Beantwoord

Hoge ping (100 ms) gamen PS4

  • 5 August 2021
  • 312 reacties
  • 2466 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

312 reacties

Reputatie 7

Toch hoop ik dat jij jouw emoties even opzij kunt zetten want dat is de enige manier om objectief en structureel naar een oplossing te kunnen zoeken.

Ik zou heel graag willen weten met welke warzone server je nu eigenlijk verbonden bent.

Heb je naast de V12 nog andere wifi toegangspunten?

Wat voor een andere apparatuur hangt er in jouw netwerk?

Heb je bijvoorbeeld Sonos apparatuur of een SMA omvormer voor  zonnepanelen?

Heb box 12 met 4 KPN super wifi en heb zonnepanelen maar die heb ik ook uitgezet om te testen en maakt geen verschil, heb ipv 6 uitgezet maakt geen verschil upnp geen verschil dmz slechter andere games online precies hetzelfde,,, slecht

Reputatie 7

Zou jij alle "super"wifi punten eens los willen koppelen en dan bekabeld zo'n game server ping willen doen.

Heb je dan andere resultaten?

Zal morgen eens kijken!! 

Nee dat scheelt wel iets maar niet veel ! 

Reputatie 7

Nee dat scheelt wel iets maar niet veel ! 

Wat meet je dan via die gameserverping naar de server "Europe" als de "super"WiFi's losgekoppeld zijn?

De reden om jou te vragen die "super"WiFi's los te koppelen is omdat ik het vermoeden heb dat je wellicht te maken hebt met zogenaamde "broadcast storms" op jouw netwerk en dat kan killing zijn. Dat zou echter wel betekenen dat je zonder die "super"WiFi's een significante verbetering zou moeten zien.

 

Kan jij het bovenstaande screenshot voor de server "Europe" ook eens posten waarbij je de meting een minuutje of twee/drie hebt laten lopen en er geen "super"WiFi's met jouw V12 verbonden waren.

En mocht dat het nou zijn wat, zonder wifi kan niemand meer wat doen hier in huis, of is er dan een oplossing

Reputatie 7

En mocht dat het nou zijn wat, zonder wifi kan niemand meer wat doen hier in huis, of is er dan een oplossing

Eerst maar eens een screenshot van die meting.

Kunnen we daarna kijken hoe we de druk op kpn op kunnen voeren.

Zal pas over een week kunnen testen , maar ik wil wel graag weten mocht het goed zijn, wat ik er dan aan kan doen want heb geen honderden euro's uitgegeven voor super wifi als ik het niet kan gebruiken

Reputatie 7

Dan zullen we kpn aan het werk moeten zetten om met een oplossing te komen.

Als we werkelijk kunnen aantonen dat het die "super"WiFi's zijn die dit veroorzaken dan moet kpn natuurlijk wel over de brug komen.

Moeten we dat natuurlijk wel eerst aantonen.

Dan ga ik nu nog even testen

Nee maakt geen verschil

 

Reputatie 7

En Europe?

Die was nog slechter want hij liet de beste zien

Reputatie 7

Dan hoop ik dat er toch iemand van KPN gaat meekijken want waarom haal ik op mijn 200Mbps glasvezelabonnement ping tijden van 21ms naar die server voor Europa terwijl jij op een 500Mbps glasvezelabonnement ping tijden van zo'n 400ms hebt.

@Denise_?

Ik snap er ook niets van, maar er is gewoon iets niet goed maar ja wat!! 

 

Ik ben hier serieus al 2 + jaar mee bezig, vandaar dat ik soms mijn eigen niet in kan houden want ben er echt heel kwaad over, je staat gewoon machteloos!!!!  Een monteur doet ook alleen de speed testje op zijn telefoon en als directeur goed of redelijk goed is dan is het voor KPN oké

Heb ook al 4 of 5 nieuwe modems gehad dus ze weten wel dat er iets niet goed zit!! 

Heb zelfs een Fritz box gehuurd bij KPN want dan zou alles opgelost zijn, maar het was daarmee ook precies hetzelfde probleem, dus toen had ik de tech desk gebeld en die snapte het niet en zeiden meer kunnen we niet doen, toen internet naar hoogste verhoogd en maakt ook geen verschil, ik ben ten einde raad, was van plan om naar de KPN winkel te gaan maar mijn vrouw adviseerde me dat maar niet te doen omdat het dan niet goed zou gaan daar in de winkel, ik hoop dat KPN nu eens echt gaat kijken wat ze hiermee doen!!! 

Ik zit weer een potje te doen, maar moet me eigen inhouden om niet heel de zooi van glasvezel van de muur te rukken :joy:

Wjb bedankt voor al je moeite maar KPN gaat hier niets aan doen,, klantenservice een dikke 0

Reputatie 7

Wjb bedankt voor al je moeite maar KPN gaat hier niets aan doen,, klantenservice een dikke 0

KPN zal hier vast en zeker iets aan gaan doen.

Ik verwacht dat @Denise_ binnenkort wel weer van haar laat horen.

Als jij naar die gameserver "Europe" consequent pingtijden van rond de 400ms haalt terwijl ik op mijn glasvezelaansluiting consequent pingtijden van zo'n 25ms meet dan zou iedereen (ook kpn) benieuwd moeten zijn wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn.

Het enige wat ik je nog zou willen vragen is of je alle apparatuur van jouw V12 los zou willen koppelen behalve jouw laptop en dan gedurende een paar minuten een meting te doen van de pingtijden naar de server "Europe". Dus niet UK of Ireland maar Europe. Dat doe je door in de lijst van servers op Europe te klikken.

Plaats het screenshot dan hier.

Reputatie 7
Badge +17

Ik werk eigenlijk niet in het weekend, dus soms moet je even wachten op een reactie. Maar ik sluit me wel aan bij wjb, dit is wel interessant en ik wil graag weten waarom jij zo'n hoge ping behaald. Zou je (opnieuw) je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?

Zou je daarnaast ook naar onderstaande willen kijken?

Het enige wat ik je nog zou willen vragen is of je alle apparatuur van jouw V12 los zou willen koppelen behalve jouw laptop en dan gedurende een paar minuten een meting te doen van de pingtijden naar de server "Europe". Dus niet UK of Ireland maar Europe. Dat doe je door in de lijst van servers op Europe te klikken.

Plaats het screenshot dan hier.

Ja gedaan!!! 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb samen met een collega naar jouw verbinding gekeken en we zien hier geen gekke dingen. We hebben nog wel een aantal vragen.

  1. Heb je de PS4 nu aangesloten via wifi of via ethernetkabel? Je kunt de verbindingsstatus controleren in de instellingen van jouw PS4.
    1. Open de Instellingen (Settings).
    2. Selecteer Netwerk (Network).
    3. Selecteer optie 5 Verbindingsstatus weergeven (View Connection Status).
    4. Onder kopje 2 Verbindingsmethode (Connection Method) krijg je nu te zien of je verbonden bent via wifi of LAN.
  2. Indien de PS4 verbonden is met wifi, raad ik je aan om een ethernetkabel te gebruiken. Uit ervaring weet ik dat de PS4 niet automatisch overschakelt naar LAN zodra je een ethernetkabel aansluit, dus vergeet niet om de instellingen aan te passen zodat de PS4 ook daadwerkelijk verbinding maakt via LAN en niet via wifi. Zo kun je jouw internetverbinding instellen op de PS4:
    1. Open de Instellingen (Settings).
    2. Selecteer Netwerk (Network).
    3. Selecteer optie 2 Internetverbinding instellen (Set Up Internet Connection).
    4. Selecteer vervolgens optie 2 Een netwerkkabel gebruiken (Use LAN Cable). Wanneer je Eenvoudig selecteert en de instructies op het scherm volgt, vindt de instelling automatisch plaats.
  3. Wat voor apparaten heb je nog meer in jouw netwerk aangesloten? Kan je een uitgebreide beschrijving van jouw netwerk geven?
  4. Bij welke spellen ervaar je deze problemen? Het antwoord ‘alle’ is hier niet toereikend, ik wil graag exact weten welke spellen.
  5. Zou je daarnaast ook naar onderstaande willen kijken?

    Het enige wat ik je nog zou willen vragen is of je alle apparatuur van jouw V12 los zou willen koppelen behalve jouw laptop en dan gedurende een paar minuten een meting te doen van de pingtijden naar de server "Europe". Dus niet UK of Ireland maar Europe. Dat doe je door in de lijst van servers op Europe te klikken.

    Plaats het screenshot dan hier.