Viaplay bij KPN

  • 8 December 2021
  • 2441 reacties
  • 97791 keer bekeken
Viaplay bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2441 reacties

Reputatie 7
Badge +20

ik heb mij Vandaag aangemeld voor via play. Hoe kan ik Viaplay kijken op KPN ITV?

 

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

Deze app zit niet op de KPN tv decoder.

Je kan hem zien via Smart tv (na 2016), Chromecast, Tablet, etc.

Via kanaal 225 is live sport. Momenteel wk darts. 

Via de app, niet aanwezig in de kpn ontvanger, en website van viaplay.com kun je het hele aanbod zien.

De viaplay app vind je onder andere in een smart-tv (2017 of jonger). De app is ook beschikbaar op de Chromecast HD met Google TV, streamingbox, -stick. 

 

In mijn abbonement heb ik viaplay opgenomen. Nu mijn contact met KPN rond is krijg ik 2 verschillende zender. 1, Viaplay Xtra en 1 Bestel Viaplay. Maar een overzicht van welke programmas er zijn krijg ik niet laat staan een overzicht van de voetbalwedstrijden die ik wil volgen (engelse competotie). Wat doe ik fout?

 

Admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @hans kluit, we hebben je topic even samengevoegd met dit verzameltopic. In het startbericht kun je hier alles over vinden!

Hoi, @hans kluit 

Via kanaal 225 zendt Viaplay tussen maart en november uitsluitend de Formule 1 uit op zaterdag en zondag. Op dit moment wordt WK Darts uitgezonden. Want F1 is in winterstop.
Al het overige aanbod, ook sport, kan je niet via de tv ontvanger van kpn krijgen. En die programmering is daarin dan ook niet te vinden.

Via app (smart-tv) en website van viaplay is het uitzendschema voor sport te vinden.

Kanaal 226 heb ik zelf maar verborgen via instellingen → zenders verbergen.

Je betaalt de kosten van Viaplay via je kpn factuur. Voor de ontvangsmogelijkheid dien je zelf te zorgen. App in je smart-tv bijvoorbeeld.

Voor alle overige sport, zoals Engels voetbal, kun je kijken via de app in je smart-tv, website of met een chromecast dongel (extra goedkoop nog deze week) of een streamingbox. Ik heb bijvoorbeeld de Nokia 8000. Die is op de tweede tv aangesloten. De woonkamer tv is smart.

Reputatie 2

Oké dan toch maar… darten was niet meer bij rtl dus via kpn toch maar Viaplay genomen om een keer te proberen. Via zender 225 echt perfect. Nou dan maar eens voetbal kijken via google chromecast…. Wat een drama. Steeds weer stopt het beeld even en dan weer donker beeld met wat je kijkt dan weer even goed en dan beginnen we weer opnieuw met beeld stil staan enz. Nou dat is echt zonde van mijn geld geweest. Nog even darten afkijken en dan snel opzeggen. 

Reputatie 7
Badge +20

Oké dan toch maar… darten was niet meer bij rtl dus via kpn toch maar Viaplay genomen om een keer te proberen. Via zender 225 echt perfect. Nou dan maar eens voetbal kijken via google chromecast…. Wat een drama. Steeds weer stopt het beeld even en dan weer donker beeld met wat je kijkt dan weer even goed en dan beginnen we weer opnieuw met beeld stil staan enz. Nou dat is echt zonde van mijn geld geweest. Nog even darten afkijken en dan snel opzeggen. 

 

ViaPlay bepaald wat er wel of niet op mag worden uitgezonden op kanaal 225.

Daar heeft KPN, Ziggo, etc. niets over te vertellen.

 

Maar via de app op de Smart tv, Chromecast, etc. kan je alles van ViaPlay zien.

ViaPlay is een streamingdienst en (voor sommige helaas of vervelend) dat is de toekomst.

 

Donker beeld?

Heb je de Arris 5202?

Zo ja, zet de HDR uit of op automatisch. 😉

Reputatie 7
Badge +10

Oké dan toch maar… darten was niet meer bij rtl dus via kpn toch maar Viaplay genomen om een keer te proberen. Via zender 225 echt perfect. Nou dan maar eens voetbal kijken via google chromecast…. Wat een drama. Steeds weer stopt het beeld even en dan weer donker beeld met wat je kijkt dan weer even goed en dan beginnen we weer opnieuw met beeld stil staan enz. Nou dat is echt zonde van mijn geld geweest. Nog even darten afkijken en dan snel opzeggen. 

 

ViaPlay bepaald wat er wel of niet op mag worden uitgezonden op kanaal 225.

Daar heeft KPN, Ziggo, etc. niets over te vertellen.

 

Maar via de app op de Smart tv, Chromecast, etc. kan je alles van ViaPlay zien.

ViaPlay is een streamingdienst en (voor sommige helaas of vervelend) dat is de toekomst.

 

Donker beeld?

Heb je de Arris 5202?

Zo ja, zet de HDR uit of op automatisch. 😉

Hij heeft het over casten via de Chromecast dus naar een andere HDMI poort. Dat heeft dan niets meer te maken met de Arris want dat beeld (kanaal 225) vindt hij prima.

@dp1972. : Als je cast doe je dat vanaf een ander apparaat. Ervaar je op dat apparaat (laptop, telefoon, tablet) zonder te casten hetzelfde? 

En met andere diensten die je cast via de Chromecast ervaar je dit niet?

Reputatie 2

Precies. Alleen met casten vanaf iPad of iPhone naar chromecast. Doe dit ook met andere diensten op meerdere tv’s en nooit een probleem.  
alleen nu stopt hij steeds en moet opnieuw bufferen zo lijkt het. Krijg dan donkerder beeld, nog wel beeld, en onder in beeld staat waar ik naar zit te kijken. Dan alles weer goed maar na enkele minuten doet ie dit weer. Zie dan ook in midden beeld zo’n rondje draaien. Alles al reset gedaan opnieuw verbinden enz. Lijkt dus echt aan Viaplay te liggen en even extra benoemen zeker niet aan kpn. Altijd zeer tevreden over. Heb dit al eens bij iemand anders gezien tijdens begin van Viaplay tijdens f1. Gaf toen als reden net begonnen en extra druk tijdens wedstrijd f1. Als dit niet beter gaat worden dan stop ik echt met Viaplay. Voetbal gaat straks toch naar ziggo dan neem ik daar wel een abonnement op. 

Reputatie 7
Badge +10

Precies. Alleen met casten vanaf iPad of iPhone naar chromecast. Doe dit ook met andere diensten op meerdere tv’s en nooit een probleem.  
alleen nu stopt hij steeds en moet opnieuw bufferen zo lijkt het. Krijg dan donkerder beeld, nog wel beeld, en onder in beeld staat waar ik naar zit te kijken. Dan alles weer goed maar na enkele minuten doet ie dit weer. Zie dan ook in midden beeld zo’n rondje draaien. Alles al reset gedaan opnieuw verbinden enz. Lijkt dus echt aan Viaplay te liggen en even extra benoemen zeker niet aan kpn. Altijd zeer tevreden over. Heb dit al eens bij iemand anders gezien tijdens begin van Viaplay tijdens f1. Gaf toen als reden net begonnen en extra druk tijdens wedstrijd f1. Als dit niet beter gaat worden dan stop ik echt met Viaplay. Voetbal gaat straks toch naar ziggo dan neem ik daar wel een abonnement op. 

Dus als je op de iPad zou kijken naar voetbal (zonder casten) heb je dit niet?

Reputatie 2

Klopt. Gewoon op iPad kijken nog geen last van gehad. Gaat echt om verbinden met tv.

Reputatie 7
Badge +20

Dan ligt het aan de Chromecast denk ik.

Kan ook aan de WIFI verbinding naar de Chromecast zijn.

Welke Chromecast heb je? 

Reputatie 7
Badge +10

Dan ligt het aan de Chromecast denk ik.

Kan ook aan de WIFI verbinding naar de Chromecast zijn.

Welke Chromecast heb je? 

Als hij met casten van andere diensten naar de Chromecast dit niet ervaart, dan ligt het dus niet perse aan de Chromecast maar aan de manier waarop de Viaplay app daarmee werkt. Door te casten haalt de Chromecast in feite zelf direct de beelden op van de Viaplay server. Dat doet je tablet of telefoon dan niet meer.a En daar gaat het dus mis. Overigens lees ik het vaker hoor.

@dp1972. laatste vraag: is dit met alles van Viaplay of alleen met live uitzendingen? Ervaar je het ook als je een willekeurige documentaire of film op Viaplay aanzet en cast?

Voetbal gaat straks toch naar ziggo dan neem ik daar wel een abonnement op. 

Ziggo Sport aast op de Eredivisie in Nederland, @dp1972. . Die is momenteel sowieso niet op Viaplay. Dat (oa) Engelse en Duitse voetbal blijft voorlopig (enkele jaren) nog wel op Viaplay.

Overigens gaat Viaplay hier prima via de app in de smart-tv en via de android streamingboxen. Met chromecast icm Viaplay heb ik geen ervaring. Maar staat voor de gelegenheid nu even aan. Gaat al 10 minuten zonder hapering. Live snooker.

Hier een Chromecast 3. Via de chromecast in de Android-tv boxen had ik het al gebruikt, dat gaat ook goed.

 

Reputatie 7
Badge +20

@Ward_ 

Ik weet hoe een Chromecast werkt.

Ik weet wat casten is.

Zelf heb ik met ViaPlay geen problemen via de Chromecast (laatst met vakantie in oktober gebruikt).

Ik gebruik de Chromecast 3, de versie uit 2018. 😉

 

Wat ik nu graag wil weten, is welke Chromecast gebruikt wordt.😉

Want @Ward_  de oudere Chromecast kan wel degelijk het probleem zijn. 😉

Reputatie 7
Badge +10

@Ward_

Ik weet hoe een Chromecast werkt.

Ik weet wat casten is.

Zelf heb ik met ViaPlay geen problemen via de Chromecast (laatst met vakantie in oktober gebruikt).

Ik gebruik de Chromecast 3, de versie uit 2018. 😉

 

Wat ik nu graag wil weten, is welke Chromecast gebruikt wordt.😉

Want @Ward_  de oudere Chromecast kan wel degelijk het probleem zijn. 😉

Daarom zei ik ook "niet perse". Want ja, een oude Chromecast kan zeker het verschil maken. 

Reputatie 2

Ik heb chromecast 2 zie ik nu, maar bij overige diensten geen probleem. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb chromecast 2 zie ik nu, maar bij overige diensten geen probleem. 

 

Helaas kan bijvoorbeeld Netflix goed werken en enkele andere niet.

Chromecast 2 is uit 2015 en wordt waarschijnlijk niet meer geupdate waardoor o.a. ViaPlay niet of minder goed werkt.

Bij Smart tv's is dat, helaas, ook zo.

Reputatie 2

Bedankt voor jullie reacties. Tijd voor een upgrade dus. 

Dan maar gelijk de allernieuwste met afstandsbediening en geïntegreerd Google TV? Heeft namelijk zelfde prijs als de Chromecast 3 momenteel...

Chromecast HD Google TV. Er is ook een 4k versie.

Reputatie 2

4K nog wel duur. Denk dat ik dan voor die met afstandsbediening ga.

Reputatie 7
Badge +10

4K nog wel duur. Denk dat ik dan voor die met afstandsbediening ga.

De 4K is ook met afstandsbediening maar ja, die is ca 25 euro duurder. Als je geen 4K TV hebt zou ik die laten gaan ja.

Vraagje,

Ik lees dat je Viaplay kunt bekijken met 2 streams op verschillende lokaties.

Betekend dat dan dat ik op dezelfde lokatie meerdere streams kijken?

Kanaal 225 geldt niet als een stream?

 

gr hans

Reputatie 7
Badge +13

@Hans nvt Dat zou geen probleem moeten zijn!

@Hans nvt Dat zou geen probleem moeten zijn!

Remco, dus als ik het goed begrijp kan ik thuis dan wel 3 streams gebruiken?