Na iOS update op apparaten heeft de KPN TV+ box stilstaand beeld

  • 25 July 2023
  • 65 reacties
  • 772 keer bekeken

Badge +1

Update van onze iOS apparaten.

Tv plus decoder ligt plat cq freeze frame op alle zenders. Plus box met cat 6 gekeurde UTP naar de V10.

Al eens over gebeld maar dat is onmogelijk kregen we als antwoord.

Het lijkt erop dat de V10 verstoort word kan ook niet werd gemeld.

Ra ra ra wat is het dan,kink in de kabel.

Zucht zucht zucht…..


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

65 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat is gekomen toen iOS geupdate is?

Badge +1

Nee tijdens het updaten van de iOS apparaten.

Updaten is klaar en nu weer gewoon beeld e.d op de KPN plus box.

Blijft toch een rare storing.

Badge +1

Net de nieuwe update van de KPN plus ontvangen en geïnstalleerd,maar waar vind ik op dit forum wat de update inhoud.

Reputatie 7
Badge +6

Nee tijdens het updaten van de iOS apparaten.

Updaten is klaar en nu weer gewoon beeld e.d op de KPN plus box.

Blijft toch een rare storing.

Misschien bleef er te weinig bandbreedte over?

Reputatie 7

Hoi @Hassie, iOS doet helemaal niets met TV+ dus ik vermoed net als piethein dat de bandbreedte vooral gebruikt werd door de update en er te weinig overbleef voor TV+. Helemaal dat het nu na de iOS update weer voorbij is.

 

Net de nieuwe update van de KPN plus ontvangen en geïnstalleerd,maar waar vind ik op dit forum wat de update inhoud.

Dat kan je vinden in onze Product Updates, daar plaatsen we een nieuw bericht zodra er een update aankomt.

Reputatie 7

Hoi @Hassie, iOS doet helemaal niets met TV+ dus ik vermoed net als piethein dat de bandbreedte vooral gebruikt werd door de update en er te weinig overbleef voor TV+. Helemaal dat het nu na de iOS update weer voorbij is.

Ik denk niet dat de bandbreedte het probleem is. Ik denk veel eerder dat multicasting en/of broadcasting tijdens die update de oorzaak is geweest. De reden waarom ik dat denk is omdat multicast TV verkeer via vlan 4 aangeleverd wordt en vlan 4 voorrang heeft op verkeer vanaf Internet (vlan 6). Al verbruik je dus 100% van de bandbreedte, live televisie in multicast mode zou altijd gewoon moeten blijven werken. Wel is het mijns inziens een architectonische tekortkoming van het TV+ platform dat unicast streams (uitgesteld kijken) via vlan 6 opgehaald worden. Dit werkt problemen in de hand als er zware downloads plaatsvinden.

 

@Hassie,  Staat jouw TV+ ontvanger in Muliticast-mode of in Unicast-mode en keek je live of uitgesteld?

 

Bij Microsoft updates zien we overigens een soortgelijk fenomeen. Ook daarbij kunnen TV ontvangers gaan haperen. Ik heb dat fenomeen een paar jaar terug geanalyseerd en ook bij lage netwerkbelastingen gebeurde dat nog steeds. Ik heb toen mijn TV ontvangers op een apart vlan geplaatst en sindsdien ondervind ik geen problemen meer tijdens Microsoft updates.

Badge +1

De KPN plus staat op Unicast.

Multicast is volledig ruk ,wil hier gewoon niet werken .

stilstaand beeld haperingen in het beeld tijdens het zappen etc etc.

Reputatie 7

De KPN plus staat op Unicast.

Multicast is volledig ruk ,wil hier gewoon niet werken .

stilstaand beeld haperingen in het beeld tijdens het zappen etc etc.

Hoe is jouw TV+ Box aangesloten?

Via wifi of bekabeld?

Als via wifi, met wat voor een apparaat is de TV+ Box verbonden? (Merk en type)

Als via een netwerkkabel, is dan dan rechtstreeks op de Experia/KPN Box of via een switch en/of 'draadloze' verbindingsset en van welk merk en type is/zijn deze dan?

Badge +1

Rechtstreeks met een UTP cat 6 van de plus box naar de V10

Reputatie 7

Rechtstreeks met een UTP cat 6 van de plus box naar de V10

Dan zou multicast-mode geen enkel probleem mogen geven.

Zou je ook eens een andere netwerkkabel kunnen proberen om zo uit te sluiten dat er iets mis is met die Cat6 kabel

Badge +1

Helaas geen andere UTP kabel .

Blijft toch vreemd .

Het is een kabel aangelegd door een KPN monteur.

Maar misschien ga ik een nieuwe kopen.

Evt nog tips welk merk o.I.d?

Is de lengte van de kabel nog een issue?

Badge +1

Nou vandaag even een kabel gehaald.

 

Multicast blijft ruk.

Ik heb van alles uitgeprobeerd zoals dus een nieuwe utp kabel vanaf de V10 resultaat  NUL noppes ruk.

Andere HDMI kabel resultaat NUL noppes ruk.

Dus multicast is op dit adres niet te ontvangen.Zucht zucht zucht.

Jammer jammer jammer.

Als er op dit forum nog een expert met een oplossing aanwezig dan hoor ik het wel.

Ben er nu ff volledig klaar mee.

Reputatie 7
Badge +7

@Hassie Maar kun jij wel multicast selecteren in de instellingen? Zo ja, blijft die keuze dan staan (als je opnieuw kijkt)?

Badge +1

Ja multicast blijft staan als ik deze selecteer. En blijft ook zo.

Dus weer gauw op Unicast zetten.

Maar wat lost dat dan op ?

Ik kijk geen Multicast zoals ik al reeds gemeld heb.

 

Reputatie 7
Badge +7

Ja multicast blijft staan als ik deze selecteer. En blijft ook zo.

Dus weer gauw op Unicast zetten.

Maar wat lost dat dan op ?

Ik kijk geen Multicast zoals ik al reeds gemeld heb.

Nou, ik vroeg het omdat ik en ook anderen de tv+ box niet op multicast kúnnen zetten (zie dit topic). En ik dacht dat dat wellicht ook bij jou zou kunnen spelen.

Badge +1

Ik snap echt de reactie niet.

Als ik aangeef dat als ik multicast kijk ik problemen ondervind met TV kijken,dan kan ik de plus box toch op multicast zetten of ben ik nu gek o.I.d.

 

Reputatie 6
Badge +8

Ik kreeg vandaag ook te horen dat wij last hebben van hangend beeld, sinds nu twee weken. Ik ben nog aan het debuggen of het aan ons zelf ligt. @Hassie komen jouw klachten overheen met dit topic?

 

Badge +1

Welke klacht niet.

Ik heb tig topics aangemaakt voor een steeds ander probleem met de plus box.

Krijg via het bekende tel nr steeds te horen,in de volgende update word het probleem opgelost.

Ik wacht het af,maar eigenlijk ben ik het wachten beu.

Ga maar eens om me heen kijken of er een andere provider in mijn buurt is .

Reputatie 6
Badge +8

Welke klacht niet.

Ik heb tig topics aangemaakt voor een steeds ander probleem met de plus box.

Krijg via het bekende tel nr steeds te horen,in de volgende update word het probleem opgelost.

Ik wacht het af,maar eigenlijk ben ik het wachten beu.

Ga maar eens om me heen kijken of er een andere provider in mijn buurt is .

Ik heb in een soortgelijk ander topic gelezen dat de oplossing is het beeld naar unicast zetten. Ik vind dat eerlijk gezegd geen oplossing, maar kan het wel tijdelijk zijn. Heb je dat al geprobeerd?

Badge +1

Ja lees mijn bericht.

Badge +1

Gisteren naar het bekende nummer gebeld.

En de situatie uitgelegd,en nog steeds niks wijzer geworden.

Ik kreeg als antwoord als Unicast werkt en Multicast niet dan werkt dat niet in uw omgeving????.

Dus Multicast gaat hier waarschijnlijk niet werken.🙏.

Ook kunt u gaan experimenteren met uw beeld instellingen werd er gezegd.

Beste instelling is volgens de expert 1080P.

Uhm klopt dit allemaal wel.

 

Reputatie 7

@Hassie, Wat is de downloadsnelheid van jouw aansluiting als je dat meet via deze site?

En wat voor een aansluiting heb je? (VDSL, glasvezel of “Sneller Internet Buitengebied”)

Badge +1

64 MB. Bounded pair.

V10

Reputatie 7

Dan zou het geen probleem mogen zijn om jouw TV+ Box in multicast mode te gebruiken.

Je zegt dat dat "ruk" is, wat ervaar je dan?

Badge +1

Multicast werkt niet!!!!!!.

Horten en stoten beeld stilstaand beeld dus ruk.

KPN heeft zelfs geen idee wat er aan de hand is.

Wel vreemd dit.

Dus ruk