Beantwoord

Aanvullende experia wifi ipv monteur

  • 25 May 2020
  • 66 reacties
  • 642 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

66 reacties

Reputatie 1

Ik zal van het weekend eens testen :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +20

Ben je inmiddels al iets wijzer? Of is het testen nog in volle gang? :relaxed:

Reputatie 1

Het testen is nog aan de gang, de kastjes heb ik verwisseld en daarmee is het niet verbeterd, dus het lijkt niet aan de kastjes te liggen. Ik wil nu proberen om het kastje buiten de meterkast te plaatsen, maar daar heb ik wat extra kabel voor nodig die ik momenteel even niet kan halen, aangezien ik nog even op het wachten ben op de uitslag van de coronatest aangezien ik wat klachten heb...

Reputatie 7
Badge +20

Oei, ik hoop van harte dat die test negatief gaat zijn :grimacing: In ieder geval beterschap, ook als het géén Corona blijkt te zijn! 💐

Zal ik gratis een kabel van 10 meter naar je opsturen? Die zal vermoedelijk morgen bezorgd worden, tenzij PostNL het erg druk heeft in jouw regio en er vertraging op gaat treden.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MADijkstra, hoe is het nu met je? Hopelijk in goede gezondheid?

Reputatie 1

Excuses voor mijn lange reactie. Ik ben in goede gezondheid. De test was negatief, maar wel wat ziekig geweest.

Die kabel zou fijn zijn, daarmee lukt het zeker!

Reputatie 7
Badge +20

Gelukkig, ik ben blij dat te horen! Fijn dat je nu niet meer ziekig bent :slight_smile:

De kabel is naar je onderweg, laat je weten hoe het gaat als hij buiten de meterkast staat?

Reputatie 1

Het kastje staat nu buiten de meterkast, verder heb ik de kastjes verwisseld. Nu staat op elke verdieping een kastje. Overal heb ik nu een prima snelheid, maar de instabiele verbinding lijkt toch beneden te blijven, maar voornamelijk op de smartphones. Als ik de ‘hulp bij slechte wifi’ gebruik haal ik overal een prima snelheid.

Is dat een bekend probleem? Het rare is alleen dat het niet alleen gebeurt als ik wissel van verdieping en dus waarschijnlijk van kastje, maar ook als ik al een tijd beneden zit, zelfs al zit ik bijna naast het accespoint. 

Reputatie 1

Wat nu opvalt is dat het kastje wat eerder beneden stond nu op zolder staat en daar de snelheid wegvalt. Op andere verdiepingen blijft het aardig stabiel nu. Is het mogelijk dat ik een vervangend kastje krijg en deze retourneer?

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dus het lijkt toch aan dat ene specifieke kastje te liggen? Dan lijkt het me inderdaad handig om die te vervangen!

Hij kan omgeruild worden  vanaf morgenmiddag na 14:30 uur, bij de Karwei aan de Industrieweg.
Je mag de ‘defecte’ Experia Wifi in een doos verpakken, en inleveren bij het servicepunt, om de nieuwe weer mee te krijgen is het van belang dat je een geldig legitimatiebewijs van de contractant kunt tonen.
Je mag het kastje in een doos naar keuze verpakken, en het ordernummer
4066617 op de doos schrijven, met watervaste stift of pen. Daarnaast mag je het volgende adres op de doos zetten:
KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Je krijgt een sms van de vervoerder als het pakketje voor je klaar ligt🙂

Reputatie 1

Ik heb het kastje omgeruild inmiddels en wil het nu een paar dagen aankijken. Had het idee het beneden alsnog niet heel top was, voornamelijk op de smartphones. Toen bedacht ik mij dat er wellicht iets anders ook zou kunnen storen, dus heb ik nu eerste de chromecast uit de tv gehaald.

 

Zoals gezegd kijk ik het nu even een paar dagen aan. Wordt vervolgd!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb het kastje omgeruild inmiddels en wil het nu een paar dagen aankijken. Had het idee het beneden alsnog niet heel top was, voornamelijk op de smartphones. Toen bedacht ik mij dat er wellicht iets anders ook zou kunnen storen, dus heb ik nu eerste de chromecast uit de tv gehaald.

Goeie! Ik heb zelf een maand lang gedoe gehad met het geluid van mijn tv. De helft van de tijd deed het beeld het wel maar hoorde ik niks, en resetten van de tv-ontvanger hielp soms wel soms niet, herstarten van de tv zelf hielp soms wel soms niet. Uiteindelijk heb ik ook mijn Chromecast losgehaald, en het probleem is verdwenen! Ze kunnen dus voor gekke verstoringen zorgen :wink: Ik hoor graag weer van je over een paar dagen!

Reputatie 7
Badge +20

Merk je een verschil als de Chromecast niet aan i gesloten @MADijkstra?

Reputatie 1

Goedemorgen!

Nee, nog niet echt. Het blijft wel raar, Ik heb overal in huis eigenlijk maximaal bereik, maar de stabiliteit is gewoon minder. Voor de experia, met enkel de router, had ik voornamelijk beneden bereik en een stabiel netwerk, maar nu met de experia's heb ik inmiddels overal bereik maar is de stabiliteit minder. Zoals gezegd, lijkt wel dat we daar voornamelijk op de smartphones last van te hebben. Het is ook niet dat het gebeurt als ik wissel van verdieping, maar ook vaak als ik al een tijd op een bepaalde verdieping zit, dus het kan ook niet zitten in het niet (of later) overschakelen op een andere experia lijkt mij.

 

Vind het moeilijk om te bepalen waar het nu in zit. Ik heb het idee dat we niet veel meer kunnen doen dan dat we nu al hebben gedaan.

 

Reputatie 7
Badge +20

Vind het moeilijk om te bepalen waar het nu in zit. Ik heb het idee dat we niet veel meer kunnen doen dan dat we nu al hebben gedaan.

Hmm, ik heb zelf ook geen trucjes meer over  :thinking:  Wat je nog wel kunt proberen nu, is het wijzigen van het wifi kanaal. Er bestaat een kans dat een ander kanaal beter samenwerkt met de wifi adapters van de mobiele toestellen :slight_smile:

Reputatie 1

Thx, ik zal eens kijken!

Reputatie 7
Badge +20

Merk je nog een verschil als je een ander kanaal in hebt gesteld?

Reputatie 1

Nee, ik merk geen verbetering (of verslechtering). Ik zal van het weekend het kanaal nog eens veranderen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Prima, grote kans dat er toch een kanaal bij zit dat beter werkt dan de anderen :slight_smile:

Reputatie 1

Kleine update. 

Nog niet echt verbetering, maar vanwege het weer en het meer op kantoor werken iets minder ‘last’van aangezien we er minder gebruik van maken. Blijft wisselvallig en ik zal proberen om het beste kanaal te vinden.

 

 

Reputatie 7
Badge +19

@MADijkstra Maja heeft vakantie, daarom reageer ik in jouw topic. Dankjewel voor de update. Ik hoop dat je snel een goed werkend kanaal vindt! Als je een update of vragen hebt, laat het hier dan gerust weten.

Reputatie 1

Dank voor je bericht!

Ik ben er niet verder mee gekomen. Overal is het bereik goed, behalve beneden, daar is de verbinding overduidelijk slechter. Heb inderdaad diverse kanalen gezocht, maar krijg het niet beter.

Is het ook mogelijk om de wifi van de router weer aan te zetten, met in combinatie boven de 2 experia's?

In het verleden, zonder de experia's, was het signaal beneden altijd goed

Hallo @MADijkstra bij een V10 wordt de wifi uitgezet bij gebruik van extenders van KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Is het ook mogelijk om de wifi van de router weer aan te zetten, met in combinatie boven de 2 experia's?

Nee. Je zult 1 Experia WiFi onder moeten laten staan. 

Reputatie 1

Excuses voor mijn verlate reactie, maar ik ben weer terug van vakantie.

Ik was er al bang voor dat dat geen optie was, maar het blijft dus uiteindelijk onvoldoende werken. Denk toch dat ik naar ander apparatuur moet…

Zou het nog een optie zijn om een monteur ter plaatse nog eens te laten kijken, wat denken jullie?