Videoland hapert en tv-ontvanger loopt vast

  • 14 December 2021
  • 39 reacties
  • 1194 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

39 reacties

Reputatie 7
Badge +21

@Tanja001 Er is helaas nog geen oplossing. Er wordt nog gewerkt aan een oplossing. Helaas is het niet mogelijk om een kleine vergoeding te geven hiervoor omdat er ook andere manieren zijn om naar Videoland te kijken. Zoals ik al eerder aangaf in dit topic hoop ik dat het probleem z.s.m. wordt verholpen.

Reputatie 7
Badge +22

@Tanja001 Er is helaas nog geen oplossing. Er wordt nog gewerkt aan een oplossing. Helaas is het niet mogelijk om een kleine vergoeding te geven hiervoor omdat er ook andere manieren zijn om naar Videoland te kijken. Zoals ik al eerder aangaf in dit topic hoop ik dat het probleem z.s.m. wordt verholpen.

@Vikash zolang de Olympische spelen bezig is komt er geen update van de tv ontvangers die eventueel dit probleem zou oplossen. 

@Dennis Schreve 

Sorry, geen vergoeding omdat er ook op een andere manier naar videoland gekeken kan worden?

KPN levert niet waarvoor ik betaal al sinds begin januari, het levert mij extra handelingen, frustraties enz. op, wachtend op een oplossing waar ze al bijna 2 maanden mee bezig zijn. Jullie maken van jullie probleem mijn probleem en geven mij niet voor mijn geld wat jullie beloven, gewoon via het kastje Videoland op tv kijken en niet via mijn laptop of gsm of wat dan ook.

Niet erg klantvriendelijk van KPN, zou hetzelfde zijn dat je zegt je ketting ligt van je fiets na reparatie door ons, maar je kunt nog met je fiets aan de hand lopen van A naar B dus we geven geen vergoeding, we zoeken al bijna 2 maanden naar een oplossing en tot die tijd kun je gewoon met je fiets aan de hand heen en weer blijven lopen. 

 

Vaak komen dit soort problemen doordat Videoland in een te hoge resolutie wordt afgespeeld ,die de internetsnelheid van t kpn modem niet aankan. Dat het niet optreedt bij Netflix is te verklaren aan het feit dat Netflix de resolutie aanpast aan de snelheid van internetverbinding op een bepaald adres.Videoland kan of wil dat niet. Een betere internetverbinding met een hogere snelheid lost dit probleem wel op. Klagen bij de provider dus

succes

Stephan

Reputatie 7
Badge +22

Vaak komen dit soort problemen doordat Videoland in een te hoge resolutie wordt afgespeeld ,die de internetsnelheid van t kpn modem niet aankan. Dat het niet optreedt bij Netflix is te verklaren aan het feit dat Netflix de resolutie aanpast aan de snelheid van internetverbinding op een bepaald adres.Videoland kan of wil dat niet. Een betere internetverbinding met een hogere snelheid lost dit probleem wel op. Klagen bij de provider dus

succes

Stephan

Videoland gebruikt 1080p50, dat moet ongeveer 6 à 8 Mbit/s zijn. Ik denk dat het wel zal meevallen. 

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve

Sorry, geen vergoeding omdat er ook op een andere manier naar videoland gekeken kan worden?

@Tanja001 sorry voor me late reactie, maar dat heb ik niet gezegd. Maar een KPN moderator:

@Tanja001 Er is helaas nog geen oplossing. Er wordt nog gewerkt aan een oplossing. Helaas is het niet mogelijk om een kleine vergoeding te geven hiervoor omdat er ook andere manieren zijn om naar Videoland te kijken. Zoals ik al eerder aangaf in dit topic hoop ik dat het probleem z.s.m. wordt verholpen.

Hier kan ik dan ook niks aan doen. 😞😉

@Dennis Schreve

Sorry, geen vergoeding omdat er ook op een andere manier naar videoland gekeken kan worden?

@Tanja001 sorry voor me late reactie, maar dat heb ik niet gezegd. Maar een KPN moderator:

@Tanja001 Er is helaas nog geen oplossing. Er wordt nog gewerkt aan een oplossing. Helaas is het niet mogelijk om een kleine vergoeding te geven hiervoor omdat er ook andere manieren zijn om naar Videoland te kijken. Zoals ik al eerder aangaf in dit topic hoop ik dat het probleem z.s.m. wordt verholpen.

Hier kan ik dan ook niks aan doen. 😞😉

oepsie :face_palm:

Reputatie 7
Badge +21

@Tanja001 We hebben alle tv-ontvanger voorzien van nieuwe software die dit probleem zou moeten verhelpen. Zou je willen controleren of je de laatste software versie (HTML4.138.202) op jouw tv-ontvanger hebt staan. Dit doe je door in het Menu naar instellingen te gaan en daar te kiezen voor “informatie”. 

@Vikash hij staat erop, we gaan het uittesten, bedankt voor het melden. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +21

Ik ben erg benieuw of het nu wel goed werkt, anders hoor ik het graag van je!

@Vikash Videoland doet het nu een stuk beter, helaas heeft Netflix nu de problemen zucht 😞 

Reputatie 7
Badge +21

Goed om te lezen dat Videoland een stuk beter werkt. Wel vervelend dat je nu problemen hebt met Netflix. Wat is precies het probleem? Wellicht kan ik je daar ook in verder helpen. 

Hi @Vikash 

videoland gaat nog steeds goed genoeg. Netflix blijft af en toe hangen na het aanmeldscherm en krijg dan de melding dat er een storing is en hetzelfde is als ik 1 aflevering kijk van een serie dan start de volgende aflevering op en na een seconde of 2 stopt de aflevering met dezelfde storingsmelding. Als ik de decoder van het stroom haal en er weer op doe dan gaat het een tijdje goed op dezelfde dag. En soms ook bij de overgang van scenes blijft hij even haperen. Het is sinds de laatste update elke dag, maar niet zo erg als Videoland was gelukkig.

Reputatie 7
Badge +21

@Tanja001 Bedankt voor het berichtje. Ik ga dit doorgeven aan mijn collega's.