Beantwoord

Aanvullende experia wifi ipv monteur

  • 25 May 2020
  • 66 reacties
  • 642 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

66 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Allereerst hoop ik dat je een hele fijne vakantie hebt gehad! :blush:

Zou je mij goed uit kunnen leggen waar het op dit moment mis gaat? We hebben het eerder gehad over alleen de benedenverdieping, maar hebt ook aangegeven dat de stabiliteit ook op  de andere verdiepingen te wensen over laat. is dat nu nog zo? Of beperkt dit zich echt tot de benedenverdieping en is het verder overal in huis ok?

Reputatie 1

Ik heb een fijne vakantie gehad. 

Het probleem zit alleen op de benedenverdieping, en dan in de stabiliteit. Op de eerste verdieping en zolder is de stabiliteit goed en de snelheid ook oke.

Beneden valt het signaal gewoon weg, eigenlijk gewoon geen internet. Wifi een keer aan/uit of even wachten en er is weer goed internet. Dit gebeurd echt alleen beneden. De kanalen heb ik zoals genoemd al eens gecheckt, de chromecast heb ik weggehaald en het kastje staat buiten de meterkast. 

Vandaar mijn vraag of het mogelijk is om het wifisignaal van de router aan te zetten, want voor dat ik met de experia's aan de gang ben gegaan, was er beneden juist altijd goed internet. Als mogelijke optie zag ik de router beneden en een experia op de eerste verdieping en 1 op zolder.

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk, en je hebt al verschillende Experia Wifi aangesloten beneden dus we weten zeker dat het niet aan 1 exemplaar van de Experia Wifi ligt.

Bij jouw modem, schakelt de wififunctie uit zodra er een Experia Wifi aan wordt gesloten, omdat je anders met 2 verschillende netwerken te maken krijgt. Dit is niet tegen te houden, als dat wel het geval was geweest had ik je graag uitgelegd hoe je dat in zou kunnen stellen. 

Omdat ik zelf geen trucjes meer heb en de situatie ondanks al jouw inspanningen nog niet verbeterd is, heb ik nu een gratis wifi monteur ingepland op het eerst mogelijke tijdstip (15-09 tussen 08:00 en 10:00uur) Als dat niet uitkomt,  wil je me dan laten weten op welk tijdstip (of welke dag ná de 15e) je de monteur wel kunt ontvangen?

Reputatie 1

Oke, hopelijk komen we daar verder mee.

In principe komen de woensdag en de vrijdag mij het best uit, aangezien ik dan thuis werk.

I.v.m. overleggen past mij niet eerder dan woensdagochtend de 23st ofde 25ste van september de gehele dag. Zijn er dan nog mogelijkheden?

 

Reputatie 7
Badge +20

Er  was nog plek, ik heb de afspraak verplaatst daar 23-09 tussen 08:00 en 10:00!

Reputatie 1

Ik zag het! Fijn. Gaan eens kijken of dit gaat helpen :)

Reputatie 7
Badge +20

Het duurt nog even, maar laat je weten hoe het is gegaan als de monteur bij je langs is geweest? :relaxed:

Reputatie 1

Ja, ga ik doen!

Reputatie 1

Hi.. Ik heb toch nog even je hulp nodig.

Ik moet de afspraak helaas verzetten aangezien er op het moment van de afspraak iets voor mijn werk gepland is wat ik niet kan verzetten. Als ik de link gebruik via de bevestiging kan ik helaas niet verder dan september kijken. De datums in september passen mij echter allemaal niet. Heb jij een overzicht dat verder rijkt dan september?

 

Reputatie 7
Badge +20

Oei, ik ga voor je kijken! Heb je bepaalde data/dagen/tijdstippen waarop dit je goed uit gaat komen?

Reputatie 1

De woensdagmiddagen en de vrijdag gehele dag zijn geschikte dagen voor mij.

 

Dankje!

Reputatie 7
Badge +20

Hij staat nu voor 2 oktober, tussen 08:00 en 10:00 :relaxed:

Reputatie 1

De monteur is afgelopen vrijdag geweest. Na mijn verhaal gaf ie aan eigenlijk niet zo heel veel meer te kunnen doen dan wij al gedaan hebben. Zijn vermoeden was dat de instabiele snelheid veroorzaakt zou worden doordat er niet altijd goed gewisseld wordt van internetpunt door het apparaat. Enige oplossing daarvoor is de wifi enkele seconden uit en weer aan te doen op het apparaat, of om 2 superwifi punten aan te schaffen, wat ik eigenlijk niet van plan ben.

Na wat zaken gemeten te hebben heeft hij de experia beneden weer vervangen. 

Vooralsnog is dat de huidige stand van zaken en moet ik er maar vrede mee hebben dat het op deze manier moet.

Reputatie 7
Badge +20

Jammer dat de monteur geen andere oplossing had. We hebben volgens mij nu allemaal alles gedaan dat in onze macht ligt dus ik denk dat het er inderdaad op neer komt dat we de situatie moeten accepteren zoals hij nu is :slight_frown:

Reputatie 1

Jammer dat de monteur geen andere oplossing had. We hebben volgens mij nu allemaal alles gedaan dat in onze macht ligt dus ik denk dat het er inderdaad op neer komt dat we de situatie moeten accepteren zoals hij nu is :slight_frown:


Jup, dus wat nu betreft kan dit topic wel gesloten worden. Thx voor de moeite die je gedaan hebt!

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal prima, graag gedaan hoor!