Beantwoord

Wel wifi, geen internet

  • 15 April 2020
  • 41 reacties
  • 12740 keer bekeken

Ik zie het probleem en de reactie van Eric/KPN.
 

Ik heb de V10A en (1jaar verder) het zelfde probleem. Kennelijk is er een jaar geleden naar een update gezocht. Is inmiddels duidelijk of dit de oplossing is voor het probleem? Hier heb ik daar nog steeds last van. Gisteren een half uur met KPN gebeld, hier geen oplossing voor anders dan wifi uit en aan zetten. Maar dat helpt niet…

 

Admin: bericht afgesplitst en eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Lisa 21 April 2020, 19:07

Bekijk origineel

41 reacties

Badge +19

Heb je het modem al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Nee dat niet. Wel met KPN gisteren de stroom eraf van glasvezel, modem en router. Ik meende ergens te hebben  gelezen dat iemand naar fabrieksinstellingen heeft teruggezet, maar dat dat niet hielp.

Badge +19

In principe is dat altijd het eerste wat je moet doen. Het modem wordt dan sowieso voorzien van de nieuwste software.  Alles wat er aan hangt ontkoppelen behalve het glasvezelkastje natuurlijk en dan resetten. Dan bekabeld testen wat er gebeurt. 

Oké, ik ga het proberen als ik dadelijk thuis ben. Dank voor de tip! Hoop dat het werkt.

Badge +19

Zoniet dan gaan we verder zoeken.

Dank!

Beste Meal,

Is jou probleem opgelost?

Als dit zo is dan ga ik dit ook proberen.

Ik ben nu anderhalf week klant bij KPN het is echt hopeloos. Zeker 3x per uur verbonden maar zonder internet.

Vandaag ook weer een halfuur met KPN aan de telefoon gehangen van alles geprobeerd maar zonder resultaat. 

 

Patrick, helaas.

Maar: ...

eergisteren 30 min KPN aan de lijn, mevrouw gaf aan maar een keer de WiFi opnieuw op te starten, en harde reset alles incl glasvezel.

gisteren weer kpn gebeld met de opmerking dat een monteur ca een jaar geleden in mijnmodem.kpn.com een splitsing heeft gemaakt. WiFi via zo’n lange code van kpn, en via een nieuw aangemaakte naam: alleen via de lange code geen internet meer mogelijk, via de andere code slecht bereik. Een ogenblik zei die meneer aan de telefoon, ik ga kijken. Vervolgens heb ik 22 minuten in de wacht gestaan, het lange nummer is gewijzigd (het laatste cijfer is sowieso weg), op dat moment weer super WiFi verbinding, (alles toen ik in de wacht stond) maar toen werd de lijn verbroken.

Teruggebeld naar kpn, 15 (!) minuten wachttijd, toen een dame: weer alles uitleggen, maar haar systeem lag er helemaal uit. Uiteindelijk gevraagd of die meneer vóór haar mij kon terugbellen, dat verzoek staat nu uit.

Dus: ik weet niet wat die meneer heeft gedaan, maar de WiFi + internet is nu nog steeds geweldig. Ik wacht nog tot die meneer terugbelt. Dan laat ik het weten. Misschien heb je hier iets aan. 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Meal Welkom hier! Ik ben benieuwd wat mijn collega voor je heeft gedaan omdat ik het niet precies uit de beschrijving kan halen. Fijn dat de wifi nog super werkt. Zou je je gegevens willen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan spiek ik even mee:blush:
@Patrick 1972 Je kunt altijd het modem een harde reset geven en kijken of dit een oplossing biedt.  Voor jou hetzelfde. Zou je je gegevens ook willen invullen in je profiel ? Gek dat er totaal geen oplossing is gevonden voor het probleem. Ik ben benieuwd met welk advies of informatie mijn collega je ‘naar huis heeft gestuurd’.

Ha Lisa,

ik heb mijn profiel aangevuld. Zou je ook willen nagaan of betreffende collega mij nog belt? Ook ik wil graag weten waar de storing vandaan komt.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Meal Bedankt! Natuurlijk wil ik dat even navragen. Zodra ik meer weet schrijf ik een reactie. 

Reputatie 7
Badge +17

@Meal Meegekeken. Ik vermoed dat de collega je niet meer gaat bellen. Mijn collega zag dat de versterker(s) een andere netwerknaam hadden dan de V10a. Hij heeft de versterkers gereset, zodat de versterkers de gegevens goed overnemen van de V10a.
Hierdoor wissel je netwerk niet steeds, waardoor je verbinding soms wegviel.

De kans dat het probleem zich weer voordoet is heel klein. :blush:

Dag Lisa,

Ik heb mijn gegevens net ingevuld. 

Gisteren een harde reset gedaan en tot nu toe werkt alles na behoren.

Laten we hopen dat dit zo blijft 😉

@Meal ik heb gisteren nog eens keer het advies gekregen om een harde reset te doen.

En dan ook echt alles inclusief de super WiFi.

Tot nu toe werkt alles na behoren. Laten we hopen dat het zo blijft.

Reputatie 7
Badge +17

@Patrick 1972 Dan denk ik dat bij jullie hetzelfde aan de hand was. Dat de SW niet goed was gesynchroniseerd met de EB. Helaas kan ik dat nu niet meer controleren. Mocht het probleem zich weer voordoen, dan mag je het hier even laten weten. Duik ik tegen die tijd alsnog het systeem in. Voor nu werkt het gewoon:thumbsup_tone1:

Oké. Alleen super WiFi? Die term zegt mij niets.

wel heb ik eerder gezegd dat de WiFi hier weer super werkt. Of bedoelen we nu allemaal hetzelfde?

Reputatie 7
Badge +17

@Meal Nee! Fijn dat de wifi Super werkt, maar de Super Wifi zijn nieuwe (draadloze) versterkers van ons. Als het goed is heb jij de Experia Wifi's. Dit is (simpel gezegd) de bekabelde variant. 

Ha Lisa,

zeggen dat de WiFi het super doet was de goden verzoeken denk ik.

Vsnmirgen weer hetzelfde probleem, wel verbinding, geen internet. Ik ga het modem aan en uitzetten, maar kan iemand toch nog kijken? Heel eerlijk ben ik er langzaamaan klaar mee.

Modem opnieuw opgestart, nu wel internet. 
Kan toch niet zo zijn dat we dagelijks het modem opnieuw moeten opstarten?

Reputatie 7
Badge +17

@Meal Bedankt voor het terugkeren op het Forum! Ik ga het even overleggen met wat collega's wat er nu gaande is, want ik kan er zo 1..2..3.. geen vinger op leggen. Je hoort van me!
 

Oké dank. Na de laatste actie van jouw collega is het wel beter geworden, maar op verschillende apparaten toch nog “wel verbinding, geen internet”. Na het opnieuw aan/uitzetten modem wel weer WiFi.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Meal  Eerder terug dan verwacht.  Iemand van de hogere hand (monteur) heeft even meegekeken op het netwerk. Ons advies is als volgt:

  1. Koppel alle bekabelde apparatuur los van het modem. 
    • tv's,versterkers, playstation, ….alles!
  2. Geef het modem een monteurs reset
    • Jup, deze term is nieuw voor ons. Druk de reset button tegelijk in met de wps knop (aan de zijkant) voor 7 seconden.
    • De reset duur ongeveer 10 min.
  3. Geen de versterkers ook een reset (zonder dat ze aangesloten zijn op het modem)
    • Eveneens duurt dit ongeveer 10 min. 
  4. Als alles klaar is met resetten, sluit je de apparatuur weer aan.

 

 

Ik ga het later proberen en laat het weten. Wel 2 vragen:

bedoel je bij 1 ook de stekker van de glasvezel?

Nog een vraag: iemand zegt ons dat het ip adres, het laatste cijfer, kan wijzigen; het ip adres is in principe voor elk apparaat, soms krijgen 2 apparaten hetzelfde adres. Kan het probleem hierdoor veroorzaakt worden, en kan het worden opgelost door elk apparaat in huis een vast ip adres te geven (er zouden 255 mogelijkheden zijn)?

Lisa, zie hiervoor: ook de glasvezel stekker losmaken?

Reputatie 7
Badge +17

@Meal Nee dat hoeft niet, maar het mag wel. Geen verschil! :D 
Voortaan zal ik het inderdaad even benoemen. 

Reageer