iPhone 14 bij KPN, levertijden en specificaties

  • 8 September 2022
  • 732 reacties
  • 36640 keer bekeken
iPhone 14 bij KPN, levertijden en specificaties

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

732 reacties

Reputatie 1

Goed om te zien dat KPN probeert een beetje inzicht te geven in de levertijden. Zoals ik het alleen lees vind de eerst volgende levering voor bv de pro max 256 zwart pas plaats over 4 a 5 weken klopt dat? Ik wil niet flauw doen maar ik mag hopen dat er al eerder leveringen binnen komen. 
Als je bij Apple zelf besteld is het ook niet zo dat als je als 1 vd eerste een pre order hebt geplaatst en op de release dag niks geleverd krijgt de eerst volgende datum pas over 4a5 weken is. Al naar gelang je later hebt besteld schuift de lever datum op. Als je dus nu besteld krijg pas eind oktober je toestel. 

Hi allen. We snappen heel goed dat iedereen die een nieuwe iPhone 14 besteld heeft in grote spanning zit te wachten op zijn of haar nieuwe toestel! Ik heb zojuist tabellen toegevoegd van de verwachte levertijd per toestel, voor zover de levertijden nu bekend zijn. Kijk even in het startbericht bovenin voor de verwachte levertijd van jouw toestel. We houden de tabellen dagelijks bij, zodat ze actueel blijven. 

Gelden deze levertijden voor de mensen die een pre-order hebben geplaatst of voor de mensen die nu bestellen?

Reputatie 3
Badge

Hi allen. We snappen heel goed dat iedereen die een nieuwe iPhone 14 besteld heeft in grote spanning zit te wachten op zijn of haar nieuwe toestel! Ik heb zojuist tabellen toegevoegd van de verwachte levertijd per toestel, voor zover de levertijden nu bekend zijn. Kijk even in het startbericht bovenin voor de verwachte levertijd van jouw toestel. We houden de tabellen dagelijks bij, zodat ze actueel blijven. 

Gelden deze levertijden voor de mensen die een pre-order hebben geplaatst of voor de mensen die nu bestellen?

Ja die vraag heb ik ook gesteld maar vooralsnog geen reactie.

 

Reputatie 4
Badge

Hi allen. We snappen heel goed dat iedereen die een nieuwe iPhone 14 besteld heeft in grote spanning zit te wachten op zijn of haar nieuwe toestel! Ik heb zojuist tabellen toegevoegd van de verwachte levertijd per toestel, voor zover de levertijden nu bekend zijn. Kijk even in het startbericht bovenin voor de verwachte levertijd van jouw toestel. We houden de tabellen dagelijks bij, zodat ze actueel blijven. 

Gelden deze levertijden voor de mensen die een pre-order hebben geplaatst of voor de mensen die nu bestellen?

Ja die vraag heb ik ook gesteld maar vooralsnog geen reactie.

 

Die vraag heb ik denk in al minstens 5x gesteld😅 

geen antwoord vooralsnog. Kan me ook niet voorstellen dat Kpn helemaal geen toestellen binnenkrijgt komende weken…

Hi allen. We snappen heel goed dat iedereen die een nieuwe iPhone 14 besteld heeft in grote spanning zit te wachten op zijn of haar nieuwe toestel! Ik heb zojuist tabellen toegevoegd van de verwachte levertijd per toestel, voor zover de levertijden nu bekend zijn. Kijk even in het startbericht bovenin voor de verwachte levertijd van jouw toestel. We houden de tabellen dagelijks bij, zodat ze actueel blijven. 

Gelden deze levertijden voor de mensen die een pre-order hebben geplaatst of voor de mensen die nu bestellen?

Ja die vraag heb ik ook gesteld maar vooralsnog geen reactie.

 

Die vraag heb ik denk in al minstens 5x gesteld😅 

geen antwoord vooralsnog. Kan me ook niet voorstellen dat Kpn helemaal geen toestellen binnenkrijgt komende weken…

Zou zo veel schelen als ze gewoon in een keer duidelijk er over zijn nu hebben ze een tabel toegevoegd maar is het nog niet duidelijk… Zou hun ook een hoop telefoontjes en frustraties van klanten besparen lijkt mij.

Reputatie 3
Badge

Hi allen. We snappen heel goed dat iedereen die een nieuwe iPhone 14 besteld heeft in grote spanning zit te wachten op zijn of haar nieuwe toestel! Ik heb zojuist tabellen toegevoegd van de verwachte levertijd per toestel, voor zover de levertijden nu bekend zijn. Kijk even in het startbericht bovenin voor de verwachte levertijd van jouw toestel. We houden de tabellen dagelijks bij, zodat ze actueel blijven. 

Gelden deze levertijden voor de mensen die een pre-order hebben geplaatst of voor de mensen die nu bestellen?

Ja die vraag heb ik ook gesteld maar vooralsnog geen reactie.

 

Die vraag heb ik denk in al minstens 5x gesteld😅 

geen antwoord vooralsnog. Kan me ook niet voorstellen dat Kpn helemaal geen toestellen binnenkrijgt komende weken…

Ik hou het niet meer bij 😅😅 maar hoop dat KPN hierop wel wil reageren. Anders moet ik de mail hierin bijsluiten hahaha

Waarom al die paniek. Waarschijnlijk weten ze niet wanneer ze toestellen krijgen en hoeveel dit er dan zijn. Er wordt nu een ruime schatting gegeven om ‘save’ te zitten zodat mensen er niet over kunnen zeuren als ze de deadline niet halen. Eén ding is zeker en dat is dat we allemaal het toestel een keer zullen gaan krijgen.

Reputatie 4
Badge

Waarom al die paniek. Waarschijnlijk weten ze niet wanneer ze toestellen krijgen en hoeveel dit er dan zijn. Er wordt nu een ruime schatting gegeven om ‘save’ te zitten zodat mensen er niet over kunnen zeuren als ze de deadline niet halen. Eén ding is zeker en dat is dat we allemaal het toestel een keer zullen gaan krijgen.

Het gaat om valse beloftes en de onduidelijke manier van communiceren. 

Ja maar wat had je verwacht. KPN is een super groot bedrijf met weet ik veel hoeveel medewerkers. Tuurlijk gaat dat fout. Voor vele in het callcenter zal het bijbaantje zijn welke ze 16 uur in de week uitvoeren. 
 

Als iedereen nou niet iedere dag gaat bellen om te vragen waar hun bestelling blijft en gewoon rustig af wachten dan worden er ook geen ‘valse’ beloftes gedaan. 

Reputatie 4
Badge

Ja maar wat had je verwacht. KPN is een super groot bedrijf met weet ik veel hoeveel medewerkers. Tuurlijk gaat dat fout. Voor vele in het callcenter zal het bijbaantje zijn welke ze 16 uur in de week uitvoeren. 
 

Als iedereen nou niet iedere dag gaat bellen om te vragen waar hun bestelling blijft en gewoon rustig af wachten dan worden er ook geen ‘valse’ beloftes gedaan. 

Ja dat zie ik dus anders. Kpn is een professioneel bedrijf en verantwoordelijk voor haar werknemers. Dan moeten ze expliciet aan hen aangeven dat er geen beloftes gemaakt kunnen worden. Je kunt het dus als bedrijf daarin  voor zijn. 

Reputatie 7
Badge +8

Wat voor beloftes zijn er gemaakt dan?

Reputatie 4
Badge

Wat voor beloftes zijn er gemaakt dan?

Dat ik bij de eerste groep zat en dus op de dag van release zou ontvangen. 

Ja maar wat had je verwacht. KPN is een super groot bedrijf met weet ik veel hoeveel medewerkers. Tuurlijk gaat dat fout. Voor vele in het callcenter zal het bijbaantje zijn welke ze 16 uur in de week uitvoeren. 
 

Als iedereen nou niet iedere dag gaat bellen om te vragen waar hun bestelling blijft en gewoon rustig af wachten dan worden er ook geen ‘valse’ beloftes gedaan. 


 

 

Ja dat zie ik dus anders. Kpn is een professioneel bedrijf en verantwoordelijk voor haar werknemers. Dan moeten ze expliciet aan hen aangeven dat er geen beloftes gemaakt kunnen worden. Je kunt het dus als bedrijf daarin  voor zijn. 

Dan zien wij dat inderdaad anders. 
 

Puntje bij paaltje hebben wij het hier maar mee te doen en wil je dat niet dan moet je de bestelling annuleren. Uiteindelijk gaat van al dit geklaag niet helpen om je telefoon sneller te krijgen.

Reputatie 7
Badge +8

Wat voor beloftes zijn er gemaakt dan?

 

 

Dat ik bij de eerste groep zat en dus op de dag van release zou ontvangen. 

Dat je bij de eerste groep zit kan nog steeds kloppen.

Beloven dat je iets ontvangen gaat op de release dag is iets wat ze niet mogen beloven.

 

Reputatie 4
Badge

Wat voor beloftes zijn er gemaakt dan?

 

 

Dat ik bij de eerste groep zat en dus op de dag van release zou ontvangen. 

Dat je bij de eerste groep zit kan nog steeds kloppen.

Beloven dat je iets ontvangen gaat op de release dag is iets wat ze niet mogen beloven.

 

Ja, alleen wat houdt de eerste groep dan in?

uiteindelijk moet ik wachten en dat is niet anders, alleen is het leuk om ergens naar toe te leven. En die belofte irriteert me dan gewoon. 
 

het geklaag zal dit naar niet helpen, hopelijk doet kpn er iets mee voor komende jaren; want de vraag zal

altijd groter zijn dan het aanbod. 

Reputatie 3
Badge

Ja maar wat had je verwacht. KPN is een super groot bedrijf met weet ik veel hoeveel medewerkers. Tuurlijk gaat dat fout. Voor vele in het callcenter zal het bijbaantje zijn welke ze 16 uur in de week uitvoeren. 
 

Als iedereen nou niet iedere dag gaat bellen om te vragen waar hun bestelling blijft en gewoon rustig af wachten dan worden er ook geen ‘valse’ beloftes gedaan. 


 

 

Ja dat zie ik dus anders. Kpn is een professioneel bedrijf en verantwoordelijk voor haar werknemers. Dan moeten ze expliciet aan hen aangeven dat er geen beloftes gemaakt kunnen worden. Je kunt het dus als bedrijf daarin  voor zijn. 
 

mee eens.

 

Reputatie 7
Badge +8

@Vis37 Probleem is dat Apple niet van te voren aan geeft hoeveel ze leveren per keer.

KPN weet dat dus pas op laatste moment.

Daarom is leverbaar vanaf 16de en niet op 16de


Het is bij zulke dingen niet KPN bestellen er 1000 en krijgen er ook 1000 nee het is afwachten.

 

En elk jaar weer zijn er boze klanten en niet alleen bij KPN ook bij de andere providers.

 

 

Reputatie 3
Badge

@Vis37 Probleem is dat Apple niet van te voren aan geeft hoeveel ze leveren per keer.

KPN weet dat dus pas op laatste moment.

Daarom is leverbaar vanaf 16de en niet op 16de


Het is bij zulke dingen niet KPN bestellen er 1000 en krijgen er ook 1000 nee het is afwachten.

 

En elk jaar weer zijn er boze klanten en niet alleen bij KPN ook bij de andere providers.


klopt maar dat neemt niet weg dat het een bedrijfsbeleid is. En de consequenties voor zich moet nemen.

en blijkbaar leren de telecombedrijven niet van hun fouten die vorig jaar zijn voorgevallen 

ik zou tegen mijn werknemers zeggen om dat soort beloftes / toezeggingen nooit te maken. 

zou ze dan laten zeggen : levertijd is op dit moment nog niet bekend.

zodra er meer informatie is laten we dit doormidde van het forum of per mail weten.

dit doen we omdat we nooit vanuit kunnen gaan wanneer de telefoons geleverd worden.

maar alles wordt uitgeleverd na volgorde van bestelling.

Maar baseer je antwoordt op feiten en niet uit de duim zuigen.

 

 

Wat ik me wel afvraag hoe het zit met de garantie, op de aankoopbon staat 2 jaar garantie vanaf de aankoopdatum. Ik heb de telefoon meteen de eerste dag besteld. Als ik de telefoon pas over 4 tot 5 weken later geleverd krijg ben ik dus 6,5 week garantie kwijt. Of werkt dat niet zo?

Reputatie 7
Badge +8

Wat ik me wel afvraag hoe het zit met de garantie, op de aankoopbon staat 2 jaar garantie vanaf de aankoopdatum. Ik heb de telefoon meteen de eerste dag besteld. Als ik de telefoon pas over 4 tot 5 weken later geleverd krijg ben ik dus 6,5 week garantie kwijt. Of werkt dat niet zo?

Natuurlijk niet, garantie gaat in vanaf moment dat je hem in handen heb.

Wat ik me wel afvraag hoe het zit met de garantie, op de aankoopbon staat 2 jaar garantie vanaf de aankoopdatum. Ik heb de telefoon meteen de eerste dag besteld. Als ik de telefoon pas over 4 tot 5 weken later geleverd krijg ben ik dus 6,5 week garantie kwijt. Of werkt dat niet zo?

Natuurlijk niet, garantie gaat in vanaf moment dat je hem in handen heb.

Oké dat was me niet helemaal duidelijk omdat dit op de aankoopbon staat 

 

Reputatie 7
Badge +16

Afgelopen vrijdag is de eerste uitlevering gestart: dit zijn klanten die tijdens de voorverkoop een nieuwe iPhone 14 hebben besteld. Heb je nu nog geen mail ontvangen met een Track and Trace code, dan is het wachten op een volgende levering vanuit Apple.

Het overzicht in het startbericht van het topic laat alleen zien in welke week wij een nieuwe levering vanuit Apple verwachten. Mijn collega Marcia legde al uit:

stel dat er 100 besteld zijn en maar 80 geleverd worden, dan hebben 20 klanten dus pech (dit is een voorbeeld, geen echte cijfers). Dat hebben wij helaas niet inzichtelijk.

Dus het kan heel goed zijn, dat er over 5 weken een levering binnenkomt, maar dat jouw toestel er nog niet tussen zit. Dat hopen wij uiteraard niet, maar het kan: dus houdt daar rekening mee.

Helaas kunnen wij of de klantenservice geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een levering van Apple ontvangen.

Beste advies wat wij kunnen geven is om Mijn bestelling in de gaten te houden. De pagina geeft de meest actuele informatie over jouw bestelling en je ontvangt een update per e-mail als er meer bekend is.
 

@Shyrin_ kan je mijn vraag en antwoord van @Roos79 betreft de garantie bevestigen?

Reputatie 3
Badge

Beste advies wat wij kunnen geven is om Mijn bestelling in de gaten te houden. De pagina geeft de meest actuele informatie over jouw bestelling en je ontvangt een update per e-mail als er meer bekend is.

Nou net de controle gedaan, maar staat nog steeds op status : controleren .

maar hebben de mensen die in de voorverkoop de bestelling en bevestiging hebben ontvangen een andere levertijd dan die nu wordt aangegeven??

belachelijk

Reputatie 4
Badge

De vraag blijft waarom mederwerkers verschillende dingen zegt; de ene zegt dat er deze week al een levering komt, de ander zegt volgende week etc. Hoe komen zij aan die levermomenten dan?