Beantwoord

Beste keuze voor een router met VPN en parent control

  • 1 February 2022
  • 7 reacties
  • 594 keer bekeken

Dag,

 

ik ben nu al een tijdje opzoek naar een nieuwe router. Ik wil vooral af van de experia box. ik wil graag gebruik gaan maken van een VPN en Parent control als voornaamste redenen. Maar dit blijkt een grootte zoektocht. Iemand een idee wat ik het beste kan kopen en waar ik op moet letten? Heb twee iptv ontvangers dat is mischien ook handige informatie. opzich heb ik wel wat kennis van Netwerken.

 

Ik zoek in een router:

eigen Vpn verbinding

Parent control

Vlan ondersteuning

Direct achter de glasvezel 

Geen-wifi (mag wel maar word niet gebruikt)

 

 

Als er verder vragen zijn hoor ik het graag.

 

Mick 

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

icon

Beste antwoord door RBxx 1 February 2022, 22:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Heel veel verstand heb ik er niet van maar met een Deco M9 Plus van deco heb ik hele fijne ervaringen met parentcontrol. Er zullen vast ook routers te koop zijn van dit merk die de overige functies hebben.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Bedrijfstak , kijk dan eens in de volgende topics:

Vrije modemkeuze bij KPN | KPN Community

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box | KPN Community

Succes!

@Bedrijfstak

Misschien is een fritzbox 5490 wat 

Kan direct op glasvezel (maar weet wel wat je doet)

Ik heb op de fritzbox ITV en telefoon VoIP via DECT op de fritzbox draaien 

Achter de fritzbox een 2e router r9000 nog 

Daar achter tp-link omada systeem

De r9000 router moet ik nog vervangen door de 605 omada router van tp-link 

Je kunt ook overwegen een fritzbox 7590 achter de NT aan te sluiten en alles via de fritzbox over te laten 

Wat ook prima kan met de 5490 fiber zonder NT (glasvezel kastje)

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Bedrijfstak

Misschien is een fritzbox 5490 wat 

Kan direct op glasvezel (maar weet wel wat je doet)

Ik heb op de fritzbox ITV en telefoon VoIP via DECT op de fritzbox draaien 

Achter de fritzbox een 2e router r9000 nog 

Daar achter tp-link omada systeem

De r9000 router moet ik nog vervangen door de 605 omada router van tp-link 

Je kunt ook overwegen een fritzbox 7590 achter de NT aan te sluiten en alles via de fritzbox over te laten 

Wat ook prima kan met de 5490 fiber zonder NT (glasvezel kastje)

 

Zal geen 5490 pakken, zonder te weten welk type glasvezel het om gaat, Het zou vervelend zijn als er een 5499 wordt aangeschaft.. en hij nik doet op glas... en dan blijkt het GPON/XGSPON te zijn...

@Bedrijfstak 

gebruik de service tool op deze site van kpn om te zien wat voor aansluiting u heeft

bij AON kunt u de fritzbox 5490 direct op glasvezel aansluiten

ik raad wel aan om gewoon voor een fritzbox 7590 te gaan met glasvezelkastje

als u direct op glas wil komt er meer bij kijken zoals bij de verbinding los nemen er altijd schoon gemaakt moet worden door middel van een one click cleaner

 

Reputatie 7

Als je voor een FRITZ!Box kiest, waarom dan niet "gewoon" de 4060, dat is mijns inziens de FRITZ!Box met de beste specs voor glasvezelaansluitingen?

Ook de AX serie van TP-Link is tegenwoordig geschikt om op een aansluiting van kpn met TV te gebruiken.

Ben je op zoek naar een router met een VPN server zodat je van elders met jouw thuisnetwerk kan verbinden of wil je dat de router als VPN cliënt met een (publieke) VPN server elders verbindt?

Reputatie 7
Badge +10

ik ben nu al een tijdje opzoek naar een nieuwe router.

 

Ik zoek in een router:

eigen Vpn verbinding

Parent control

Vlan ondersteuning

Direct achter de glasvezel 

Geen-wifi (mag wel maar word niet gebruikt)


Als je nog even kunt wachten, er komt zowel nieuwe hardware in de vorm van een nieuw model router, als nieuwe firmware voor de bestaande router modellen van Synology met uitgebreide VLAN ondersteuning. (Bijv. aparte netwerk voor IoT   →   zie demo )

Omdat je daarvan geen WiFi wilt inzetten, kun je beter het al langer gangbare model RT2600ac kopen, wat bij introductie van de nieuwe RT6600ax router naar ik vermoed dan wel flink in prijs zal zakken.

De Synology routers staan bekend om hun ruime mogelijkheden m.b.t. Parent control en VPN.

Sinds pakweg een jaar voorziet de firmware aan de KPN “routed mode” IPTV mogelijkheden,
(waar ik persoonlijk in samenwerking met Synology aan heb gewerkt om daarin te voorzien).
Werkt uiterst stabiel.  Hoor er nooit klachten of problemen over.