Beantwoord

VPN met Experiabox V9 komt niet tot stand

  • 11 June 2019
  • 94 reacties
  • 1743 keer bekeken

Hallo, Sinds een week of 6 kan ik van het ene moment naar het andere niet meer gebruik maken van mijn VPN naar mijn werkgever. KPN, werkgever wijzen allen naar elkaar en arme ik zit in het midden met een VPN verbinding die ik alleen nog op mijn hotspot via mobiel kan maken.

Dat is juist het geval dat onze ICT zegt alles is ok, hotspot VPN werkt, Ziggo van de buren werkt, maar via bedraad of wifi of zelfs direct op de Experai box kan ik niet de verbinding opzetten. Juist door de Ziggo/Hotspot verdenk ik de experia box.

KPN klanten service (ze blijven vriendelijk) zegt dat alles er goed uitziet en dat ik me...je raad het al, tot me werkgever moet wenden. Vandaar de 6 weken, ik blijf me vervelend van kast naar muur sturen tot er een moe wordt en me ECHT eens helpt.

Vraag is kan het de Experiabox zijn?

Deze heeft inmiddels een paar keer factory reset voor zijn kiezen gehad, maar ook dat geen soulaas. Ik heb wel een paar verbindingen lopen die bv camera (logitech) en temperatuur gegevens naar mijn mobiel stuurt. Maar dat werkt voorheen ook zonder problemen. Ik heb ook een keer mijn hele netwerk leeg gemaakt alle apparaten uit en van het netwerk....maar ook dat hielp niet. Ik ben radeloos wil niet overstappen naar ziggo oid bevalt me verder prima bij de KPN maar wat een sof dat ik niet verder kom je zou haast overstappen :(

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door KeesvdEnde19 23 July 2019, 13:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

94 reacties

Reputatie 7
Als ik de IPMANGO gebruik krijg ik eerst mijn eigen KPN IP te zien, dan even daarna gaat het wisselen tussen Bayern en New York?
Wat bedoel je hiermee?
Wijzigt het IP adres dan ook?
Beste Erwin ik heb op aangeven van wjb en problemen met mijn Netflix mijn v9 weer teruggeplaatst. Ik weet het even niet meer? Wat me wel bevreemd is als ik met ipmango mijn buitenhuis ip opzoek deze op de werklaptop continue wisselt. Op mijn Mac heb ik dat niet? Ook nu ik weer op mijn werk zit heb ik ook een vast ip? Met het wisselende ip thuis heb ik wel soms Skype for business. Zo even en dan weer weg. Lijkt me dat hier misschien een oorzaak zit?
Reputatie 7
Één van die IP adressen is je eigen publieke IP adres. De andere IP adressen zijn ofwel doordat er een proxy server ingesteld staat ofwel doordat er een VPN verbinding opgebouwd is. Ik ben wel benieuwd naar één van die andere IP adressen, wellicht kunnen die licht werpen op de oorzaak.
Plaats hier niet jouw eigen publieke IP adres.
De laptop met ipmango wisselde tussen heel kort eigen ip en 185.125.226.5 en 185.125.226.5 resp new york en neubiberg (Bayern Duitsland)
Jammer dat die v10a niet de oplossing was. Gelukkig hadden we van te voren al geregeld dat er een v9 in huis zou blijven. Ik wil je immers niet van de regen in de drup brengen. Het geeft mij wel het idee dat de KPN verbinding niet de oorzaak van de issues is. Wat dan wel? Ik durf het niet te zeggen. Ik ben helaas geen VPN deskundige. @wjb is wellicht iets op het spoor en als hieruit blijkt dat er toch iets geks met de KPN verbinding is, ben ik uiteraard bereid om dit nader te onderzoeken. Voorlopig heb ik ik daar nog niet voldoende aanwijzingen voor.
Reputatie 7
De laptop met ipmango wisselde tussen heel kort eigen ip en 185.125.226.5 en 185.125.226.5 resp new york en neubiberg (Bayern Duitsland)
Je noemt twee keer hetzelfde IP adres en dat is een IP adres van het "IsecG web protection endpoint Netherlands" van McaFee in Duitsland. Je noemt echter ook New York maar dat zal dan waarschijnlijk weer een ander IP adres zijn.
Gebruik je iets als McAfee safe connect op die PC?
Blijft het 185.125.226.5 adres (of het IP adres in New York) daarna wel actief of blijft hij switchen?
Oeps typo het Duitse ip is 224.5. New york is 226.5 volgend ipmango.
Ik denk dat we mcafee safe Connect gebruiken heb dit nagevraagd. Wacht op antwoord.
De ip adressen wisselen continu. Mijn eigen ip zie ik maar eenmaal bij de allereerste ipmango na wisselen van bv hotspot terug naar WiFi. Daarna een van de bovengenoemde.
Reputatie 7
Het lijkt er dus op dat er wel een VPN verbinding opgezet is maar dat de VPN verbinding constant opnieuw opgebouwd wordt waarbij er een andere server gebruikt wordt.
Dit zou eigenlijk alleen moeten gebeuren als de verbinding verbroken is.
Als je jouw PC nu via wifi aangesloten hebt, sluit hem dan eens aan met een netwerkkabel.
Heb je dan het probleem van switchende IP adressen nog steeds?
Wjb ga dit doen alleen pas woensdag ben weer extern. Mijn dank voor je hulp je bent een topper.
Reputatie 7
Wjb ga dit doen alleen pas woensdag ben weer extern.
Met "extern" bedoel je, neem ik aan, thuis zodat je via jouw V9 werkt of niet?
Extern = ik zit bij de klant sorry
Reactie van ICT. We gebruiken mcafee cliënt proxy (MCP) vandaar de wisselende ip’s. Dus dit kan genegeerd worden immers doet de laptop het wel bij een andere KPN klant. Helaas
Reputatie 7
Reactie van ICT. We gebruiken mcafee cliënt proxy (MCP) vandaar de wisselende ip’s. Dus dit kan genegeerd worden immers doet de laptop het wel bij een andere KPN klant. Helaas
Ik neem niet aan dat het de bedoeling is dat die IP adressen constant wisselen, maar dat bij het opzetten van de verbinding er éénmalig een proxy server (IP adres) gekozen wordt.
Het is al een tijdje stil in de topic. Heb je de hoop opgegeven, @KeesvdEnde19 ? Of is er toch een doorbraak geweest?
Opgegeven. Wacht op aanbod ziggo moet wel verdien me geld zo en dit gaat ten koste van mijn reputatie. Bedankt voor de hulp wjb jij ook bedankt voor je raad.
Jammer maar begrijpelijk, Kees. Jammer dat we het lek niet boven hebben gekregen.
Reputatie 7
Badge +24
Euhm... ik begrijp niet helemaal. Wie of wat en waar word mcafee cliënt proxy gebruikt? Toch niet bij KPN? En waarom zou overstappen naar Ziggo dan een oplossing zijn?
Ziggo ik weet niet maar de buurman heeft ziggo en daar werkt het. Ik kan bij de KPN geen nieuw ip adres krijgen zonder mijn abonnement op te zeggen en na 3 maanden een nieuw aan te vragen met het risico dat ik hetzelfde ip adres krijg. Maar ook dat is geen garantie. Bij een andere KPN klant met zero instellingen buiten de fabrieks instellingen en een v10 experts kan ik zonder problemen een VPN opzetten met de instellingen van mijn laptop en de proxy whatever MCAfee. Dus resumé het ligt aan mijn eigen KPN verbinding na > 10 weken ellende ben ik moe dood moe en kies voor de gemakkelijkste weg overstappen naar een ander en kijken of mijn geluk daar ligt. Bedankt allen voor de hulp en toonloze edoch hopeloze inzet het lag niet aan jullie hulp. Adieu
Reputatie 7
Badge +24
Ok...