Vraag

YouTube geeft schokkerig beeld

  • 5 August 2021
  • 58 reacties
  • 925 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

58 reacties

Reputatie 7

het lijkt mij zeer sterk dat dit zo hoort (hier kun je echt niet naar kijken)

Maar daarvoor moet je niet bij KPN zijn maar bij de poviders van 24fps content.

Er is helemaal niets wat jij of KPN kan veranderen, anders dan een afspeelapparaat te gebruiken die 24fps content goed kan "upscalen" naar 50fps cobtent.

het lijkt mij zeer sterk dat dit zo hoort (hier kun je echt niet naar kijken)

Maar daarvoor moet je niet bij KPN zijn maar bij de poviders van 24fps content.

Er is helemaal niets wat jij of KPN kan veranderen, anders dan een afspeelapparaat te gebruiken die 24fps content goed kan "upscalen" naar 50fps cobtent.

Ik heb inmiddels mijn moed opgegeven 

Voor 1a2 jaar geleden was het gewoon goed 

Met glasvezel lassen bedoel ik dat dat toen gebeurd is toen de glasvezel uit het drukriool is gehaald 

Er is geen meting gedaan 

Terwijl ze hier wel een meting hebben gedaan bij de oplevering 

Die db gegevens kloppen natuurlijk niet meer 

(Gaat hier ergens nog een topic over stotteren op de tv ontvanger daar bleek de glasvezel een probleem) 

@wjb 

ik weet dat jij het ook ervaar maar niet zo erg als mij anders had jij ook wel aan de bel getrokken

bij mij is het zo erg dat je niet eens normaal filmpjes kan kijken voorheen nooit problemen mee gehad

zie dit topic eens

Reputatie 7

zie dit topic eens

Wat heeft dat topic nu te maken met het issue dat jij hier ervaart?

Dat topic gaat over haperingen via een TV ontvanger van TV uitzendingen terwijl dit topic gaat over haperingen op een willekeurig apparaat bij YouTube (en waarschijnlijk ook Netflix).

Als niet alleen jij, maar alle andere abonnees van KPN dit issue ervaren, hoe groot is dan de kans dat de oorzaak van het probleem in jouw thuisnetwerk of glasvezel gezocht moet worden? Juist ... nihil.

En wat is dan de kans dat de oorzaak van het issue in het netwerk van KPN gezocht moet worden als Ziggo abonnees dit fenomeen ook ervaren? Juist ... nihil.

 

ik weet dat jij het ook ervaar maar niet zo erg als mij anders had jij ook wel aan de bel getrokken

Fout, ik kijk nauwelijks maar YouTube.

@wjb

Nogmaals ik ondervind het probleem ook bij (live) tv op de 2x vip5202 

Vooral bij horizontaal bewegend beeld 

Reputatie 7

@wjb

Nogmaals ik ondervind het probleem ook bij (live) tv op de 2x vip5202 

Vooral bij horizontaal bewegend beeld 

Heb je een voorbeeld (zender, aflevering en minuut)?

@wjb

Nogmaals ik ondervind het probleem ook bij (live) tv op de 2x vip5202 

Vooral bij horizontaal bewegend beeld 

Heb je een voorbeeld (zender, aflevering en minuut)?

Nee dat heb ik niet zou wat kunnen opnemen 

 

 

 

Reputatie 7

@wjb

Nogmaals ik ondervind het probleem ook bij (live) tv op de 2x vip5202 

Vooral bij horizontaal bewegend beeld 

Heb je een voorbeeld (zender, aflevering en minuut)?

Nee dat heb ik niet zou wat kunnen opnemen 

Graag en noteer daarbij ook zender, uitzending en tijdstip waarop het fenomeen optreedt.

Moeilijk om te maken 

Het geknipper van licht komt door de camera 

Kijk het filmpje van wanneer de gril van de auto in beeld komt 

@wjb vaak is het nog erger bv bij drone beelden of snelle beelden

er is geen tijd uitzending ofzo het is vaak dat hakkerig beeld

geprobeerd een film te maken van een vip5202 live uitzending

https://streamable.com/ox39w1

 

 

ik kan echt niet normaal meer filmpjes kijken

https://www.youtube.com/watch?v=UOCSs8JYU5o

hakken en stoten het beeld ?

Dat hakkelen heeft al gauw de overhand in de beleving, vooral als je er eenmaal op gaat letten. Het zou ook daarnaast nog best kunnen dat er iets met grafische stuurprogramma’s of wat dan ook is veranderd waardoor jij het als erger ervaart als b.v. ik. Maar ik denk dat het gewoon een psychologisch effect is, we zijn tegenwoordig heel hoge kwaliteit gewend, dan is dit beeldmateriaal eigenlijk alleen maar goed om je voorafgaand aan de start reclame filmpjes voor te schotelen.

Maar je zal dubbelblind het filmpje eens op heel andere hardware moeten afspelen en dan zeggen wat het verschil is tussen b.v. een WindowsPC, diezelfde PC met Linux, RaspberryPi met H264 hardwareversnelling, KPN TVkastje.

Ik heb de video eens even gedownload:

root@raspi6:/lan/record# youtube-dl -k "https://www.youtube.com/watch?v=UOCSs8JYU5o"
root@raspi6:/lan/record# ffprobe "Virtual Tour of the Titanic '2020 Version' Complete Tour-UOCSs8JYU5o.f137.mp4"
...
Input #0, mov,mp4,m4a,3gp,3g2,mj2, from 'Virtual Tour of the Titanic '2020 Version' Complete Tour-UOCSs8JYU5o.f137.mp4':
Metadata:
major_brand : dash
minor_version : 0
compatible_brands: iso6avc1mp41
creation_time : 2020-04-17T15:16:43.000000Z
Duration: 00:22:01.96, start: 0.000000, bitrate: 2152 kb/s
Stream #0:0(und): Video: h264 (High) (avc1 / 0x31637661), yuv420p(tv, bt709, progressive), 1920x1080 [SAR 1:1 DAR 16:9], 2 kb/s, 25 fps, 25 tbr, 12800 tbn, 50 tbc (default)
Metadata:
creation_time : 2020-04-17T15:16:43.000000Z
handler_name : ISO Media file produced by Google Inc.
vendor_id : [0][0][0][0]

25fps, iets meer dan 2Mbps, H264 en FullHD. Dat is gewoon weinig soeps als je veel beweging hebt. KPN Digitenne is 50fps, 5Mbps, H265 en FullHD, dat kijkt altijd prima.

Als H264 gecodeerd zou het op 8 of 12 of 16 Mbps moeten zitten, dan kan het wel gewoon allemaal vloeiend.

Het filmpje is wel relatief eenvoudig meer vloeiend te krijgen, interpolatie van 25 naar 50 is goed te doen. Zal je b.v. in de instellingen van Nvidia, ATI/AMD, Intel drivers moeten kijken. Ik weet alleen vaag hoe dat in verleden bij ATI/AMD ging (Windows).

Maar net als wjb kijk ik ook nauwelijks YT, dus heb geen last hiervan.

Reputatie 7

Moeilijk om te maken 

Het geknipper van licht komt door de camera 

Kijk het filmpje van wanneer de gril van de auto in beeld komt 

@wjbvaak is het nog erger bv bij drone beelden of snelle beelden

er is geen tijd uitzending ofzo het is vaak dat hakkerig beeld

geprobeerd een film te maken van een vip5202 live uitzending

https://streamable.com/ox39w1

En welke uitzending is dit nu?

En welke uitzending is dit nu?

wheeler dealers

Van nu net op Discovery 

Reputatie 7

En welke uitzending is dit nu?

wheeler dealers

Van nu net op Discovery 

Ook ik ervaar die korte haperingen bij panning als ik die titel via de iTV app op mijn Huawei MediaPad M3 afspeel. En ook als ik dat via een Ziggo netwerk doe.

Ook hier zal de oorzaak dus al in de door de zender aan KPN aangeleverde content zitten.

Toch wel raar dat het eerder niet was 

Sinds een 1,5 jaar geleden begonnen 

Inmiddels van alles al geprobeerd 

Samsung tv vervangen door 65 inch Sony bravia tv 100 hz 

Hdmi kabel door dure vervangen

motion instellingen 

Switchen vervangen netgear naar Tp-link omada 

Video kaart nvidia gtx1070 in pc 

@tmoesel het beeld maakt mij niet zo uit 

Ik kijk zo ook naar de Android tv app van kpn 

Maar dat gestotter (judder) is heel erg hier 

Net of er een deel van het beeld mist en hij dan verder springt 

Beeld instellingen ook op de ontvanger geprobeerd 

Misschien nog de monitor vervangen door een refresh rate van 200hz of hoger (pc waar ik vaak YouTube kijk) 

Ik ben er nu al ruim een jaar mee bezig 

Glasvezel pakketten van 1000 tot 50 geprobeerd niks mocht baten 

@wjb kan het ook aan dns liggen van nextdns 

Ik weet dat jij het met Ziggo hebt getest 

Maar bij mij is het heel erg dat gestotter

Judder komt altijd wel voor maar zo erg dat het beeld hikt en een halve seconde weg is lijk mij niet normaal 

 

 

 

Reputatie 7

@wjb kan het ook aan dns liggen van nextdns 

Nee, daar kan het ook niet aan liggen, een DNS server wordt alleen maar geraadpleegd om het iP adres te bepalen waarmee daarna de stream opgehaald wordt.

 

Maar bij mij is het heel erg dat gestotter

Judder komt altijd wel voor maar zo erg dat het beeld hikt en een halve seconde weg is lijk mij niet normaal 

Die voorbeelden die je hier hent gegeven zijn bij mij ook niet om aan te zien.

Wat bedoel je overigens met "het beeld een halve seconde weg is"?

Dat de scene eens door schiet 

(Halve seconde) kan ook iets minder zijn

Ik ben er in ieder geval niet blij mee

Zit er aan te denken om mijn 

iiyama Prolite T2453MTS te vervangen door een 200hz of meer 

Ik wil een oplossing graag 

@wjb

Verder geen storing in de fritzbox 7590 

Alleen vaak deze meldingen :

IPv6-prefix is succesvol geactualiseerd. Nieuw prefix

Reputatie 7

Ik denk dat je toch echt even niet naar jouw thuisnetwerk moet kijken en ook niet naar KPN. Ik en vele anderen ervaren met die voorbeelden van jou waarschijnlijk precies hetzelfde en dus het het geen zien om de oorzaak in jouw thuisnetwerk of aansluiting te zoeken.

Reputatie 7

Verder geen storing in de fritzbox 7590 

Alleen vaak deze meldingen :

IPv6-prefix is succesvol geactualiseerd. Nieuw prefix

Alleen krijg je nooit een nieuwe prefix, die is namelijk net zo vast als het publieke IPv4 van jouw aansluiting.

Die melding zou dan ook eigenlijk niet moeten komen tenzij de verbinding vaak verbroken wordt.

@wjb stel dat ik toch een meting db demping van hier naar de pop zou willen

Eventueel op eigen kosten zou dat kunnen 

Dit is namelijk nooit uitgevoerd na het werk aan het drukriool 

Niet dat dit het probleem kan zijn maar dat hier toch iets in zit en dat het gestotter iets minder kan worden 

In iedergeval ik weet het niet meer 

YouTube is heel erg 

Maar dat het op diverse zenders ook is (2x vip5202) Sony en Philips tv (wel minder) 

Lijkt mij niet normaal

Ik leg me er nu maar weer bij neer 😔

@wjb in ieder geval bedankt voor het mee denken 

 

Verder geen storing in de fritzbox 7590 

Alleen vaak deze meldingen :

IPv6-prefix is succesvol geactualiseerd. Nieuw prefix

Alleen krijg je nooit een nieuwe prefix, die is namelijk net zo vast als het publieke IPv4 van jouw aansluiting.

Die melding zou dan ook eigenlijk niet moeten komen tenzij de verbinding vaak verbroken wordt.

Ik hou dit even in de gaten bedankt 

Dat de scene eens door schiet 

(Halve seconde) kan ook iets minder zijn

Ik ben er in ieder geval niet blij mee

Zit er aan te denken om mijn 

iiyama Prolite T2453MTS te vervangen door een 200hz of meer 

Ik wil een oplossing graag 

Draai het eens om: Focus niet op die belabberde kwaliteit YT video's, maar download algemeen goede kwaliteit voorbeelden, eerste zoek resultaat: https://www.h264info.com/clips.html

Edit: dit is ‘slechte’ content 23.967 fps, zoek iets van 50fps progressive fullHD

Die download je dan eerst, trekt de netwerkstekker uit je PC en dan speel je ze met Windows mediaplayer of andere player zoals VLC af. Als het dan nog op dezelfde manier hapert, dan moet je ergens kijken naar stuurprogramma’s of iets in die hoek.

Het netwerk uitsluiten is ook de reden dat ik de youtube-dl commandos heb gepost in eerder bericht. Eerder toen RPi4 net nieuw was ging er ook van alles mis bij HD video afspelen, crashes enzo. Had ik echt een paar bekende video’s lokaal op de SSD nodig om te kijken, waar het probleem zat en ook te kunnen vergelijken met anderen ergens in buitenland UK ofzo.

@tmoesel als ik de door jou aangegeven link een film op mijn Huawei mate 20 pro afspeel is deze vloeiend

Ga het straks boven even proberen 

Echter vindt ik wel raar dat bij de VIP5202 live tv nog dat gehakker heb 

 

Dit is 30fps 25Mbps
https://test-videos.co.uk/vids/jellyfish/mp4/h264/1080/Jellyfish_1080_10s_30MB.mp4

Reputatie 7

Zit er prima uit.

Even een burst om de content op te halen.