 52 reacties
  • 60079 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Reputatie 1

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/wanneer-kan-ik-viaplay-activeren-via-mijnkpn-560085?postid=1479548#post1479548

Zie laatste post van KPN medewerker Shyrin_

bedankt Dragon voor je reactie, KPN hopelijk leren jullie hiervan

Reputatie 1

bedankt Dragon voor je reactie, KPN hopelijk leren jullie hiervan

Ja inderdaad.. en nou nog gewoon mogelijk maken via de decoder van KPN net zoals Netflix, Videoland en Amazon Prime Video... 

Toch voor de zotte dat ik darten en Bundesliga op de gsm of tablet moet gaan kijken, omdat ik geen Android TV heb.. het kan dan misschien wel weer via zo'n Google Chromecast, maar ja dan moet je dat ook weer aanschaffen.. regel het nou gewoon via de decoder, dan is het voor IEDEREEN op de tv toegankelijk, mits je natuurlijk Viaplay abonnement geactiveerd hebt.

Badge

Had beter direct bij viaplay kunnen bestellen. Ben inmiddels al 36 uur bezig met deze ellende. @KPN laat zijn vaste klanten aardig aan hun lot over.😡😡 Inloggen bij viaplay, daar kom ik niet !!!!!

Reputatie 1

Als je Viaplay al hebt aangezet en het staat al in je overzicht, dan kun je Viaplay verder activeren via deze link. Alleen op je eigen thuis wifi !! 

https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay/activeren.htm

 daar even door klikken, spreekt voor zich. Wachtwoord kiezen en dan doet ie het.

Badge

Helaas, blijf steeds in het zelfde scherm zitten. Kom niet verder  VPN staat uit.

Reputatie 7
Badge +17

@Marco033 Kijk voor instructies voor het aanmelden bij Viaplay in dit topic:

 

Ik heb een abonnement genomen op ViaPlay via KPN, maar hoe kan ik nu inloggen bij ViaPlay?
Ik kan alleen een account aanmaken bij ViaPlay door (opnieuw) te betalen. Daar heb ik geen zin in.
Je hebt namelijk de optie: Get Viaplay, en dan moet je betalen, of de optie: Log in. 
Maar als ik dat probeer werkt het in ieder geval niet met mijn mijnKPN email + password.

Oftewel: ik heb wel betaald, maar kan er nog geen gebruik van maken...

 

Dat kun je doen met Microsoft Edge browser. Ik had hetzelfde probleem. Via google (wat mijn standaard browser is) lukt het niet. https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay/activeren.htm openen in Edge browser. Klik op blauwe activatieknop, vul je emailadres en wachtwoord in. Druk op het oogje naast je wachtwoord zodat het wachtwoord zichtbaar wordt. De knop eronder kleurt rood en je kunt je Viaplay activeren. Succes!!  Ik hoop hiermee velen te helpen.

Had beter direct bij viaplay kunnen bestellen. Ben inmiddels al 36 uur bezig met deze ellende. @KPN laat zijn vaste klanten aardig aan hun lot over.😡😡 Inloggen bij viaplay, daar kom ik niet !!!!!

Hoi Marco, 

Activeren via google chrome lukt niet. Gebruik Microsoft Edge om te activeren. Dus je doet het volgende.

https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay/activeren.htm , kopieer deze link in je Edge browser.

Klik op activeren, zorg dat je blijft in je Edge browser. Nu vul je je emailadres in wat je ook gebruikt bij KPNid en wachtwoord die je ook daar gebruikt. Klik bij het wachtwoord op het oogje. De knop eronder wordt nu rood. En je Viaplay is geactiveerd. 

Groetjes en Succes.

 

Had beter direct bij viaplay kunnen bestellen. Ben inmiddels al 36 uur bezig met deze ellende. @KPN laat zijn vaste klanten aardig aan hun lot over.😡😡 Inloggen bij viaplay, daar kom ik niet !!!!!

Hoi Marco, 

Activeren via google chrome lukt niet. Gebruik Microsoft Edge om te activeren. Dus je doet het volgende.

https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay/activeren.htm , kopieer deze link in je Edge browser.

Klik op activeren, zorg dat je blijft in je Edge browser. Nu vul je je emailadres in wat je ook gebruikt bij KPNid en wachtwoord die je ook daar gebruikt. Klik bij het wachtwoord op het oogje. De knop eronder wordt nu rood. En je Viaplay is geactiveerd. 

Groetjes en Succes.

 

Dit bleek bij mij ook het probleem te zijn kreeg geen activatiemelding in chrome wel in edge en toen was  het zo gepiept

Vreselijk al 4 maal 20 minuten gewacht en niet geholpen. 
heb Viaplay op tel en I pad maar als ik in wil loggen op de tv app dan komt wachtwoord en gebruikersnaam niet overeen. 
als je wachtwoord vergeet gebruikt krijg je Zweedse mail om wachtwoord te veranderen. 
ook gedaan op alle apparaten maar op tv lukt het niet. 
 

wie kan al iets ontvangen gewoon op de tv ???

Beste,

Ik heb de juiste activeringsmail van kpn ontvangen, maar heb bij Viaplay alleen de keuze uit DFNLD en Ziggo als provider. Activeren lukt dan ook niet. Hebben andere de keuze kpn wel?
 

 

Reputatie 7
Badge +20

Beste,

Ik heb de juiste activeringsmail van kpn ontvangen, maar heb bij Viaplay alleen de keuze uit DFNLD en Ziggo als provider. Activeren lukt dan ook niet. Hebben andere de keuze kpn wel?
 

 

 

Log eerst in op MIJNKPN.

Klik daarna op de activatielink, van KPN, en volg daarna de stappen.

Als het goed is, kan je op de site van ViaPlay meteen een nieuw (ander) wachtwoord invullen.

Gebruikersnaam ook dacht ik.

 

Ik had daar per vergissing de gegevens van MIJNKPN ingevuld, maar daarna wel meteen het wachtwoord aangepast. 

Dank voor de tip. Ik heb eerst ingelogd op mijn kpn, maar dat maakt geen verschil. KPN ontbreekt in het provider lijstje van Viaplay (alleen DFNLD en Ziggo) daarmee lukt het niet om te activeren….

Iemand nog een idee? KPN?

Reputatie 7
Badge +20

Dank voor de tip. Ik heb eerst ingelogd op mijn kpn, maar dat maakt geen verschil. KPN ontbreekt in het provider lijstje van Viaplay (alleen DFNLD en Ziggo) daarmee lukt het niet om te activeren….

Iemand nog een idee? KPN?

 

Heb je de activatie mail van KPN ontvangen? (daarna kan het pas). 

Zo ja, log dan in bij MIJNKPN.

Klik daarna op de link van KPN om te activeren (in de e-mail of mijn link onder). (dus niet zelf naar de site van ViaPlay gaan.

Zie hier en scrol iets naar beneden.

Activatie mail heb ik ontvangen. Na klikken op de link en inloggen op MijnKPN kom ik hier uit.

Dit lijkt goed te gaan. Bij klikken op activeren, ga ik naar Viaplay:

Hier ontbreekt KPN en kan ik dus niet met mijn mailadres inloggen. Zelfde probleem op iPhone, Mac en PC.

Gaat dit bij jou anders joop2011?

Reputatie 7
Badge +20

Activatie mail heb ik ontvangen. Na klikken op de link en inloggen op MijnKPN kom ik hier uit.

Dit lijkt goed te gaan. Bij klikken op activeren, ga ik naar Viaplay:

Hier ontbreekt KPN en kan ik dus niet met mijn mailadres inloggen. Zelfde probleem op iPhone, Mac en PC.

Gaat dit bij jou anders joop2011?

 

Het is al weer bijna een week geleden.:wink:

Volgens mij kreeg ik het inlogscherm van ViaPlay.

Maar weet het niet meer zeker.

Ik hoop dat een moderator je verder kan helpen.

Reputatie 7
Badge +17

@AJkpn Ben je wel verbonden met jouw KPN wifi netwerk?

Als je bent verbonden met jouw wifi netwerk en je wordt dan doorgelinkt, dan hoef je niks in te vullen. Behalve een eigen gekozen wachtwoord.

@Denise_ Bedankt. Het ging mis doordat ik probeerde een provider uit de lijst te selecteren. Optie om op doorgaan te klikken, werd ook beschikbaar na invullen mail en daarna op een ander veld te klikken.

Viaplay op TV is alleen met Android Smart TV's, wat dus erg jammer is. Niet via KPN kastje te kijken. Alleen tijdens F1 weekenden op zender 225. Ik vind dat KPN het met Viaplay samen mogelijk moet maken om het als zenderpakket aan te bieden. Echt verschrikkelijk dit, wat een teleurstelling. Ook opnemen en later terugkijken van zender 225 is niet mogelijk. Boehoe!! :thumbsdown_tone3::thumbsdown_tone3:

Ik heb geen smart tv, moet dus de volle pond betalen, maar kan alleen in het weekend F1 kijken? Dat klopt toch niet? Gooi dan alles op het kanaal, is met Netflix toch ook geen probleem?

Reputatie 5
Badge +2

Viaplay op TV is alleen met Android Smart TV's, wat dus erg jammer is. Niet via KPN kastje te kijken. Alleen tijdens F1 weekenden op zender 225. Ik vind dat KPN het met Viaplay samen mogelijk moet maken om het als zenderpakket aan te bieden. Echt verschrikkelijk dit, wat een teleurstelling. Ook opnemen en later terugkijken van zender 225 is niet mogelijk. Boehoe!! :thumbsdown_tone3::thumbsdown_tone3:

Ik heb geen smart tv, moet dus de volle pond betalen, maar kan alleen in het weekend F1 kijken? Dat klopt toch niet? Gooi dan alles op het kanaal, is met Netflix toch ook geen probleem?

Omdat ViaPlay een streamingsdienst is dat werkt niet via een kanaal.
Streamen via Smartphone hoeft niet perse.
Met een recente Smart TV kan je de app rechtstreeks installeren op TV of
met chromecast met afstandsbediening met google TV maakt uw TV ook smart.

Reputatie 1

Dit vraag ik mij ook af, via deze link vraagt viaplay om service id 1 en 2 maar die heb ik nooit gehad van kon? 
 

https://viaplay.com/signup/kpn

als je naar deze link gaat en kijkt staat er geen keuze voor kpn wel ziggo 

Ik heb helaas precies hetzelfde. Viaplay besteld maar kan vervolgens nergens terugvinden hoe ik kan inloggen. Heb geen activatiemail ontvangen en ook doet zender 225 het nog niet bij mij. 

Je kunt toch ook op 2 verschillende devices tegelijk kijken? Hoedan? 

Reputatie 7
Badge +17

@chris196 en @nienkeK89: Je krijgt van ons meerdere mails met betrekking tot het activeren van Viaplay. Volg de instructies in de mail.

Hoe je Viaplay kunt gebruiken, lees je hier @Steveline: Viaplay gebruiken.