Beantwoord

KPN Box 12 LAN IP wijzigen

  • 10 June 2020
  • 110 reacties
  • 12211 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

110 reacties

Hallo @Onne Larisa Lelie als jij ook een KPNBox12 hebt, welke firmware versie heb je dan?

Wat voor soort klant ben je bij KPN, indien geen consument, welke zakelijke klant dan precies?

 

+1 feature request; graag mogelijk maken om DHCP aan te passen zodat je eigen subnet kunt kiezen!

Hallo @Onne Larisa Lelie als jij ook een KPNBox12 hebt, welke firmware versie heb je dan?

Wat voor soort klant ben je bij KPN, indien geen consument, welke zakelijke klant dan precies?

 

Beste JanD, bedankt voor je reactie. Het probleem is inmiddels verholpen. Het bleek te gaan om een verkeerde/foutieve firmware. Afgelopen maandag is het probleem verholpen door een aardige en zeer vakkundige medewerker van KPN en nu is idd het LAN IP en de IP pool naar wens aan te passen. Alles werkt weer. Dus mensen het is zakelijk mogelijk om dit te veranderen bij zakelijke aansluitingen. Fijne dag gewenst allemaal. :) 

Reputatie 7

Dus mensen het is zakelijk mogelijk om dit te veranderen bij zakelijke aansluitingen.

En het is ronduit belachelijk dat dit niet mogelijk is op consumenten aansluitingen.

De V12 ondersteunt het gewoon en het is KPN die dit bewust onmogelijk gemaakt heeft omwille van "eenvoud". Welnu, de consequentie is dat er best een flink aantal abonnees zijn die problemen ondervinden met VPN verbindingen naar hun werk en dat in een tijd dat thuiswerken het nieuwe normaal is.

Hallo @Onne Larisa Lelie bedankt voor de update, goed om te lezen dat het opgelost is.

+1 feature request.

Reputatie 7
Badge +24

+1 feature request.

Ik ben bang dat het nooit gaat gebeuren...

En dan krijg je een melding van KPN dat ze een nieuwe box aanbieden, eindelijk de v8 vervangen voor een v12 en dan lees je dit… kan ik beter de v8 laten staan waar je het IP adres wel kunt omnummeren. 192.168.x.x. kan ik niet gebruiken i.v.m. verbinding naar kantoor. 

Blijf ik dus zitten met een modem wat telkens gereset moet worden en eigenlijk niet fatsoenlijk werkt. Waar we wel voor betalen en het nieuwe modem is niet te gebruiken….

Hallo @JdP76mt213142311234124 bij de consumentenmodems is de LAN-IP niet (meer) aan te passen.

Alleen nog bij bepaalde zakelijke modems.

In jouw geval kun je er dus een eigen router voor in de plaats zetten of er achter.

 

Reputatie 7
Badge +30

Update hierover :)

Dit is opgelost in de nieuwe firmware die we gaan uitrollen voor Box 12 (en ook, later, voor V10A en V10). Je kunt dan subnet aanpassen en DHCP uitzetten.

Â