Na iOS update op apparaten heeft de KPN TV+ box stilstaand beeld

  • 25 July 2023
  • 65 reacties
  • 772 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

65 reacties

Reputatie 7

Je hebt nu dus twee verschillende UTP netwerkkabels gebruikt die rechtstreeks op de V10 aangesloten waren en met beide heb je in multicast mode haperend beeld. Klopt dat?

Mag ik je dan ook nog vragen om eens een andere LAN poort op de V10 te gebruiken?

Geeft dat ook hetzelfde resultaat?

 

Nog een andere vraag. Heb je zonnepanelen en zo ja, van welk merk is de omvormer?

Badge +1

Zonnepanelen op het dak .

Omvormer op zolder.

V10 op de beg Gr dus dit gaat elkaar beïnvloeden???? Lijkt mij sterk.

Multicast op lan 1 ruk Op Lan 2 ruk ook op 3 ruk ook op 4 ruk.

Reputatie 7

Zonnepanelen op het dak .

Omvormer op zolder.

V10 op de beg Gr dus dit gaat elkaar beïnvloeden???? Lijkt mij sterk.

Helaas vertel je niet wat het merk is van die omvormer maar mocht dat een SMA omvormer zijn, dan is de kans best groot dat dit de veroorzaker zou kunnen zijn van de problemen met multicast.

Uitleg: Zet IGMP uit op de SMA omvormer | KPN Community

Badge +1

Hopelijk is dit duidelijk met deze foto’s.

ik snap er zo niks van

Reputatie 7
Badge +20

Landis E350 is de Kilowatt uur meter.

Zie ook hier.

Dit is een slimme meter.

 

Erorus is voor de zonnepanelen.

Zie ook hier.

 

Verder snap ik niets van deze opstelling.

Zit dat zo in de meterkast?

 

Ik heb in de meterkast een Envoy van Emphase in de gropenkast een Q-relais van Emphase.

Voor de zonnenpanlen.

Via de Envoy kan ik via een app de panelen uitlezen. 

 

Badge +1

Ik snap u niet.??????
Dit is een reactie op mijn vraag 

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap u niet.??????
Dit is een reactie op mijn vraag 

 

Ik gaf een reactie op de foto's om te zien of dat klopt.

Daarna kan ik voor u op www.google.nl kijken of deze wel of niet SMA hebben.

 

Beste is en blijft om vaste UTP kabels te gebruiken (zonder iets er tussen).

Apparatuur van zonnepanelen met SMA werken ook via IGMP Snooping en kan daardoor VLAN4 via WIFI verstoren en dat geeft weer problemen als de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) via WIFI werkt. 

Reputatie 7

@Hassie, Zijn die foto's van de omvormer op zolder?

Badge +1

 

Ja dus

Hassie schreef:

Zonnepanelen op het dak .

Omvormer op zolder.

Kpn zou gewoon apparatuur moeten leveren die rekening houdt met andere reeds bestaande apparatuur. De tv+ werd geïntroduceerd toen alle problemen met pv omvormers en andere gebruikelijke installaties reeds bekend waren. 

 

Dan pas je je apparaat aan, of studeert nog even door. 

 

Reputatie 7

Kpn zou gewoon apparatuur moeten leveren die rekening houdt met andere reeds bestaande apparatuur. De tv+ werd geïntroduceerd toen alle problemen met pv omvormers en andere gebruikelijke installaties reeds bekend waren. 

Maar het issue met die omvormers zit helemaal niet in de software van de TV ontvangers. De TV ontvangers (oud en nieuw) gaan keurig netjes om met het multicast protocol.

Reputatie 7

@Hassie, Als dat een foto is van de omvormer dan is dat dus geen SMA.

Heb jij een bekabeld aangesloten computer?

Zo ja, log op die computer eens in op jouw V10 en zet de wifi uit.

Haal daarna alle kabels uit de V10 die richting apparatuur in huis (jouw LAN) lopen behalve de kabel die en kijk of de TV+ Box dan wel netjes op multicast kan draaien.

Werkt de TV+ Box dan wel goed met multicast?

Multicast werkt niet!!!!!!.

Horten en stoten beeld stilstaand beeld dus ruk.

KPN heeft zelfs geen idee wat er aan de hand is.

Wel vreemd dit.

Dus ruk

Geeft de ontvanger wel <•••> Ethernet verbonden aan? Zie foto. Anders staat op die plek 'wifi' als de kabel verbinding niet werkt. 

Via de wifi met de v10 werkt multicast niet. Hij moet dan op unicast, maar dan heb je niet de meest optimale live streams. 

Had je de nieuwe kabel wel direct van v10 naar plus box aangesloten? Dat sluit defect bij ingebouwde netwerk ook uit.

Tandwiel - apparaat 

 

Badge +1

Na overleg met de techneuten is het NIET mogelijk om op dit adres de tv plus box op multicast te zetten.

Dus alleen Unicast zucht zucht.

Dus topic maar sluiten en maar op zoek naar een andere provider.

Iedereen bedankt voor zijn of haar opmerkingen.

 

Gr Hans 

Reputatie 7

Na overleg met de techneuten is het NIET mogelijk om op dit adres de tv plus box op multicast te zetten.

Dat is onzin, je hebt voldoende bandbreedte en zolang je die TV+ Box maar met een netwerkkabel op jouw V10 aansluit moet multicast gewoon mogelijk zijn.

Heeft klantenservice jou verteld dat multicast niet mogelijk is?

Badge +1

Correct.

Multicast werkt wel met veel haperingen en freezeframe.

Dus dat ligt dan aan de multicast.

Kabel loopt van de plus box rechtstreeks naar de V 10.

Dus Unicast werkt wel maar ook niet altijd feilloos .

De medewerker die ik gesproken heb heeft contact gehad met de techneuten en vervolgens terug gebeld dat multicast niet mogelijk is i.v.m te weinig bandbreedte.

Ook gevraagd of het mogelijk is om een KPN monteur hier te laten komen maar daar werd ik niet veel wijzer van want dat mocht de medewerker niet inplannen o.I.d.

Dus zegt u het maar wat is wijsheid?

Ben er wel een beetje teleurgesteld over .

Reputatie 7

De medewerker die ik gesproken heb heeft contact gehad met de techneuten en vervolgens terug gebeld dat multicast niet mogelijk is i.v.m te weinig bandbreedte.

Dat is onzin want je gaf eerder aan (klik) dat je een download snelheid van 64Mbps had en dat is meer dan zat voor multicast.

Plaats anders eens een screenshot van de uitkomst van die speedtest meting via deze site.

 

Heb je mijn stappen uit dit bericht (klik) al een keer uitgevoerd?

Badge +1

En nee geen bekabelde computer.

Eerlijk gezegd gaat dat ook wel een beetje boven mijn pet.

Wel heb ik op de v10 WiFi versterker aangesloten.

En op afstand heeft een medewerker de V10 geupdated en daarna stond de WiFi aan.

Kan ik op de V10 WiFi niet uitzetten handmatig.

 

Reputatie 7

Hierbij kan ik je definitief melden dat de opmerking dat er te weinig bandbreedte zou zijn echt klinkklare onzin is.

Trek alle nerwerkkabels uit jouw V10 behalve de netwerkkabel die rechtstreeks naar jouw TV+ Box loopt.

Zet de TV+ Box op multicast.

Heb je nu last van haperingen?

Op welke poort zit jouw TV+ Box eigenlijk aangesloten?

Badge +1

Op lan poort 4 van de V10.

Ik heb nu de iig de WiFi versterker er weer even bij geprikt .

Anders kan ik natuurlijk niks .

Zijn er volgens u nog specifieke instellingen die in het menu van de box aan of juist niet aan moeten staan?

 

Op dit moment staat de box op Multicast en tot nu toe gaat het goed.

 

Reputatie 7

En wat was naast die wifi "versterker" nog meer met een netwerkkabel aangesloten op de V10?

Wat voor een WiFi "versterker" is dat eigenlijk? (merk en type)

Badge +1

Op de V 10 is aangesloten .

Poort 4 de plus box.

Poort 3. Media speler ( Shield).

Poort 2 Sonos ARC.

Poort 1 WiFi versterker.Expedia wifi Zwart kastje met 2 utp poorten

Op dit moment alleen poort 4 en poort 1 in gebruik (WiFi versterker dus ).

Maar dan rest mij de volgende vraag kan een apparaat dat is aangesloten op de V10 voor een storing zorgen ?

Reputatie 7

Dus toen de Media Player (Shield) en de Sonos ARC niet aangesloten waren had je geen problemen met de TV+ Box in multicast mode. Klopt dat?

Zo ja, sluit alles weer aan behalve de Sonos ARC

Draait de TV+ Box nu nog steeds zonder problemen in multicast mode?

Heb je ook nog andere draadloze Sonos apparatuur?

 

Badge +1

Ja dat klopt .

Ik laat het nu nog even zo draaien met de 2 utp kabels.

dus utp KPN plus en de utp voor de WiFi versterker.

 

na het weekend ga ik weer een ander utp apparaat aansluiten.

wij hebben 5 sonos apparaten in huis.

 

Een ander dingetje is ook nog wel raar.

Als mijn vrouw een tijdschrift download op haar tablet dan gaat de box even op freeze frame.

En komt er een rode balk onder in op het tv beeld met de melding er is een fout opgetreden.

Ze heeft dit zojuist ff gedaan.Met het resultaat zoals beschreven.

Ik vind u erg kundig dus hopelijk heeft u hier ook een antwoord op.

Duurt maar even hoor dat freeze frame .

Reputatie 7

wij hebben 5 sonos apparaten in huis.

Dan ben ik bang dat daar de oorzaak gezocht moet worden.

Sluit jouw Media player (Shield) maar weer aan, ik ben ervan overtuigd dat ook die geen problemen zal geven.

Die Sonos apparatuur is een ander verhaal. Ik ben bang dat die voor broadcaststorms zorgen.een moeilijk woord wellicht maar daarbij gaan datapakketjes rondzingen op het netwerk en worden het er steeds meer. Klopt het dat er maar één Sonos apparaat bekabeld in aangesloten op het netwerk?