Ik heb een SMA omvormer voor zonnepanelen en een SMA Home Manager 2.0 (HM2) die alle stromen van mij omvormer maar ook de rest van mijn woning meet en kan sturen.
Nu heb ik een KNP box 12 en daar is de HM2 netjes zichtbaar in de modem (aangesloten met ethernetkabel) maar niet te vinden door de SMA sunny portal. Dit is het platform waar je de monitoring aanmeld.
Bij het pingen wordt (binnen het netwerk) wordt de HM2 wel gevonden, maar van buitenaf niet.
Op deze manier is de HM2 dus niet te gebruiken.
SMA geeft aan dat er een IT specialist naar moet kijken. Ik lees van alles over poorten die open moeten en ik wordt door de helpdesk van KPN gewezen op dit forum en dat ik wellicht een andere modem nodig heb. Ik denk alleen: ik kan van alles aanschaffen, maar werkt het dan wel?
Â
Op de SMA home manager assist tool vind ik nog de volgende info, maar heb geen idee hoe ik dit moet instellen. Ik kan veel, maar dit is even nieuw voor mij. In de modem moet ik volgens mij veel meer gegevens invullen als wat hieronder aangegeven staat:
 ps: ik heb mijn HM2 al een vast ip adres gegeven in de modem.
Â
Wat moet ik doen?
Â
*Admin: topic verplaatst naar juiste board