Vraag

Modem/router uit de meterkast en in appartement?

  • 26 February 2023
  • 107 reacties
  • 2034 keer bekeken

Het glasvezelaansluitpunt zit in de meterkast, die buiten het appartement ligt. Het modem/router zou in de meterkast plaatst worden. Om allerlei redenen is dat ongewenst; een betere plek zou zijn op de werkplek in het appartement, zodat dat apparaat gemakkelijk te bedienen is in geval van storing.

Er ligt naar die werkplek nog een oude coaxkabel. Een kabel er bijzetten is misschien niet mogelijk en kabels los over vloer en/of op de muur zijn niet gewenst.

Wat is daarvoor de oplossing en wie legt dat aan? Ik heb een 3 in 1 abonnement bij XS4all.nl, dus KPN.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

107 reacties

Aan wjb en anderen:

Waarom kan Ziggo wel het glasvezelsignaal overzetten op de coaxkabel daar moeten ze ongetwijfeld een MoCa adapter voor gebruiken?

De KPN wil sores vermijden en houd geen rekening met omstandigheden die bouwwerken kunnen voorkomen. Ze zijn  niet bereid alternatieven aan te bieden desnoods met daaraan verbonden de mededeling dat ze daarop geen service bieden. Volgens mij heet zoiets een monopolie.

  1. van der Lijn
Reputatie 7
Badge +9

Ook Ziggo gaat niet het glasvezelsignaal rechtstreeks overzetten op coax, maar het ethernet signaal achter de router. Dat kan dus, maar dan moet de router (Fritz box) in de meterkast. Die discussie wordt saai....

Reputatie 7

Waarom kan Ziggo wel het glasvezelsignaal overzetten op de coaxkabel daar moeten ze ongetwijfeld een MoCa adapter voor gebruiken?

Blijkbaar neem je weinig op van wat je verteld is.

Ook dit heb ik je al een keer verteld (klik).

En dat omzetten gebeurt ook niet met MoCa adapters maar met apparatuur in de verdeelkasten van Ziggo. Een MoCa adapter zet ook geen glasvezel om naar Coax maar hij zet ethernet om naar coax.

 

De KPN wil sores vermijden en houd geen rekening met omstandigheden die bouwwerken kunnen voorkomen. Ze zijn  niet bereid alternatieven aan te bieden desnoods met daaraan verbonden de mededeling dat ze daarop geen service bieden. Volgens mij heet zoiets een monopolie.

Er zijn geen alternatieven!!!

Wanneer snap je dat nu eindelijk eens!!!

Aan Joris62 en anderen; allemaal op de racefiets van de KPN of de eigen fiets zittend:

Ik ben bereid de gewone fiets te nemen.

Ik meen ooit begrepen te hebben dat de meeste storingen in de router plaats vinden, vandaar dat ik de router uit de meterkast ( die buiten zit) in de woning wil hebben, daar waar alle spullen staan etc die je nodig mocht hebben om de storing te verhelpen.

Ik heb een keer voorgesteld:

modem in de meterkast daarachter een MoCa adapter naar de coax kabel de woning in naar een MoCa adapter de router in.

Dat is niet mogelijk misschien met de zaken die de KPN levert maar het moet toch kunnen althans redelijk betrouwbare bronnen op het internet maken daar melding van.

Maar kennelijk wil de bijna monopolist KPN dat niet omdat het geen racefiets is.

  1. van der Lijn.
Reputatie 7

...maar het moet toch kunnen althans redelijk betrouwbare bronnen op het internet maken daar melding van.

NEE, DAT IS NIET MOGELIJK!!!!!

Er is ook nergens een artikel op Internet te vinden die dat suggereert, laat staan een redelijk betrouwbare bron.

Als je wel zo’n artikel gevonden hebt, plaats hier dan eens een link want de artikelen die je tot nu toe aangehaald hebt geven dat niet aan.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb inmiddels het gevoel dat de topic starter helemaal geen technische antwoord meer verwacht. Die heeft hij tenslotte al heel vaak (met heel veel uitleg) gehad, dus dat is waarschijnlijk inmiddels zelf hem duidelijk dat niet kan wat hij wil. Hij blijft dus nu maar doordrammen omdat hij het blijkbaar geweldig vind dat iedereen daarop ingaat. Ik dus vanaf nu niet meer, bij deze stop ik ermee.

Ik ook.