Beantwoord

Prime Video werkt niet goed op tv-ontvanger

  • 5 September 2021
  • 34 reacties
  • 2884 keer bekeken

Reputatie 2

Beste KPN. Ook bij mij veel en vaak problemen met Prime Video via KPN. Maakt niet uit of ik het via Apps start of via de gids. Ook de workaround van eerst Prime video app afsluiten voor je de ontvanger uitzet werkt niet, dat doe ik namelijk altijd al.

mijn priblemen:

Prime video start niet op

Prime video start en ik kan een programma kiezen maar vervolgens zwart beeld

Prime video start en ik kan programma kiezen maar Amazon Prime Video blijft in beeld staan terwijl ik het programma kan horen en de ondertitels ook doorlopen. Hoe lang ik ook wacht: geen beeld

Prime video start maar blijft hangen, reageeert nergens meer op.

ik heb alle mogelijke oplossingen al geprobeerd, reset, software opnieuw installeren, de hele boel gerug naar feabrieksinstellingen zetten maar niets helpt langer dan twee dagen en dan begint het weer.

mijn interactieve tv-kastje is een Arris VIP2952. Mijn experiabox is versie 12 (dacht ik, zou handig zijn als dat ergens duidelijk af te lezen was) die ik in 2020 heb gekregen.

ik heb gelezen dat er in augustus een update zou worden uitgerold die de Prime Video problemen zou moeten verhelpen, maar dat is dus duidelijk niet gelukt.

kan er nagedacht worden over een nieuwe oplossing? Want elke 2 dagen alles herstarten is ook niet leuk meer.

ik hoor het graag!

met vriendelijke groet,

Moniek

 

*Admin: eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 4 October 2021, 15:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Waardeloze app. Traag en reageert vaak niet.

Inderdaad zo traag en nauwelijks werkend, dat wij gestopt zijn met Prime video. Je betaalt voor een niet werkende app, heel slecht!

Reputatie 7
Badge +10

@Fear @NickMar Gebruik Chromecast voor supersnel streamen. De apps op de kpn ontvanger lopen gewoon niet lekker. 

Dat zullen we gaan proberen, thanks!

Prime Video via KPN is een drama. Waar de Netflix app prima werkt, je makkelijk kan spoelen en er geen vertragingen zijn, is de prime video app het tegenovergestelde.

gebruikersgemak is veel lager maar het vervelendste zijn wel de giga vertragingen tussen het moment van indrukken van een toets en het moment van resultaat zien.

We zijn nu weer een jaar verder..is nog steeds geen oplossing ofwel? Wij hebben hetzelfde probleem.

Dan ga ik Amazon prime maar opzeggen.

Reputatie 7
Badge +17

@patricia4funn je reageert nu in een bijzonder oud topic. Het probleem waarvoor het topic begonnen is loopt ondertussen niet meer.

Ik wil je aanraden eerst op onze kennisbank een artikel over je tv-ontvanger te openen. Daar staan stappen voor het oplossen van de meest voorkomende dingen op de tv-ontvanger. 

Lukt het niet, maak dan een eigen topic aan. Geef aan wat je al gedaan hebt en welke apparatuur je hebt. Dan kunnen we je het best helpen. 

Dit is inderdaad een bijzonder oud topic, maar de problemen zijn nog steeds niet opgelost. Ook ik zit as we speak weer naar een vastgelopen decoder te kijken.

Het kan toch niet dat twee jaar na het openen van dit topic er gewoon niets is gebeurd?

Is zie overal mensen hierover klagen, maar geen enkele oplossing, anders dan een factory reset die dus helemaal niet werkt.

Ik ben er wel een beetje klaar mee.

Reputatie 5
Badge +5

Ook hier loopt de tv ontvanger nog regelmatig vast bij het het gebruik van de apps, vooral Prime en Videoland.

Lijkt een geheugen dingetje te zijn, vooral het snel switchen tussen de apps is drama. 

Ben bang dat er hiervoor geen oplossing meer gaat komen, alle focus ligt (helaas) op TV+.Â