Solaredge en SMA sunnyboy problemen, overstappen is de oplossing!

  • 19 September 2021
  • 51 reacties
  • 999 keer bekeken

Om gek van te worden! Eerst had (en heb ik nog steeds) problemen met mijn SMA Sunnyboy dat hij geen data meer naar de SMA omgeving stuurt. Ik heb alles geprobeerd. DMZ, poorten open, allerlei combinaties van instellingen.

Het gekke is, als ik alles uitzet en weer aan (dus experiabox / SMA) dan werkt het ….. voor een tijdje. Een uur, een dag.. een aantal dagen en dan poef…. Werkt het niet meer.

Ik heb het maar opgegeven dat mijn data ooit nog in de SMA app te zien zou zijn.

Maar nu…. 

Sinds van de week heb ik een ander dak laten voorzien van zonnepanelen met een SolarEdge omvormer. Kreeg netjes alle data binnen…. Tot gisteren dus… niks meer… 3 dagen data… toen zei de app… doei… ik laat niks meer zien.

Ik ga niet meer knutselen met instellingen… want we weten allemaal waar het aan ligt. Die ranzige Chinese troep van een Experiabox. Hiervoor had ik Delta en met hun modem had ik nooit problemen (die had ook lekker bridgemode).

KPN helpt je niet bij deze problemen (en kan je ook niet helpen overigens) en verwijzen naar het forum. Blijkbaar hebben ze meer vertrouwen in de mensen die daar zitten met technische kennis dan dat ze vertrouwen op hun eigen mensen. 

Er is maar 1 oplossing, overstappen… terug naar Delta. Belachelijk natuurlijk…. Maar het is niet anders.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

51 reacties

Reputatie 7

De omvormers van SMA maken gebruik van IGMP en daar wringt de schoen.

Â