Beantwoord

Wel wifi, geen internet

  • 15 April 2020
  • 41 reacties
  • 12740 keer bekeken

Ik zie het probleem en de reactie van Eric/KPN.
 

Ik heb de V10A en (1jaar verder) het zelfde probleem. Kennelijk is er een jaar geleden naar een update gezocht. Is inmiddels duidelijk of dit de oplossing is voor het probleem? Hier heb ik daar nog steeds last van. Gisteren een half uur met KPN gebeld, hier geen oplossing voor anders dan wifi uit en aan zetten. Maar dat helpt niet…

 

Admin: bericht afgesplitst en eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Lisa 21 April 2020, 19:07

Bekijk origineel

41 reacties

Dank ik laat het weten Lisa zodra ik heb gereset.

Lisa, vanavond de monteurs reset uitgevoerd.

 

Tot nu toe op geen apparaat nog de foutmelding “verbinding maar geen internet”.ik hoop echt dat dit zo blijft.

 

gr Toon

Ha Lisa,

gisterenavond de monteursreset uitgevoerd, gisterenavond geen problemen. Maar vandaag alweer een mobiele en de PlayStation die geen WiFi heeft (melding ip configuratie mislukt). 
hoe kan het dat dit probleem toch door heel wat abonnee’s van KPN wordt ervaren en jullie het niet kunnen oplossen?

Binnenkort zijn er thuis tentamens voor mijn kinderen, moeten ze echt op WiFi kunnen vertrouwen?! 

Hallo @Meal , tijdelijk (beter altijd) bekabeld werken.

 

Dank JanD, dat is in elk geval een goede oplossing voor school van de kinderen. En een lange kabel heb ik nog van een eerder probleem. 

maar dat lijkt #kpn wel de wereld op zijn kop. Volgend mij betaal ik meer dan €80,-/maand. Dan moet het gewoon perfect werken.

Oeps: de laptop vd kinderen is vrij nieuw, die kabel past niet waarschijnlijk een tussenstuk voor aanschaffen. Hoor net dat de PlayStation continue bekabeld is, en soms ook geen WiFi heeft... 😩

Hallo @Meal je kunt een verloop USB<----->LAN kopen, neem wèl de gigabit versie en niet de megabitversie.

 

Oké JanD veel dank voor de goede tips!

Hallo @Meal , graag gedaan.

 

Reputatie 7
Badge +17

Even voor de forumbezoekers. @Meal  en ik spraken net via de telefoon, omdat dit probleem al enige tijd duurt en één-op-één communicatie net even handiger is. Er is een switch en extra EW naar hun onderweg. 
Wat mij nog even opvalt, is dat de PS aangeeft geen wifi verbinding te hebben, terwijl de PS bekabeld is aangesloten? Dit is (volgens mij) bijzonder. Je kunt even proberen poortjes te wisselen op de switch.
Als je de switch ontvangt wil je dan deze switch vervangen voor de nieuwe, gewoon om te kijken of hier niet een defect o.i.d. in zit m.b.t. de melding op de PS. 

De EW(router) wordt waarschijnlijk dinsdag naar je toegestuurd. Hier ontvang je dinsdag (pas) een mail over, want de afdeling is nu ding. Ik was even met de dagen in de war. Woensdag ligt hij dan klaar het PostNL punt. 

Als je de router ontvangt, doorloop dan de volgende stappen: 

  1. koppel even alle gele kabels los van de Experiabox
  2. Reset de Experiabox (monteursreset) zoals eerder beschreven
  3. Wacht tot de Experiabox helemaal is opgestart (max. 10 minuten)
    • Als de Experiabox is opgestart, controleer of de netwerknaam terug is gezet naar de fabrieksinstellingen. 
  4. Wijzig de netwerknaam een het wachtwoord naar wensen via de servicetool of webinterface. 
  5. Sluit nu als eerste de Experia wifi's aan (eventueel met de switch er tussen)
  6. Druk 5 seconde op de reset knopjes van de Experia wifi's. Deze nemen als het goed is de (nieuwe) netwerknaam én wachtwoord over van de Experiabox
    • Hopelijk blijft de V10a nu master en worden de routers slaves!
  7. Als dit is gebeurd (geef ze eens 10-15 minuten) mogen jullie de andere gele stekkers weer in de Experiabox steken. 

Het lijkt een heel karwei, dat heb ik door. Laat je het weten als je door de bomen het bos niet meer ziet? 
Tip: Mocht je zoon nog niet weten wat voor beroep hij wilt uitvoeren later, is dit een kans om te kijken of installatiemonteur iets voor hem is. :wink:
 

Dank @Lisa , idd goed van jou namens KPN om vandaag telefonisch de oplossing te bespreken. Ik wacht de versterker en switch af. Vervolgens zal ik de stappen nogmaals doorlopen met “ mijn monteur”. Ik hoop dat het werkt, voor nu dank voor de keurige service. Meest belangrijk is dat het zo meteen werkt.

Ik zal het zoonlief doorgeven, eerst nog een jaartje of 6 studeren😀.

@Lisa: we hebben de switch ontvangen, geen WiFi versterker. Wellicht komt deze nog in een ander pakket? Ik wacht het af.

Reputatie 7
Badge +17

@Meal Goed om te horen. Ik heb gisteren een e-mail ontvangen met de bevestiging dat de versterker is opgestuurd. Ik vermoed dat je deze morgen al ontvangt. Fingers crossed dat het probleem hiermee wordt verholpen!

@Lisa dank, ik wacht het af. Vervolgens gaan we conform jouw bericht aan de slag, en laat ik het weer weten. Op dit moment dagelijks zeker 1x nodig om het modem opnieuw op te starten omdat een device geen WiFi heeft. 1x heb ik gemerkt dat het modem op rood ging en ook weer op groen vanuit zichzelf. 
 

Je hoort.

@Lisa geen goed nieuws. De versterker is ontvangen, 1 geel stekker kabeltje tekort.Gisterenavond jouw instructie opgevolgd, vandaag op sommige services geen probleem, op andere wel: geen WiFi eo wel verbinding geen internet.

jij schreef ook terug naar fabrieksinstellingen: al de hele tijd hebben wij naast het Wi-Fi-netwerk nog steeds een zelf toegevoegde: na de reset naar fabrieksinstellingen is deze nog steeds zichtbaar. Ik weet niet of dat het probleem duidt? Kun je mij wellicht nog een keer bellen om af te stemmen?

Reputatie 7
Badge +17

@Meal Bedankt voor je reactie. Jammer dat het niet heeft geholpen. 

Het is ondertussen al 2100 uur geweest, dus ik kies er voor niet meer te bellen vanavond. 
Jammer dat de Experia wifi het probleem niet heeft opgelost.  

  • Je mag de versterker wel weer verwijderen, want hij biedt dan neem ik aan ook geen toegevoegde waarde? als jullie er wel plezier van hebben, laat hem dan vooral staan:wink:
  • We moeten even zorgen dat er zo min mogelijk ‘ruis op de lijn’ aanwezig is, dus zo min mogelijk doorgeluste verbindingen zoals bij de tv.
    • Experiabox > DVS 650 > switch > tv + PS (dit zien we liever niet)
  • Had je de switches onderling al gewisseld met elkaar?

Ik heb je ook nog even een privébericht gestuurd. Zou je daarop willen reageren? 

 

 

Reageer