Beantwoord

Geen IP-adres via wifi op mobiel device

  • 21 July 2023
  • 9 reacties
  • 181 keer bekeken

Ik blijf problemen houden met het verkrijgen van een ip-adres op mijn mobiele devices. Om de paar dagen is er wel een mobiel device die geen ip-adres krijgt van de experiabox. Het herstarten van het betrokken device helpt, maar is omslachtig. Wat ook helpt is het uit of aanzetten van de optie Prive WIFI adres. Dan ontvangt het device direct een juist ip-adres. Vervolgens na een paar dagen kun je de optie weer terugzetten want dan is hetzelfde verhaal. Na terugzetten heb je direct weer een ip-adres. Ofwel de optie aan of uit maakt uieindelijk geen verschil, op dat moment wel maar een paar dagen later is het toch weer hetzelfde.

Situatie: Experiabox V10, firmware V1.01.00T04.0
SuperWIFI punten: 3 zwart, firmware 3.00.31

Ondernomen acties:
Harde reset Experiabox, geen resultaat
Herstart  alle SuperWIFI punten: Geen resultaat

Het vervelende gevolg is dat het mobiele data verbruik op de telefoons inmiddels uit de klauwen begint te lopen en we aan onze data limiet zitten ….

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 26 July 2023, 17:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Je kan voor je thuis netwerk de functie “Privé wifi-adres” beter uit zetten.

De privé-functie zorgt ervoor dat het MAC-adres van het device met regelmaat softwarematig wordt gewijzigd. Hierdoor denkt jouw modem iedere keer dat er weer een nieuw device aansluit. Dit is bedoeld om je privacy te beschermen. Goede zaak als je verbindt met een ‘vreemd’ wifi-netwerk maar thuis voegt dit niets toe.

https://www.appletips.nl/wifi-priveadres/

Hallo @PcvG je hebt de wifi op de modem V10 natuurlijk wel uit staan toch, in combinatie met de KPN versterkers?

Dat is wel een voorwaarde voor goede wifi.

De V10 kan (nog) niet samenwerken met de KPN-versterlers, of met welke versterker dan ook.

 

Of het prive adres aan staat of uit maakt niet uit. In beide gevallen treden de problemen op. IK switch daartussen omdat ik dan het snelste weer WIFI hebt. Vervolgens heb ik weer een ip-adres en dus WIFI voor een dag of twee/drie.

Op de Experiabox V10 staat het WIFI uit en de superWIFI punten zijn conform handleiding geïnstalleerd. Ik twijfel overigens of ik de laatste firmware heb op mijn experiabox. Alle superwifi punten zijn overigens bekabeld aangesloten op de experiabox en mijn dekking is op iedere woonlaag optimaal, dit meet ik met inSSID.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @PcvG! Gezien je werkt met de Experia Box en de SuperWifi is het verstandig een volledige herinstallatie te doen. Door de stappen op die pagina te volgen herstel je alle instellingen.

Als dat niet helpt, laat het hier dan weten. 

Wat betreft de updates, Met T04.0 heb je de laatste updates. Je kan verdere updates vinden bij onze product updates

IK heb de Experiabox al een tijdje geleden een harde reset gegeven en vorige week al de SuperWIFI (zwart) punten een harde reset gegeven ofwel een herinstallatie (conform handleiding). De ochtend daarna had ik direct wederom een probleem met 1 van de mobiele devices, wederom geen ip-adres. Of de optie prive-adres op het mobiele device aan of uit staat geeft geen verbetering, treedt in beide gevallen op. Meerdere keren per week hebben we helaas vervelende ervaringen op wisselende devices. WIFI op de Experiabox staat uit conform handleiding. Firmware ed is allemaal up-to-date. WIFI ontvangst is overal prima (gescand met InSSIDer). De problemen zijn begonnen sinds ik SuperWIFI heb. Al mijn SuperWIFI punten zijn bedraad aangesloten op de Experiabox. De problemen zijn op een random tijdstip en dag. Op moment dat er problemen zijn staat er in 99% van de gevallen geen magnetron of andere storende apparatuur aan. Daarnaast de dekking in huis is prima zoals ik al zei. Ik begin langzaam te twijfelen of ik niet moet overstappen op andere apparatuur of provider. Op jullie forum lees ik immers nog steeds berichten van gebruikers met dezelfde ervaringen.

Aanvullend:

In alle gevallen dat we een probleem hebben is er vanaf het mobiele device een radio verbinding met mijn eigen WIFI netwerk

Reputatie 7
Badge +17

@PcvG als de schone installatie van de SuperWifi punten niet heeft geholpen, vul dan je profiel in. 

Laat in het veld “Persoonlijke opmerkingen”  weten welke apparaten het meest last hebben van verbrekende verbindingen. Laat nog even weten welke apparaten van ons op welke verdieping staan. En op welke manier ze verbonden zijn. Laat weten of er switches of andere apparaten tussen onze Box en de versterkers zitten. 

Geef hier een seintje wanneer je deze gegevens hebt aangeleverd en ik ga in onze systemen voor je op zoek. Ik vertrouw erop dat we de oorzaak vinden en het kunnen oplossen. 🙂

Nieuw issue. Mijn thermostaat heeft vandaag de verbinding met mijn wifi netwerk verloren. Diverse pogingen ondernomen om opnieuw te verbinden maar helaas. Instellingen gecheckt, kanaal stond conform specs op kanaal 1. Helaas totdat ik het 2,4ghz wifi signaal op mijn experiabox weer aan zette, direct verbinding. Na 10 minuten signaal experiabox weer uitgezet en jawel wederom heeft mijn thermostaat geen verbinding. De afstand tussen experiabox en thermostaat is identiek aan de afstand Superwifi en thermostaat.
ik heb 3 Superwifi punten thuis, idee dat ik 3 nieuwe ontvang en deze 3 retourneer? 

Reputatie 7
Badge +17

@PcvG waarschijnlijk is dit het gevolg van het niet kunnen verbinden met 5GHz. Wanneer je je modem opnieuw opstart wordt eerst de 2,4GHz band alleen uitgezonden. Een minuutje later gaat ook de 5GHz aan. 

Wil je dit bevestigen door hiervoor een Extra Wifi aan te maken?

Verder had je nog niet gereageerd op mijn laatste vragen. Zou je nog willen laten weten wat het antwoord op dat bericht is?