Beantwoord

Verbindingsproblemen met Sonos op wifi van de box12

  • 3 May 2023
  • 8 reacties
  • 1054 keer bekeken

Ik heb sinds 2017 een Sonos home sound system bestaande uit;

2 x One

1 x Playbar

1 x sub

Router; KPN box 12

Sinds januari dit jaar ondervind ik verbindingsproblemen met mijn Sonos apparatuur en mijn netwerk. Ik moet om de zoveel tijd de hele set weer opnieuw instellen. Mijn playbar is bekabeld en de twee ones en sub zijn via de wifi verbonden. Na veelvuldig contact met Sonos en KPN is dit probleem nog steeds gaande en lukt het niet om het stabiel te krijgen. Ik heb hier dan ook reeds al vele uren ingestoken zonder resultaat. Ik heb zelf geen veranderingen in mijn netwerk toegepast en heb geen extra apparaten aangesloten waardoor dit is ontstaan. Het heeft voor januari altijd goed gewerkt. Zo als veelal omschreven is in dit forum werkt het tijdelijk en valt het weer uit. Als het werkt moet ik Google assist twee keer de vraag stellen voordat het uitgevoerd wordt. 

Er staat veel informatie over dit probleem op dit forum. Voor mij staat hier helaas nog geen oplossing tussen.

Gisteren nog contact gehad met Sonos en 1 uur bezig geweest om het weer te laten werken. De medewerker gaf aan dat er mogelijk een probleem is met de DNS. Ik kreeg het niet voor elkaar om Google assist te verbinden. Is vanochtend wel weer gelukt. Systeem werkt nu wel weer.  Iedere keer hoop ik dat het blijft werken maar is helaas voor korte duur.

Ik hoor graag of hier een oplossing voor gevonden is.

icon

Beste antwoord door Michael001 8 May 2023, 20:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 4

Hallo @Jepa

Ik heb een zelfde Sonos opstelling en als alles werkt dan is het fantastisch. Een tijd geleden heb ik ook problemen gehad met een haperende verbinding. Op een willekeurig moment werd de verbinding verbroken zonder duidelijke reden. 

Voor mij was de oplossing een reset van de Experiabox (in mijn geval de V10) waarna alles weer als vanouds werkte. Wellicht kun jij dat ook proberen? 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Jepa! Heeft de tip van @Michael001 geholpen?

Was het maar zo simpel, Michael. Deze optie al meerdere malen geprobeerd maar is helaas van korte duur. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Ik hoor graag of er nog andere mensen zijn die hetzelfde probleem ervaren.

 

Reputatie 7
Badge +17

Als het om problemen met de DNS gaat, wil je dan de tips in dit topic nakijken?

Daarnaast zijn er nog 2 opties, maar die zijn niet gratis. In dit topic wordt gesproken over ervaringen met Sonos. En dat het minder afhankelijk is van provider dan andere omstandigheden. En dat een Sonos Boost dan kan helpen. 

Verder is er de optie een KPN Servicemonteur in te huren. Of KPN Service Plus aan te zetten voor extra telefonische ondersteuning.

Reputatie 4

Hi @Jepa, met een reset bedoel ik eigenlijk het terugzetten naar fabrieksinstellingen. Heb je dat al geprobeerd? 
Wat je verder nog zou kunnen proberen; 

  • verbeteren van je WiFi netwerk
  • wijzigen van het Sonosnet kanaal
  • probeer het een tijdje met alleen de Playbar die bedraad is aangesloten
  • reset je Sonos speakers te beginnen met de Playbar 

Hoi Michael, bedankt voor je antwoord. Ik weet niet wat er gebeurt is maar heb nu sinds een week een stabiele verbinding. Mogelijk toch iets achter de schermen aangepast door KPN.

Het werkte weer perfect maar helaas kan Sonos sinds gisteren weer geen verbinding krijgen. 

Reputatie 7
Badge +17

@Jepa wil je in dat geval eens kijken of er in de afgelopen dagen iets veranderd is? Of je nieuwe apparatuur hebt aangesloten of afgekoppeld? Of er veel meer of veel minder mensen het internet hebben gebruikt?

Kijk ook of dit 10 dagen geleden het geval was. De kans is namelijk groot dat het te maken heeft met iets dat in je netwerk veranderd is.