Vraag

Thuisnetwerk met Ubiquiti

  • 26 October 2020
  • 1 reactie
  • 1105 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Ik ben al een tijdje aan het inlezen, maar kom er nog niet uit. In alle berichten op het kpn forum zie ik dat er een hoop kennis hebt van KPN in combinatie met Ubiquiti.

 

Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht wat begin 2021 wordt opgeleverd. Hier zou ik graag een thuisnetwerk aanleggen, wat op de toekomst is voorbereid. Op alle verdiepingen komt een UTP kabel uit het plafond, zodat ik via POE accespoints kan verbinden.

 

Zelf zat ik te denken aan een router, switches, cloud key en acces points van Ubiquiti (of de UDM pro). Dit om zo een gastennetwerk aan te maken, maar ook in kan stellen dat mijn kinderen niet op alle sites kunnen, en hun apparaten na een bepaalde tijd geen wifi meer ontvangen.

 

Echter begrijp ik uit alle vragen dat dit makkelijker is gezegd dan gedaan omdat de experiabox niet zomaar door de router van Ubiquiti vervangen kan worden omdat dan de IPTV niet meer werkt.

 

Er zitten drie ethernet poorten op mijn experiabox. Kan ik niet gewoon het TV kastje aansluiten op poort 1 en de USG router op poort 2, en daar mijn internet netwerk mee maken?

 

Groeten Ronald.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Badge +12

Het kan eigenlijk op 2 manieren: de Experiabox vervangen door een andere router (van Ubiquiti) of een eigen router achter de Experiabox plaatsen. De eerste mogelijkheid staat hier uitglegd. De tweede mogelijkheid staat hier .

In dit topic vind je ook tips en links. Ook in dit draadje lees je het een en ander.