Vraag

Netflix geeft een melding dat ik een unblocker of proxy gebruik

  • 26 September 2023
  • 33 reacties
  • 167 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij zeggen ze van KPN dat ze niets kunnen doen.  Kan ik ook geholpen worden?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 1

Ik heb dit ook. Zowel KPN als Netflix kan niets doen. Voor zover de klantenservice van vandaag de dag. Ik heb Netflix opgezegd en KPN zeg ik ook op zodra het jaar voorbij is. 

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst

Reputatie 1

Kan ik hiermee ook geholpen worden?

 

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat je beter bij Netflix moet zijn. Ik vermoed dat ze oude IP-lijsten gebruiken.

Reputatie 1
Badge

Netflix zal hier waarschijnlijk niet heel behulpzaam in zijn, je ziet veel verhalen op het internet terug van personen in de US die de klantenservice van Netflix aanschreven en dit zonder success. Meschien dat je een nieuw ip kan krijgen via de KPN klantenservice op je Modem.

Reputatie 7

Meschien dat je een nieuw ip kan krijgen via de KPN klantenservice op je Modem.

KPN is zeer terughoudend in het wijzigen van IP adressen en ik ben bang dat dit ook geen reden zal zijn om dat wel te doen. 

Reputatie 7
Badge +9

Gewoon volhouden bij Netflix! Hun zullen ooit eens hun IP-lijsten moeten aanpassen.
Heerlijk zeg, die handel in IPv4 blokken door de schaarste.

 

Reputatie 1

@arienC wat zijn IP lijsten en vrije IPv4 blokken? Is er nog iets dat ik kan doen? Netflix legt de schuld totaal bij KPN. Buitenshuis kunnen we inderdaad het gehele aanbod zien van Netflix. We gebruiken ook nog verschillende devices dus ik ben het wel met Netflix eens dat er iets met de verbinding van KPN niet klopt. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik bedoel dus een reeks IP-adressen. Omdat die wereldwijd op zijn, is er dus een schaarste. Natuurlijk zijn er grote bedrijven die bepaalde reeksen niet meer nodig hebben en deze weer verkopen. 

Netflix staat proxy's niet toe, en lijkt dus bepaalde ip-adressen en of reeksen gemarkeerd te hebben als 'niet toegestaan'. Ik vermoed dat jij iemand bent met zo een ip-adres die KPN heeft overgekocht, en daarom geblokkeerd is bij NetFlix wat nu onterecht is.

Laat NetFlix eens uitleggen welke schuld ze bij KPN neerleggen? 

Reputatie 7

Ik vermoed dat jij iemand bent met zo een ip-adres die KPN heeft overgekocht, ...

Die kans is heel klein, KPN heeft meer dan genoeg IPv4 adressen.

Reputatie 1

Het werkt ineens weer na een tip in het Engels die ik online vond. Cookies en cache wissen. Ook heb ik vanmiddag de wifi vergeten en weer ingesteld wat de KPN dame aangaf. Zou het echt zo eenvoudig zijn? 

Reputatie 7
Badge +9

Blijkbaar dus wel?

Reputatie 1

Ja het werkt maar voor hoe lang geen idee. Het is al eerder wisselend geweest. 

Reputatie 1

Het is inderdaad weer terug de proxy melding

Reputatie 7
Badge +9

Tijd om even NetFlix aan de mouw te trekken, en te vragen wat de oorzaak precies is.

Reputatie 1

Gedaan. Ze starten een onderzoek maar wanneer dat klaar is en wat verder wordt gedaan weet ik niet. Ik krijg niet apart bericht ofzo. 

Reputatie 7
Badge +9

Gedaan. Ze starten een onderzoek maar wanneer dat klaar is en wat verder wordt gedaan weet ik niet. Ik krijg niet apart bericht ofzo. 

Kunnen ze niet verklaren hoe dat komt?

Reputatie 1

Nee dat doen ze niet helaas. 

Reputatie 7
Badge +9

Nee dat doen ze niet helaas. 

Raar! Je zou bijna denken dat ze klanten willen verliezen.  Daarom de colportage-methode toepassen: 'De spreekwoordelijke voet tussen de deur'. 

En anders: 😥 👋

Reputatie 1

Ja ik heb al opgezegd per oktober. Ze konden ook niet vertellen of ik nog bericht zou ontvangen over de verloop van de zaak. Dus ja, volle mep betalen voor het halve aanbod vind ik niet zo'n goede deal. Daarbij werd ik gisteren behoorlijk toegeschreeuwd door een Vlaamse medewerkster van Netflix. Dat het ten strengste verboden was bij Netflix een VPN te gebruiken. Dacht echt dat het niet zo goed met haar ging - psycho 😳. Dus dan maar lekker NPO plus gluren en Videoland. 

Reputatie 7
Badge +9

Maar je gebruikt dus geen VPN?

Reputatie 1

Nee ik zou niet weten waarvoor en proxy ook niet, whatever het is. 

Reputatie 7
Badge +9

Even for the record, welke provider toont deze site binnen je netwerk in je browser?  www.watismijnip.nl

 

Reputatie 1

KPN.net. deze testen heb ik al volop gedaan met netflix en kpn. Ik gebruik echt geen vpn ;)

Reputatie 7

@AriënC, Het is niet voldoende om alleen naar IPv4 te kijken aangezien Netflix ook op IPv6 basis kan communiceren.

Reputatie 7
Badge +9

Nee, dat klopt. Laat NetFlix het grondig uitzoeken, zou ik zeggen.