Beantwoord

Hoge ping (100 ms) gamen PS4

  • 5 August 2021
  • 312 reacties
  • 2466 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

312 reacties

Ik krijg toch het idee dat het modem niet super is en super wifi al helemaal niet super is, het is toch raar dat rechtstreeks op modem ook slechtere ping tijden geeft dan met router er achter en dan is dit nog maar een Nighthawk uit het jaar 0 !! 

Reputatie 7

Zolang je die ping en speedtest metingen niet via een bekabelde aansluiting doet zeggen de uitkomsten niets over de netwerkverbinding.

Ik neem aan dat je ook niet via wifi gamet of wel soms?

Ik zou dan ook alleen nog maar metingen vanaf een bekabeld aangesloten apparaat willen zien en niets anders.

Heb je bekabeld achter die Night Hawk significant andere uitkomsten dat bekabeld direct achter de V12?

Nou ik heb geen bekabelde computer ofzo en nee speel via kabel en ja de speed testen op mijn PS 4 zijn iets hoger niet veel maar blijven na 10 keer testen allemaal nagenoeg hetzelfde en rechtstreeks op het modem zitten er verschillen in van meer dan 100 mb en via wifi zijn ook alle testen hetzelfde van de super wifi maar van de Night Hawk ook maar die zijn twee keer zo snel

Reputatie 7

En wat is dan het verschil in ping met die PS4 bekabeld aangesloten op de V12 versus bekabeld aangesloten op de Night Hawk?

Ping kan je alleen in game zien en op v12 ongeveer 90 a 100 en Night Hawk 30

Reputatie 7
Badge +17

Ik begrijp dat je een Netgear Nighthawk hebt kunnen lenen om één en ander te testen. Hiermee lijkt de ping een stuk lager. De routers van Netgear hebben vaak een optie voor QoS waarbij je bepaalde apparaten voorrang kunt geven op het netwerk. Mogelijk dat je hierdoor een minder hoge ping ervaart tijdens het gamen via de Nighthawk.

Verder sluit ik me volledig aan bij onderstaande bericht van wjb. Zonder bekabelde testen kan ik je simpelweg niet verder helpen.

Zolang je die ping en speedtest metingen niet via een bekabelde aansluiting doet zeggen de uitkomsten niets over de netwerkverbinding.

Ik neem aan dat je ook niet via wifi gamet of wel soms?

Ik zou dan ook alleen nog maar metingen vanaf een bekabeld aangesloten apparaat willen zien en niets anders.

Heb je bekabeld achter die Night Hawk significant andere uitkomsten dat bekabeld direct achter de V12?

Denise Ja alleen staat Qos uit!! 

Reputatie 7

De routers van Netgear hebben vaak een optie voor QoS waarbij je bepaalde apparaten voorrang kunt geven op het netwerk. Mogelijk dat je hierdoor een minder hoge ping ervaart tijdens het gamen via de Nighthawk.

Dat zou niet het geval mogen zijn, QoS heeft alleen toegevoegde waarde als er wachtrijen ontstaan en dat is alleen het geval als er meer bandbreedte verbruikt wordt dan beschikbaar is.

Er moet dus iets anders aan de hand zijn en dan rijst de vraag wat dat kan zijn.

Als het werkelijk zo is en wie ben ik om te twijfelen aan de uitspraken van @Michel 84, dat die Nighthawk reproduceerbaar lagere pingtijden geeft terwijl deze als DMZ host achter de V12 hangt dan bekruipt mij een vervelend gevoel.

@Michel 84, Zou je ook eens een meting van de pingtijden kunnen doen vanaf de PS4 als die bekabeld aangesloten is op de Nighthawk maar waarbij de Nighthawk niet als DMZ Host van de V10a geconfigureerd is. Meet je dan ook consequent lagere pingtijden?

Ik heb kpn gebeld en ze hebben een storing en uitval in mijn verbinding gevonden er komt binnenkort een expert

Ik had ook veel last van uitval maar dit was steeds heel kort, maar ze hebben bij kpn gezien dat dit wel heel veel is en op de raarste tijdstippen, en er kwamen nog meer meldingen naar voren dat er nu een storingsmonteur gestuurd wordt want ze hebben nu gezien dat er iets niet goed is, hopelijk kunnen  ze het vinden en lost dit ook mijn game problemen op!! 

Nou mensen ik heb nieuws, de monteur zou vandaag komen, mail en berichtje gehad dat hij tussen 10 en 12 uur er zou wezen, ik moest zorgen dat ik thuis was en wat denk je hij is niet komen opdagen, foutje in het systeem, mensen die nog geloven in kpn, dit is werkelijk het grootste graf bedrijf van Nederland, tijdens het bellen hoor je niet anders momentje het systeem werkt niet mee het systeem is traag enz enz dit is toch gewoon te triest om waar te zijn.!! 

Het netwerk van Nederland HAHAHAHAHHA hun eigen systeem werkt niet eens, 

Reputatie 7
Badge +17

Excuses voor de late reactie, @Michel 84. De vorige reacties zijn totaal aan mijn aandacht ontglipt. Ik lees dat je opnieuw telefonisch contact hebt opgenomen en dat er een storingsmonteur is aangestuurd. Deze had je vandaag verwacht, maar is niet langs geweest. Ik zie de bevestigingen waarin inderdaad wordt aangegeven dat de monteur vandaag langs zou komen. Ik zie echter ook dat de monteur op 17 september langs komt. Waar dit fout is gegaan, durf ik je niet te zeggen, dat kan ik zo ook niet meer achterhalen. Voor zover ik kan zien, gaat de afspraak van 17 september gewoon door.

Nu heb ik een vraag,,, ik wil een nieuwe router van netgear achter de v10 hangen omdat daar een geo filter op zit, dan kan ik kiezen op welke servers ik speel met een lage ping, mijn vraag is,,, is dit mogelijk of zou mijn ervaring alleen maar slechter worden omdat ik dubbele nat heb en het modem niet in Bridge modes kan zetten??? 

Reputatie 7

Dat is prima mogelijk.

Oke misschien dat maar doen dan, want na monteur ping beter maar nog steeds 60 en dit op een nieuwe xbox

Heeft er iemand ervaring met het geo filter?? 

Reputatie 7

Persoonlijk zou ik geen geld gaan uitgeven aan een tweede router.

Als via een tweede router wel goede pingtijden behaald kunnen worden dan behort dat via een Experia/KPN Box ook mogelijk te zijn. Als mocht blijken dat, zoals je eerder al.een keer aangaf, de pingtijden via een tweede router achter de Experia/KPN Box significant beter zijn dan ben ik van mening dat KPN hier in zou moeten duiken om te achterhalen wat de oorzaak is.

Ja dat ben ik met je eens, maar dit geo filter zorgt ervoor dat je niet kan spelen op servers die ver weg zijn, op een pc kan je dit regelen maar op consolle niet, met zo een router kan ik zelf bepalen op welke server ik speel, dus 1dichtbij en niet in China dat scheelt enorm in de latency, daar zou ik het dan voor doen want denk ook dat het aan de servers van het spel ligt, tenminste dit hoop ik dan!! 

Dit kan alleen met een paar routers die netduma software hebben!!! 

En met een beetje geluk dekt de wifi van deze router heel het huis en kan ik die super kut wifi punten weg doen!! 

Update, heb de router besteld, nu kost het toch al een vermogen dus die paar 100 maakt nu toch ook niet meer uit, ik laat uiteraard weten wat mijn bevindingen zijn, misschien kan het andere mensen helpen!! 

Maar Warzone spelen bij kpn is tot nu toe een hellllll, nu eigen router maar kan het modem niet in Bridge modes zetten, dus mocht het niet werken met kpn stap ik over op andere provider waar dit wel kan en laat dan ook mijn bevindingen weten, maar kpn zorg aub dat bij jullie de modems ook in bridge kunnen en de tv ontvanger dan ook gewoon werken want dit is echt zo omslachtig!!!! 

Misschien kan kpn eens denken aan een gamers netwerk waar een eigen router centraal kan staan en dan alles gewoon werkt, dan kan een gamer met qos alles zelf regelen, zo als het netwerk nu in elkaar zit is na mijn mening veel te slecht, waarom werkt een tv ontvanger niet op mijn eigen modem, wat is het nut ervan!!! 

En dan heb jr ook nog het Abuse team of hoe het ook heet, zonder upnp of dmz kan je sommige spellen niet optimaal benutten, doe je dit krijg je een mail dat je internet afgesloten gaat worden voor je eigen veiligheid, zal wel,,, maar ook al zet je een spel console in dmz dan kan er weinig gebeuren,, je kan ook portforwarding gebruiken maar dan zegt mijn Xbox dat upnp niet werkt, dus KPN ga aub met de tijd mee!!!! 

Reputatie 7
Badge +10

Maar Warzone spelen bij kpn is tot nu toe een hellllll, nu eigen router maar kan het modem niet in Bridge modes zetten….

Dan heb je de verkeerde spullen besteld. Vanuit eerdere reacties maak ik op dat je glasvezel hebt.
Er zijn voldoende routers die je rechtstreeks kunt aansluiten achter glasvezel, zonder ook maar enige bemoeienis van een KPN router ertussen, want die haal je er in dat geval gewoon tussenuit.

Ofwel complete vervanging van de KPN spullen.

Â