Vraag

Wat is het Service ID om Viaplay te activeren?

  • 13 April 2024
  • 3 reacties
  • 49 keer bekeken

@Kpn ik heb onlangs ook Viaplay geactiveerd via MijnKPN. Ik had al een Viaplay abonnement. Bij het doorlopen van het activatieproces wordt gevraagd naar het KPN ServiceID 1 en 2 die ik per mail zou hebben ontvangen. De mail heb ik echter niet gehad. Staat ook niet in de spamfolder en ook niet bij de berichten in de MijnKPN app. 

Graag ontvang ik alsnog de activatiemail met de benodigde Service IDs

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @MichelZui 

 

Waarschijnlijk volg je niet de juiste procedure, je hebt namelijk geen ServiceID's nodig.

Zie dit kennisbank artikel:

waarin je dit kan vinden hoe je Viaplay moet activeren:

 

Hoe kan ik Viaplay aanzetten via KPN?

Je kunt Viaplay via KPN op verschillende manieren aanzetten:

  • via onze klantenservice
  • via de TV-ontvanger
  • via MijnKPN (onder het kopje Entertainment)

Na je bestelling ontvang je een bevestiging per e-mail. Daarna ontvang je een aparte e-mail om een Viaplay account te activeren.

 

Viaplay activeren

Om Viaplay te kijken moet je na het bestellen Viaplay eerst activeren bij KPN. Hierover ontvang je een e-mail. Ook als je al Viaplay had bij KPN en nu weer gaat gebruiken, moet je Viaplay opnieuw activeren.

Let op: activeren en beheren kan alleen vanaf je thuisverbinding! Zet ook je VPN uit.

Tip: het activeren van Viaplay doe je het beste op je pc, laptop of mac.

  • Ga naar kpn.com/viaplayactiveren
  • Log in met je KPN account (of maak er eerst een aan)
  • Vervolgens staat er in het blauw in het klein 'activeren'
  • Ga door naar de Viaplay website en maak een Viaplay account aan
  • Nu ben je ingelogd en kan je beginnen met kijken

 

Het is belangrijk dat je via de link in onze e-mail door gaat naar de Viaplay website. Zo word je als klant van KPN herkend en hoef je geen service ID's (1 of 2) in te vullen. Lukt het niet? Controleer dan of je verbonden bent met je eigen KPN internetverbinding. Wis cookies en de geschiedenis van je browser, probeer een andere internetbrowser of probeer het later opnieuw.

Nog geen KPN account? Maak dan een KPN account aan om in te loggen bij MijnKPN.

Het probleem is nu juist dat ik geen e-mail van kpn heb ontvangen om Viaplay te activeren. In Mijn KPN zie ik wel dat Viaplay "aan" staat en betaal er ook al voor (nu dus dubbelop omdat ik het Viaplay abonnement nog niet heb opgezegd)

Kunt u mij de activatiemail (opnieuw) toesturen?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MichelZui, welkom op onze community!
Als het niet lukt met de stappen uit GeSp's reactie kun je het beste even met ons bellen op:

0800-0402
ma-vr:  08:00 - 18:00
za:        08:00 - 17:00

Reageer