Beantwoord

Hoge ping (100 ms) gamen PS4

  • 5 August 2021
  • 312 reacties
  • 2464 keer bekeken

Hallo nu had ik een vraag over aanpassen DNS box 12 , dit lukt met geen mogelijkheid,,,, heb antwoorden gezocht maar het lukt niet, de box 12 zet hem steeds terug op origineel ook na reset en alles opnieuw verbinden en upnp werkt ook niet goed, de box 12 vergeet een paar poorten, wat is dit allemaal voor ge,,,, 

icon

Beste antwoord door wjb 26 August 2021, 08:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

312 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Na een herstart van de box staat de DNS weer op default. Dat klopt. Dat is een bekende bug. 

Ja ook na niet opnieuw opstarten,,, en wat heb ik met een bug te maken, ik betaal voor iets dus het moet gewoon werken!!! 

Ik dacht glasvezel KPN lekker gamen,, nou vergeet het maar, alles werkt tegen elkaar in, te streng beveiligd en dan nog maar te zwijgen over de apparatuur die jullie geven, niks werk goed, ik heb een 500 500 abbo en ik kan alleen goed tv kijken meer niet, dus dat is wel weer top pfffffff

Reputatie 7
Badge +24

Tja... bugs kunnen nu 1maal voor komen. 

Gamen kan gewoon, daar hoef je geen DNS voor aan te passen.

KPN is gewoon een waardeloos bedrijf!! 

Reputatie 7

...te streng beveiligd...

Wat is er te streng beveiligd immers je kunt alles forwarden als je dat wil en ook UPnP wordt gewoon ondersteund.

Kan je eens (zonder emoties) aangeven wat het probleem is waar je tegenaan loopt?

Nou inmiddels ben ik zo klaar met alles dat ik al kwaad van het woord KPN ben , ik game graag alleen het is niet te doen op ps4, heb alles al geprobeerd, online games zijn traag en in warzone is traag niet goed, hoge ping noem maar op, ik snap het niet want de snelheid is goed, alleen als ik een DNS aanpas in de ps4 is het een paar minuten goed en dan weer slecht

Dit is zowel bedraad als met wifi 

 

En met beveiliging bedoel ik de tv ontvangers, niks werkt goed met eigen router

 

Reputatie 7

Heb je UPnP IGD op de V12 aan staan?

Wat versta je onder hoge ping, waar praten we over?

Wat is de snelheid waarmee de PS4 aangesloten is op het netwerk?

Als je op de V12 de ondersteuning van IPv6 uit zet, loopt het dan beter?

Je zult de V12 wel opnieuw moeten opstarten na het uit zetten van IPv6.

Reputatie 7

En met beveiliging bedoel ik de tv ontvangers, niks werkt goed met eigen router

Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box" en "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Ping van 100 in warzone is onspeelbaar en ja heb nu upnp aan en nee heb ipv6 niet uit want dat kan ik niet vinden

Reputatie 7

Ping van 100 in warzone is onspeelbaar en ja heb nu upnp aan en nee heb ipv6 niet uit want dat kan ik niet vinden

Hoe je IPv6 uit en aan kunt zetten kan je hier lezen.

Heb het gevonden en uit gezet, ga het vanavond testen!! 

Is het dan verstandig om op standaard DNS te proberen of wat raden jullie aan? 

Zijn er nog meer dingen die ik kan doen om het gamen speelbaar te maken?? 

Ik snap alleen niet dat als ik mijn ps4 bij een  maar aansluit dat het dan plug en play is zonder aanpassing in modem en het speelt veel beter terwijl het internet via de kabel is en niet glas zoals bij mij thuis! Vandaar dat ik denk dat het probleem bij KPN ligt! 

Snelheid is trouwens 500 500 abbo en haal dik 400 op ps4 en met wifi 250 dus daar ligt het niet aan 

Als ik nu in modem kijk staan er ook poort Forwards voor de KPN super wifi punten hoort dit? 

Reputatie 7
Badge +24

Als ik nu in modem kijk staan er ook poort Forwards voor de KPN super wifi punten hoort dit? 

Ja, die maakt KPN zelf automatisch. Als je ze verwijderd staan ze er een paar uur / dagen later weer.

Reputatie 7

Is het dan verstandig om op standaard DNS te proberen of wat raden jullie aan? 

Ik zou de standaard DNS laten staan.

Er zit namelijk een zeer vervelende bijwerking aan het instellen van een andere DNS server immers dan zal https://mijnmodem.kpn niet meer gevonden worden.

De webinterface van de V12 zal je echter altijd doorsluizen naar mijnmodem.kpn en daarmee zijn de beheerpagina's van de V12 dan dus niet meer te benaderen.

Dit is nu echt een kolossale architectonische blunder van KPN.

Oke ik ga ermee aan slag, in ieder geval tot hier bedankt voor de moeite!!! 

Nou gisteren avond aan het testen geweest en ipv6 uitzetten maakt geen verschil, het enigste dat een beetje positief verschil maakt is DNS in de ps4 aanpassen naar Google DNS, maar ja dit lukt niet in de box 12 door die bug, kan het nog wat anders zijn??? 

 

Reputatie 7

Je kunt rustig de DNS server in jouw PS4 op die van Google zetten, dat is geen enkel probleem.

Het is echter niet de oplossing want daarmee veranderen de ping tijden echt niet.

Nee maar wat dan wel?? 

Ik dacht echt dat glasvezel top zou zijn voor gamen, dat is het mischien ook wel maar niet bij KPN, ga volgende week maar een abbo afsluiten bij Delta en dan via de kabel proberen en dan laat ik het glas voor wat het is want kan geen andere provider via ons glas in huis krijgen, ik ben  al eerder daar klant geweest en als je daar naartoe belt dan verbinden ze je door met een monteur om dingen te vragen, bij KPN sturen ze je naar een forum en de mensen die daar aan de telefoon zitten kunnen maar 1 regel,,,,,, Heeft u uw modem al eens gereset,,,, wauw wat een verstand van internet hebben die mensen, ja je kan wel support krijgen maar dan moet je weer geld betalen voor de tech mensen en dit allemaal omdat de rotzooi van KPN niet goed werkt, daar een bug en daar een aanpassing dat DNS veranderen eigenlijk niet kan en tv kastjes kunnen alleen weer op modem KPN, ja echt makkelijk allemaal!!!!! Koude douche voor dit bedrijf!!!! 

Â