Vraag

Interactieve tv apps extreem traag

  • 9 April 2024
  • 5 reacties
  • 44 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

De apps op interactieve tv, dus de kanalen 200+ zijn nagenoeg onbruikbaar. Bijvoorbeeld kanaal 204 voor Videoland. Na een druk op de rode knop, duurt het eerst ca 20 seconden voor heel traag het eerste beeld verschijnt.

Ik kan me niet voorstellen dat dit normale KPN kwaliteit is. De helpdesk (XS4ALL) gebeld, wisselde de ontvanger om, maar dat blijkt geen effect te hebben.

Wat is hier aan te doen? Iemand een idee? 

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

De apps op interactieve tv, dus de kanalen 200+ zijn nagenoeg onbruikbaar. Bijvoorbeeld kanaal 204 voor Videoland. Na een druk op de rode knop, duurt het eerst ca 20 seconden voor heel traag het eerste beeld verschijnt.

Ik kan me niet voorstellen dat dit normale KPN kwaliteit is. De helpdesk (XS4ALL) gebeld, wisselde de ontvanger om, maar dat blijkt geen effect te hebben.

Wat is hier aan te doen? Iemand een idee? 

 

 

204 en zo, zijn geen kanalen, maar snelkoppelingen voor de streamingdienst.

Als je de app gebruikt, kijk je dus op een Smart tv.

Dan kan je ook beter de app op de smart tv voor de streamingdiensten gebruiken.

 

Of kijk je via de KPN ontvanger?

Zo ja, welke ontvanger heb je?

 

P.S.

Via de KPN ontvanger heb je een mooier en beter beeld.😉

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @RutgerU, zoals Joop al noemt kun je ook de apps op je TV gebruiken in plaats van de ontvanger maar dat blijft een kwestie van voorkeur. Kom je er een beetje uit zo?

Reputatie 2
Badge

Dank voor de adviezen om iets anders te gebruiken, maar het lijkt mij dat hetgeen KPN aanbiedt gewoon zou moeten werken. Ik ga nog eens naar de helpdesk. Dank zover.

Reputatie 7
Badge +20

Dank voor de adviezen om iets anders te gebruiken, maar het lijkt mij dat hetgeen KPN aanbiedt gewoon zou moeten werken. Ik ga nog eens naar de helpdesk. Dank zover.

 

Welke KPN tv ontvanger heb je? 

Je bent ex-XS4ALL dus ik neem aan de Arris VIP5202.

Zelf een Arris VIP2952. De apps daarop vind ik vreselijk.

Daarvan heb ik de apps al lang ‘vervangen’ door een streaming apparaat in de slaapkamer. Bij mij Nokia 8000 box. (heeft inmiddels Android-TV versie 12). Maar kan ook de nieuwe Chromecast zijn.

Arris voor alleen tv (kpn gebeuren) in gebruik.

In de woonkamer staat een prima moderne smart-tv. Dus ook daar de kpn ontvanger voor alleen tv in gebruik.

Reageer