Beantwoord

Hoge ping (100 ms) gamen PS4

  • 5 August 2021
  • 312 reacties
  • 2464 keer bekeken

Hallo nu had ik een vraag over aanpassen DNS box 12 , dit lukt met geen mogelijkheid,,,, heb antwoorden gezocht maar het lukt niet, de box 12 zet hem steeds terug op origineel ook na reset en alles opnieuw verbinden en upnp werkt ook niet goed, de box 12 vergeet een paar poorten, wat is dit allemaal voor ge,,,, 

icon

Beste antwoord door wjb 26 August 2021, 08:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

312 reacties

...

Als ik op de ps4 bedraad een speedtest doe via de browser is de ping wel goed, dus alleen met game servers niet, via wifi speedtest ook een goede ping. 

...

 

Als ik dit lees kan ik maar één conclusie trekken, er is niets mis met de verbinding.

Het probleem kan dan liggen in de weg naar de game servers of de servers zelf. Aangezien eerder al duidelijk werd dat de game servers in de Amazon cloud gehost worden denk ik dat de weg naar de servers het probleem niet is omdat ik dagelijks in de Amazon cloud werk en geen problemen ondervind.

Nee elke speedtest is anders en scheelt soms 100 download, die monteur die een tijd geleden is geweest snapte het ook niet dat we naast de Super wifi Maar 16 mbit haalde met speedtest, dus die was weer weg gegaan zonder oplossing

Er zitten genoeg dingen niet goed bij KPN de wifi naam en wachtwoord staan na de eerste keer instellen in hun systeem, ik wou dit aanpassen maar dat gaf problemen met verbinden wifi omdat modem niet naar nieuwe wou aanpassen, het is elke keer wat

 

Reputatie 7
Badge +10

Om die grote verschillen in Latency te kunnen verklaren zul je dus een “traceroute” moeten maken om te kunnen bepalen bij welke “hop” / achterliggende server in het traject tot het eindpunt van de verbinding die vertragingen optreden. En dan niet met een smartphone (WiFi), maar met een bekabelde verbinding.

Dat kan en snap ik niet

Reputatie 7
Badge +10

Dan houdt het op.

Had ook eerlijk gezegd niet anders verwacht!!! 

Reputatie 7

Had ook eerlijk gezegd niet anders verwacht!!! 

Toch is het van cruciaal belang vast te stellen waar op het traject tussen PS4 en de COD Warzone server de latency optreedt. Dit zal met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet binnen het door KPN beheerde netwerk zijn immers dan zouden pings naar willekeurige andere hosts ook tot die enorme ping responsetijden leiden en dat lijkt niet het geval in jouw situatie.

Dat maakt het fenomeen ook zo ingewikkeld om te tackelen.

De oorzaak zou dan, zoals eerder gezegd, al snel gezocht moeten worden in de PS4 zelf of in de route tussen het netwerk van KPN en het netwerk waar de COD Warzone server zicht bevindt. De PS4 zelf heb je eigenlijk zelf al uitgesloten doordat je aangeeft dat die PS4 elders wel goed functioneert. Dan blijft die route dus over.

Ik zou al heel blij worden als je het IP adres zou kunnen achterhalen van de COD Warzone server waarmee je verbonden wordt.

Oke ja ik kan dat ip adres nergens vinden, maar ik neem vanmiddag contact op met Delta fiber en dan neem ik een test abbonement en dan ga ik eens kijken of dat beter werkt, en mocht dit beter zijn dan stap ik gewoon met alles over naar Delta!! 

Wat  ook raar is,,, ik heb eens een andere kabel tussen modem en glas kastje gedaan en nu is het iets beter geworden nog niet heel goed maar beter, heb de cat 6 van KPN vervangen door een cat 7 zou het probleem niet aan het glasvezel kastje of modem kunnen liggen of is het gewoon toeval dat het iets beter is 

Reputatie 7

zou het probleem niet aan het glasvezel kastje of modem kunnen liggen

Nee, want dan zou je bij alle andere communicatie vertraging moeten ervaren en dat is niet het geval.

Overigens zal het gebruik van cat 5e, cat 6 of cat 7 geen enkele invloed hebben op de snelheid. Als je dat constateert dan is dat puur toeval.

Reputatie 7
Badge +17

Net als @obelisk trek ik ook de conclusie dat het probleem niet in de verbinding zit, als de ping verder in orde is, behalve naar game servers. Ergens tussen de PS4 en de game server gaat het mis. Zonder traceroute kunnen we alleen niet achterhalen waar het precies mis gaat en kan ik je helaas niet verder helpen.

Hahah met die kennis van moderaters kan iedereen er 1 worden,, Jezus wat slecht,,, ik begin KPN echt een grap te vinden,, wel een slechte grap,,, nou dan zijn we weken verder en precies zoals ik zei,, er is geen donder aan gedaan,,, je moet als klant zoveel kunnen en doen omdat de mensen van KPN er geen verstand van hebben,,, :thumbsdown_tone2:

Met alle respect, maar tot zover heb je alleen een onduidelijk, onsamenhangend en inconsistent beeld geschetst. Niemand kan hier iets mee om tot een oplossing te komen.

Als je zelf niet de kennis hebt is het wellicht verstandig om zelf hulptroepen in te roepen om een aantal openstaande vragen te kunnen beantwoorden.

Reputatie 7

Als jij wilt dat mensen wat voor je doen dan moet je vooral zo doorgaan.

De kans dat de oorzaak van dit issue buiten de invloedsfeer van KPN ligt is meer dan 95% en het zou je dan ook sieren met die kennis naar dit issue te kijken I.p.v. alleen maar te schreeuwen en schoppen.

De IP adressen van Europese COD servers zouden de onderstaande zijn.

Ik hoop dat jij eens wat trace routes of pingplots naar deze servers kunt doen en de resultaten hier kunt delen.

Nee hoor ik ben er klaar mee en van mij kan KPN in de stront zakken,!!! 

Reputatie 7

Nee hoor ik ben er klaar mee en van mij kan KPN in de stront zakken,!!! 

Veel plezier bij Delta.

Dankje 

Reputatie 7

Dankje 

Als je dan nog even een bericht als beste antwoord wilt selecteren dan kan dit topic daarmee gesloten worden.

Nee sluit de zooi maar

Nee hoor ik ben er klaar mee en van mij kan KPN in de stront zakken,!!! 

Veel plezier bij Delta.

Beste antwoord!! De oplossing!! 

KPN doet er geen ruk aan want ze hebben er geen verstand van!! 

Ik kan al twee jaar niet goed gamen en ze willen het ook niet oplossen, ik wil overstappen maar zit aan KPN gebonden omdat er geen andere provider hier glas levert en dat weten ze ook gewoon daarom doen ze er niets aan. 

Steeds van het kastje naar de muur!!! 

Mensen kan je overstappen naar een andere provider doe dat dan want KPN is echt een groot ruk bedrijf, !!!! 

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst

KPN het ligt echt aan jullie modem, heb een Night Hawk geleend en nu met veel lagere ping, gaan jullie nu eens een goed modem opsturen???!