Beantwoord

iTV (glasvezel) gaat na enige tijd haperen, niets helpt

  • 4 February 2023
  • 29 reacties
  • 416 keer bekeken

Reputatie 1

Bij ‘live’, ‘terugkijken’ en ‘kijk vanaf begin’ gaat mijn KPN glasvezel iTV online vanaf ca 25 minuten haperen in beeld en geluid en daarna steeds sterker. Dat geldt zowel voor WiFi als Ethernet (1 GB) met Macbook Air en iMac. Zowel Firefox als Safari. Met en zonder virusprogramma. Heb 100 MB glasvezel en Fritz!Box 7581. (Probleem geldt niet voor gewone TV met Arcadyan HMB 2260)

Alle trucs/handleidingen hier getoond heb ik al geprobeerd. Ook die van AVM/Fritz.

Glasvezel aansluiting dateert van oktober 2015 en was oorspronkelijk van Telfort.

Is er een whizkid die iets zinnigs kan zeggen over de mogelijke oorzaak?

icon

Beste antwoord door PWV 6 March 2023, 10:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@PWV ik heb er geen verklaring noch oplossing voor. Ik kan je feedback doorgeven maar dat gaat het probleem op korte termijn niet oplossen.

Bellen is hierin makkelijker omdat we de lijn inhoudelijk alleen kunnen uitlezen als je je experiabox aansluit (of een KPN Serviceplus abonnement hebt). Daar komt bij dat er hier via het forum gewoon langer overheen gaat voor je reactie van mij hebt.

Ik heb de algemene kwaliteit van de lijn uitgelezen en die ziet er wel goed uit, als het daarin had gezeten had je dit probleem ook op niet-apple apparaten gehad.

Wellicht wil de community hier met je meedenken maar vanuit KPN heb ik hier zo geen kant en klare oplossing voor.

Reputatie 1

@Thomas  Kan dit er iets mee te maken hebben, uit de handleiding specificaties voor gebruik van eigen modem:

 

Een aansluiting met EoF techniek zetten we eerst kosteloos voor je om naar GoF.

 

Als ik naar m’n aansluit gegevens kijk staat er als aansluittype “FttH/PtP (EoF)” ??

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @PWV, dat moet hier niets mee te maken hebben, maar je kunt je abonnement altijd even om laten zetten bij mijn collega's

Reputatie 1

Regelmatig blijven speuren op internet heeft nu uiteindelijk de oorzaak blootgelegd. Na starten van Firefox in safe mode, dus met uitschakeling van de extensies, bleef het haperen uit. Oorzaak: de extensie Adblock Plus, die ik ook in Safari had geïnstalleerd. Dit euvel blijkt al langer bekend, zij het niet in de vorm zoals bij mij: pas na 30 á 60 minuten.

De storing heeft dus niets te maken met de (kwaliteit van de) KPN glasvezelverbinding.

@Thomas Met dank voor het meedenken!