iPhone 14 bij KPN, levertijden en specificaties

  • 8 September 2022
  • 732 reacties
  • 36633 keer bekeken
iPhone 14 bij KPN, levertijden en specificaties

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

732 reacties

Lesje geleerd. Niks meer pre-order of van te voren reserveren als ik toch net als alle andere menigte de iPhone op dezelfde datum ga ontvangen. Het hele doel van pre-order is juist om de telefoon eerder te ontvangen.

 

Dit is echt waanzin. Een tekort is er helemaal niet, en zeker niet met de iPhone 14 Pro Max specifiek de 256GB variant in Space Black. En zelfs als dit er nog zou zijn vind ik het ongelofelijk dat zelfs ik en een heleboel anderen die op dezelfde dag het toestel hebben gereserveerd de telefoon deze week sowieso niet gaan ontvangen.

 

Overigens geloof ik geen woord van wat er door telecom providers gezegd wordt met dat zij niet weten wanneer de leverdata van de nieuwe iPhone's exact leverbaar zijn.

 

Jammer KPN.

 

Kan jij lezen of? Kijk eens de website van Apple en andere bronnen (levering iPhone 14 Pro Max is vanaf 16/18/25 september). Als je zo graag zeurt annuleer je bestelling en bestel hem lekker direct bij Apple. Geduld is een schone zaak. 

Je hoeft niet zo bijdehand te doen. Als een medewerker van KPN mij verteld dat ik donderdag een link ontvang en op donderdagavond een e-mail krijg met dat dit juist het tegendeel is kan je misschien mijn frustratie ergens begrijpen.

Reputatie 3
Badge +1

Lesje geleerd. Niks meer pre-order of van te voren reserveren als ik toch net als alle andere menigte de iPhone op dezelfde datum ga ontvangen. Het hele doel van pre-order is juist om de telefoon eerder te ontvangen.

 

Dit is echt waanzin. Een tekort is er helemaal niet, en zeker niet met de iPhone 14 Pro Max specifiek de 256GB variant in Space Black. En zelfs als dit er nog zou zijn vind ik het ongelofelijk dat zelfs ik en een heleboel anderen die op dezelfde dag het toestel hebben gereserveerd de telefoon deze week sowieso niet gaan ontvangen.

 

Overigens geloof ik geen woord van wat er door telecom providers gezegd wordt met dat zij niet weten wanneer de leverdata van de nieuwe iPhone's exact leverbaar zijn.

 

Jammer KPN.

 

Kan jij lezen of? Kijk eens de website van Apple en andere bronnen (levering iPhone 14 Pro Max is vanaf 16/18/25 september). Als je zo graag zeurt annuleer je bestelling en bestel hem lekker direct bij Apple. Geduld is een schone zaak. 

Je hoeft niet zo bijdehand te doen. Als een medewerker van KPN mij verteld dat ik donderdag een link ontvang en op donderdagavond een e-mail krijg met dat dit juist het tegendeel is kan je misschien mijn frustratie ergens begrijpen.

Heeft helemaal niks met bijdehand te maken, maar logica. Overal staan de datums vermeld onder andere de eigen website van Apple. Vervolgens loop je hier te klagen over een toestel die vandaag pas officieel in de winkels ligt. Als het allemaal te lang voor je duurt ga je toch ergens anders bestellen? Je bent niet de enige die aan het wachten is. Overigens ben je in je Posts ook best respectloos. 

Reputatie 3
Badge

Lesje geleerd. Niks meer pre-order of van te voren reserveren als ik toch net als alle andere menigte de iPhone op dezelfde datum ga ontvangen. Het hele doel van pre-order is juist om de telefoon eerder te ontvangen.

 

Dit is echt waanzin. Een tekort is er helemaal niet, en zeker niet met de iPhone 14 Pro Max specifiek de 256GB variant in Space Black. En zelfs als dit er nog zou zijn vind ik het ongelofelijk dat zelfs ik en een heleboel anderen die op dezelfde dag het toestel hebben gereserveerd de telefoon deze week sowieso niet gaan ontvangen.

 

Overigens geloof ik geen woord van wat er door telecom providers gezegd wordt met dat zij niet weten wanneer de leverdata van de nieuwe iPhone's exact leverbaar zijn.

 

Jammer KPN.

 

Jij hebt een lijst van Apple gekregen met welke modellen er specifiek allemaal ruim op voorraad zijn?

Uiteraard zijn er tekorten. Als je nu bij Apple een 14 Pro Max wilt bestellen ben je ook pas halverwege oktober aan de beurt. Dus dan kan je er wel vanuit gaan dat er op dit moment niet voldoende toestellen te zijn om aan de vraag te voldoen. Een pre-order geeft je helaas geen zekerheid dat je ook daadwerkelijk 1 zult scoren. Volgens mij zijn die garanties ook niet gegeven. Je komt in de wachtrij en dan is het hopen dat er voldoende op voorraad komen. 

En uiteraard is het ook logisch dat ze niet weten wat de exacte leverdatum wordt van bijvoorbeeld jouw toestel. Stel jij bent nummer 200 van de 300 die ze bestellen en ze krijgen maar 150 van Apple geleverd dan betekent het dat voor jou nog langer kan duren. 

Iedereen weet ook wel, maar wat het kern van het probleem hierbij is.

is dat men door positieve berichten als :

meneer / mevrouw zie dat u in de eerste levering zit.

meneer / mevrouw zie dat er nog niet teveel van het door u bestelde type/model zijn besteld, dus u mag er vanuit gaan dat u bij de eerste levering zit.

en veel klanten zullen nog meer voorbeelden hebben van mooie praatjes.

denk dat het meer gaat om maak je klanten niet enthousiast met mooie beloftes om zo klanten te behouden of binnen te halen.

dan geef je de klant het gevoel van nou weer lekker/enthousiast gemaakt en nu krijg ik een klap in mijn gezicht. 

laat men (verkoper) gewoon eerlijk zijn dat creër vertrouwen en positieve gedachten over het bedrijf en je klanten tevredenheid wordt daardoor vele malen hoger van.

maar de uitspraken :

meneer / mevrouw : zie dat er al veel van dit model zijn besteld.

het is dus mogelijk dat u niet bij de eerste uitlevering zit.

zelf heb ik er ook mee te maken gehad met deze mooie uitspraken en dit was niet op de klantenservice afdeling maar op de afdeling opzeggingen omdat ze me graag als klant wilde behouden.

zelfs daar kreeg ik deze uitspraken.

Reputatie 1

Voor de mensen die last hebben van de “wereldwijde de tekorten” as we speak kun je ze gewoon bestellen en ophalen bij de apple store. Zelf zojuist een pro max besteld die ik gewoon vanmiddag kan ophalen. 

Reputatie 2

Voor de mensen die last hebben van de “wereldweide tekorten” as we speak kun je ze gewoon bestellen en ophalen bij de apple store. Zelf zojuist een pro max besteld die ik gewoon vanmiddag kan ophalen. 

Den Haag heeft ook nog leverbaar morgen in de winkel. Beetje vreemd…. vandaag geplaatste online order bij Apple wordt namelijk wel pas tussen 24 en 31 oktober geleverd.

KPN verkoopt toch ook niet losse toestellen in de winkel en laat vervolgens klanten met een pre order langer wachten hoop ik?

Helaas bleek de voorraad die ik doorkreeg bij het bestellen dus een wassen neus …

Nu maar afwachten hoe lang het duurt. Ik heb tot 31 oktober om mijn toestel aan te melden en gebruik te maken van de trade-in bonus van €75. Ik neem aan dat KPN voor die tijd levert ...

Reputatie 4
Badge

Helaas bleek de voorraad die ik doorkreeg bij het bestellen dus een wassen neus …

Nu maar afwachten hoe lang het duurt. Ik heb tot 31 oktober om mijn toestel aan te melden en gebruik te maken van de trade-in bonus van €75. Ik neem aan dat KPN voor die tijd levert ...

Dat lijkt mij wel, je hebt namelijk een afspraak zwart op wit.

Overigens; wanneer had je besteld? Ik vrijdag 9 sep om 16:56 een iphone pro max 128gb space grey

Reputatie 1

Bol.com heeft op dit moment ook voorraad. 

Reputatie 1
Reputatie 7
Badge +30

Iedereen: de signalen van valse beloftes zal ik zeker intern meenemen. Het is natuurlijk niet netjes dat je te horen krijgt dat je 'm ‘zeker weten’ krijgt, terwijl dit niet zo is. De data die we hebben zijn degene die al langer bekend zijn: de normale verkoop begint op vrijdag 16 september 08:00 uur voor de iPhone 14, iPhone 14 Pro en iPhone 14 Pro Max. Voor de iPhone 14 Plus start dit op vrijdag 7 oktober 08:00 uur. Zodra de levering gestart is, krijgen we de verwachte levertijden per model door. Dat zullen we dan zeker in het topic delen. Hoeveel er  van elk model binnenkomt, hebben we zoals elk jaar geen zicht op. Beloftes zoals ‘we verwachten volgende week vrijdag weer nieuwe iPhones, dus dan zit er zeker weten ééntje voor jou bij’ kunnen nooit gedaan worden.

 

Helaas bleek de voorraad die ik doorkreeg bij het bestellen dus een wassen neus …

Nu maar afwachten hoe lang het duurt. Ik heb tot 31 oktober om mijn toestel aan te melden en gebruik te maken van de trade-in bonus van €75. Ik neem aan dat KPN voor die tijd levert ...

Ik ga er helemaal vanuit dat dit in orde komt. Trek gerust aan de bel als je het idee hebt dat het mis gaat. We helpen graag!

Helaas bleek de voorraad die ik doorkreeg bij het bestellen dus een wassen neus …

Nu maar afwachten hoe lang het duurt. Ik heb tot 31 oktober om mijn toestel aan te melden en gebruik te maken van de trade-in bonus van €75. Ik neem aan dat KPN voor die tijd levert ...

Dat lijkt mij wel, je hebt namelijk een afspraak zwart op wit.

Overigens; wanneer had je besteld? Ik vrijdag 9 sep om 16:56 een iphone pro max 128gb space grey

Ik had pas besteld op 12/9 om 13:18. Aan de telefoon werd gesproken over een voorraad van 467 toestellen. Waar dat dan vandaan komt … 🙄

Reputatie 4
Badge

Helaas bleek de voorraad die ik doorkreeg bij het bestellen dus een wassen neus …

Nu maar afwachten hoe lang het duurt. Ik heb tot 31 oktober om mijn toestel aan te melden en gebruik te maken van de trade-in bonus van €75. Ik neem aan dat KPN voor die tijd levert ...

Dat lijkt mij wel, je hebt namelijk een afspraak zwart op wit.

Overigens; wanneer had je besteld? Ik vrijdag 9 sep om 16:56 een iphone pro max 128gb space grey

Ik had pas besteld op 12/9 om 13:18. Aan de telefoon werd gesproken over een voorraad van 467 toestellen. Waar dat dan vandaan komt … 🙄

Ik laat het weten wanneer ik ‘ krijg. Dan heb je een idee in welk tempo het gaat. 

Reputatie 1

Zo te lezen heeft KPN weer last van extreme leverproblemen. Als je niet direct op 9 september om 14:00 uur hebt besteld zit je er niet bij. In eerste instantie was ik er vroeg bij, maar ik heb ervoor gekozen om mijn bestelling van de iPhone 14 pro max te annuleren en toch voor de 14 pro te gaan.

 

Omdat ik al bang was dat ik weken zou moeten wachten, heb ik afgelopen woensdagavond de iPhone 14 pro deep purple 128gb besteld via belsimpel met een kpn abonnement. Ik zie net in mijn orderstatus dat mijn abonnementsaanvraag bij kpn wordt verwerkt en dat het toestel morgen al wordt bezorgd. Zo kan het dus ook! Wellicht een tip voor andere mensen die vrezen dat ze nu 4-6 weken moeten wachten.

Reputatie 2

Ik zie dat er vragen zijn rondom de levering. Ik kan jullie daar nu nog geen antwoord op geven. Ik hoop dat ze snel komen, maar wij zijn hierin voor de levering wel afhankelijk van Apple. Hou je bestelstatus in de gaten. 

Maar ze zouden morgen bij jullie geleverd worden toch vanuit Apple? Dat is wat de klantenservice heeft gezegd tenminste.

Iphone 14 pro max 128gb zwart had ik besteld. Kon niet antwoorden op je berichtje omdat je mij niet volgde. @Demi N 

Mijn bestelstatus is nu ineens aangepast. Toestel is voorradig (14 pro 256gb space black) en wordt klaar gemaakt voor verzending 😎

Reputatie 1

Zo te lezen heeft KPN weer last van extreme leverproblemen. Als je niet direct op 9 september om 14:00 uur hebt besteld zit je er niet bij. In eerste instantie was ik er vroeg bij, maar ik heb ervoor gekozen om mijn bestelling van de iPhone 14 pro max te annuleren en toch voor de 14 pro te gaan.

 

Omdat ik al bang was dat ik weken zou moeten wachten, heb ik afgelopen woensdagavond de iPhone 14 pro deep purple 128gb besteld via belsimpel met een kpn abonnement. Ik zie net in mijn orderstatus dat mijn abonnementsaanvraag bij kpn wordt verwerkt en dat het toestel morgen al wordt bezorgd. Zo kan het dus ook! Wellicht een tip voor andere mensen die vrezen dat ze nu 4-6 weken moeten wachten.

Hoe kan dit dan wel morgen al geleverd worden?

Mijn bestelstatus is nu ineens aangepast. Toestel is voorradig (14 pro 256gb space black) en wordt klaar gemaakt voor verzending 😎

En je hebt hem maandag 12-9 besteld? Dat is bijzonder, mijn order staat nog steeds op reserveren en ik heb hem op 10-9 besteld. Wel de 128gb versie.

Dat zou wel bijzonder zijn als we dezelfde telefoon hadden besteld. Nu blijkbaar verschillende aantallen geleverd gekregen, of besteld ….

Wél vreemd als je bij belsimpel een I phone 14 pro besteld met kpn abonnement dat ie morgen dan in huis en hier niet kan geleverd worden als je hem in de pre order hèb besteld? 

Reputatie 1

Wél vreemd als je bij belsimpel een I phone 14 pro besteld met kpn abonnement dat ie morgen dan in huis en hier niet kan geleverd worden als je hem in de pre order hèb besteld? 

Ja, dat geloof ik dus ook niet.

Onlangs meegekregen dat mijn bestelling van de iPhone 14 pro 256gb Space Black verzonden is met PostNL (Yippie! 😁), echter staat er dat die binnen 2 werkdagen thuisbezorgd wordt, maar weet iemand toevallig of KPN ook in het weekend bezorgt?

Reputatie 7
Badge +30

PostNL bezorgt ook op zaterdag :) 

Reputatie 3
Badge +1

Ondertussen helaas nog op “controleren” voor mijn 14 Pro Max zilver die zondag besteld werd. Jammer dat de pro een betere verzending heeft dan de Max.. die laten zoals ik al hoor op andere kanalen heel lang op zich wachten :( 

Reputatie 7
Badge +30

Zo te lezen heeft KPN weer last van extreme leverproblemen. Als je niet direct op 9 september om 14:00 uur hebt besteld zit je er niet bij. In eerste instantie was ik er vroeg bij, maar ik heb ervoor gekozen om mijn bestelling van de iPhone 14 pro max te annuleren en toch voor de 14 pro te gaan.

 

Omdat ik al bang was dat ik weken zou moeten wachten, heb ik afgelopen woensdagavond de iPhone 14 pro deep purple 128gb besteld via belsimpel met een kpn abonnement. Ik zie net in mijn orderstatus dat mijn abonnementsaanvraag bij kpn wordt verwerkt en dat het toestel morgen al wordt bezorgd. Zo kan het dus ook! Wellicht een tip voor andere mensen die vrezen dat ze nu 4-6 weken moeten wachten.

Hoe kan dit dan wel morgen al geleverd worden?

 

Belsimpel, en andere vergelijkbare partijen, zijn aparte bedrijven die zelf hun telefoons inkopen. Het kan dus zijn dat zij een grotere of eerdere levering hebben gehad. Waardoor jouw toestel via hen in dit geval sneller leverbaar is. 

Reputatie 3
Badge

Zoals het nu gaat met de door KPN gemaakte beloftes en die nu niet waar gemaakt kan worden.

komen ze er weer lekker makkelijk vanaf met een sorry en we gaan dit intern bespreken.

maar dat is hiervoor te laat, maar dit is niet de eerste keer. Dit is elk jaar het zelfde zodra er een nieuwe iPhone serie uitkomt.

elk jaar komt er weer klachten en gezeur maar kpn haalt de schouders op en lacht het weg.

maar wat gebeurd er nu met de klanten waar kpn deze beloftes heeft gemaakt?