Beantwoord

Hoge ping (100 ms) gamen PS4

  • 5 August 2021
  • 312 reacties
  • 2466 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

312 reacties

Ps4 is met kabel cat 6 aangesloten direct op modem! 

Ik heb nu 3 kpn super wifi aangesloten en twee tv kastjes via de Super wifi, voor de rest een 2 telefoons en een tablet via wifi en dat was het!! 

Ik weet 100 % zeker dat ik via lan verbonden ben ps4 en als ik game is het in de avond of in de nacht dus er is voor de rest niets aan op het netwerkt! ;! 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat jij het 100% zeker weet, maar ik wil het ook graag 100% zeker willen weten. Zou je de instellingen willen controleren en mij hiervan een foto willen sturen? Alvast bedankt.

Wil ik best doen maar op pagina 3 van deze post staan de speed testen en 4oo + haal ik niet via de wifi en ik heb een ps4 pro en daar kan je ook 5 GHz wifi instellen maar dan haal je dat ook nooit, ik ben nu niet thuis dus als ik die dingen moet doen gaat dat pas na de vakantie zijn. 

Reputatie 7

Zou je daarnaast ook naar onderstaande willen kijken?

Het enige wat ik je nog zou willen vragen is of je alle apparatuur van jouw V12 los zou willen koppelen behalve jouw laptop en dan gedurende een paar minuten een meting te doen van de pingtijden naar de server "Europe". Dus niet UK of Ireland maar Europe. Dat doe je door in de lijst van servers op Europe te klikken.

Plaats het screenshot dan hier.

 

Ja gedaan!!! 

En waar is dat screenshot?

Dat heb ik er bij gezet en dat is die 400

Reputatie 7

Dat heb ik er bij gezet en dat is die 400

En waar is het screenshot?

Ik zal het na de vakantie nog wel een keer doen!! 

Reputatie 5
Badge +4

Ik zag die speedtest en dacht, laat ik die ook eens doen. Ik heb een 1Gbit verbinding en zonder experiabox, maar ook hier gaat die lekker. Misschien hebben jullie hier wat aan? Als je de postcode wilt weten, dan lees ik het wel.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

maar ook hier gaat die lekker…..

Of je dat dan sarcastisch bedoelt?   Dat is wel een erg slecht resultaat.

Resultaat hier met glasvezel 100/100 Mbps en gebruik eigen router.

Zelfde voorbeeld met het spel als eerder met @Michel 84 in zijn reactie < HIER >

De waarden voor verschillende servers zie je aan de rechterkant:
(Voor mij is naar Japan / Tokyo beter dan jij binnen Europa).
 

 

Reputatie 5
Badge +4

KPN moet dus uit gaan zoeken waarom een deel van de klanten wel problemen ervaren.

Ik game niet. Ik wilde alleen laten zien dat het probleem niet bij de persoon ligt, die dit topic geopent heeft.

Reputatie 7

maar ook hier gaat die lekker…..

Of je dat dan sarcastisch bedoelt?   Dat is wel een erg slecht resultaat.

Ziggo is ook niet alles. :wink:

Links zien we Ziggo op een 500/40Mbps aansluiting en rechts KPN op een 200/200Mbps aansluiting.

 

Overigens moet je zo’n meting dan ook 's avonds nog een keer herhalen want dan zullen er heel wat meer mensen aan het gamen zijn en krijgen die game servers het dus zwaarder voor hun kiezen. 

Reputatie 7
Badge +10

KPN moet dus uit gaan zoeken waarom een deel van de klanten wel problemen ervaren.

Gebruikers zouden beter eerst eens heel goed bij henzelf te rade kunnen gaan. Bij erg veel zelf aangelegde thuisnetwerken gebruikt men belabberde “noname” kabels van onbekende herkomst en belabberde kwaliteit (bijv. CCA kerndraden = aluminium met een dun laagje koper eroverheen) welke vaak tot slechte en onbegrepen netwerkproblemen leidt.

Reputatie 5
Badge +4

KPN moet dus uit gaan zoeken waarom een deel van de klanten wel problemen ervaren.

Gebruikers zouden beter eerst eens goed bij henzelf te rade kunnen gaan. Bij erg veel zelf aangelegde thuisnetwerken gebruikt men belabberde “noname” kabels van onbekende en herkomst en belabberde kwaliteit (aluminium met een dun laagje koper eroverheen) welke vaak tot onbegrepen netwerkproblemen leidt.


Heb je een glazen bol? Mijn kabels en intern netwerk zit prima in elkaar.

Reputatie 7
Badge +10

Nee geen glazen bol voor nodig.
Dat staat statistisch vast, uit de verkoopcijfers van het soort kabel wat het meest wordt verkocht.
(Wordt door leveranciers van netwerkkabels zelf bevestigd).

Reputatie 7

Dat staat statistisch vast, uit de verkoopcijfers van het soort kabel wat het meest wordt verkocht.

Ookal zou dat zo zijn, waar ik overigens mijn vraagtekens bij zet, het verklaart natuurlijk absoluut niet het verschil in de metingen.

Ik snap best dat er mensen zijn waar het niet fantastisch is maar ik game graag en heb de beste spullen en kabels maar ook volgens KPN ligt het altijd aan de spullen bij de mensen thuis, de monteur heeft alles na gekeken en toen ineens lag alles aan mijn huis, omdat ik een nieuwbouw huis heb o op meter was de wifi slecht zei hij want je leeft in een bunker, nou ik zei tegen de man dan zal KPN wel klaar wezen met internet want dit is de toekomst, dus kom aub niet met het gezeur dat het aan spullen ligt dit is gewoon een fout in het netwerk!!!! 

Reputatie 7
Badge +10

​Om simpele netwerkproblemen thuis uit te sluiten werd eerder gevraagd alle apparatuur thuis los te koppelen op een enkele bekabelde laptop of PC na.  Dat wordt vervolgens NIET gedaan. (Met wat ik begrijp alleen de SuperWiFi's). Dat zou toch het eerste moeten zijn om te controleren. En dan nog evt. uitwisselen met andere kabels als die één op één connectie nog steeds problemen oplevert.

Verder inderdaad nieuwbouw “bunkers” met gewapend betonnen plafonds/vloeren, daar heeft WiFi simpelweg nauwelijks mogelijkheden om daar goed doorheen te kunnen komen. Dat is nu eenmaal een natuurkundig gegeven dat de demping van draadloos signaal daarbij erg groot is.

Je werkt zeker voor KPN maar mijn wifi versterkers zijn het enigste dat op mijn netwerkzitten, die heb ik uit gezet dus zit er niets meer op behalve laptop maar ik geloof dat de domheid overheerst!! 

En ja van muren dikker als papier is je verbinding via wifi minder maar dat zou opgelost zijn met KPN super kut wifi, niet dus, maar dat is nu eenmaal zo, ik kan het alleen niet hebben dat de verbinding niet klopt, je kan er niet op gamen, mijn vrienden hebben niet eens glasvezel en daar is het goed, dus waar ligt het probleem dan, ja natuurlijk komt omdat ik een grote tuin heb natuurlijk, daar heb ik niet aan gedacht,,, probleem opgelost, case closed

Je werkt zeker voor KPN maar mijn wifi versterkers zijn het enigste dat op mijn netwerkzitten, die heb ik uit gezet dus zit er niets meer op behalve laptop maar ik geloof dat de domheid overheerst!! 

Ik denk niet dat @Babylonia bij KPN werkt. Daarvoor is hij veel te (positief) kritisch (Er zijn ook wel KPN’ers die dat hier durven te zijn). Echter uit belangstelling heb ik bij de vorige vraag over de te hoge snelheid bij downloaden van de PS5 even op Internet gekeken in het Engels. Je bent echt niet de enige. De PS4 schijn te langzaam te zijn en de PS5 te snel in het ophalen van gegevens. 

In jouw geval zou ik echt eens contact opnemen met Sony om te vragen of zij al oplossingen voor deze Internetproblemen hebben. 

Heb al contact gehad met Sony maar omdat het wel goed is over coax internet is dat niet mogelijk, maar het probleem doet zich ook voor op laptop, dus kan niet aan de ps4 liggen , ik dacht eerst het ligt aan het spel maar dan zou het over coax ook slecht moeten zijn en daar is het gewoon goed, speelbaar lage ping enz enzv

Sony steekt het ook weer op de internetverbinding, en ik durf te zeggen dat dat klopt!!!! Maar het is ook weer van het kastje naar de muur zeg maar!! 

Het vreemde is ook, ik heb hiervoor een box 10 gehad en dat speelde beter, ook niet perfect maar wel beter, die ging na verloop van tijd raar doen dus weer een nieuw modem maar nu met de box 12 is het helemaal droevig , de kwaliteit of techniek van de modems is gewoon niet goed genoeg voor wat het moet kunnen!! 

Ook Fritz box gehad en dat was ook slecht, ik snap het echt niet, daarom denk ik dat het probleem dieper ligt!!! 

Reputatie 7

Heb al contact gehad met Sony maar omdat het wel goed is over coax internet is dat niet mogelijk, maar het probleem doet zich ook voor op laptop, dus kan niet aan de ps4 liggen , ik dacht eerst het ligt aan het spel maar dan zou het over coax ook slecht moeten zijn en daar is het gewoon goed, speelbaar lage ping enz enzv

Wat bedoel je nu met "over coax"?

Internet via de kabel niet via glasvezel, kastje bij de coax aansluiting!! 

Weet ook niet of dat zo heet maar internet voor iedereen die geen glas hebben!