KPN zet vol in op het KPN-merk

  • 10 January 2019
  • 154 reacties
  • 20075 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Oud Community Manager
  • 1861 reacties
Telfort is al bijna 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om uitstekende service voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. Daar krijgen alle Telfort klanten vanaf deze week via de mail bericht over.

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Als je een Telfort Mobiel abonnement wil verlengen, dan kan je nog steeds bij Telfort terecht. Alleen kunnen er vanaf 1 mei geen nieuwe Telfort abonnementen meer afgesloten worden. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN. Telfort klanten die zelf alvast willen overstappen naar KPN, betalen bij deze overstap natuurlijk geen activatiekosten. Ook verandert er niets aan de Telfort e-mailadressen of aan jouw vaste en mobiele telefoonnummer(s).

Nieuwe mogelijkheden
Telfort en KPN gaan samen verder en dat biedt nieuwe mogelijkheden. Meer service voor Telfort klanten bijvoorbeeld. Want zij kunnen per 1 mei terecht bij alle KPN-winkels. Met vragen over het Telfort abonnement bijvoorbeeld. En wist je dat KPN 3 keer zo veel winkels heeft als Telfort?
Ook ontvangen alle KPN- en Telfort klanten vanaf 1 mei extra voordeel als zij Telfort- en KPN-producten combineren. Bijvoorbeeld KPN Thuis met een Telfort Mobiel óf Telfort Thuis met een KPN Mobiel. Als zij producten van KPN en Telfort combineren én de klant is aangemeld voor Telfort Compleet dan krijgen ze deze voordelen op het KPN product. Zij ontvangen een gratis zenderpakket voor het KPN iTV-abonnement of € 5,- korting en Dubbele minuten en MB’s op het KPN Mobiel abonnement.

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen de klanten in de KPN winkel met Telfort vragen. Voordeel is dat de Telfort klant nu in nog meer winkels terecht kan. Per 1 mei zijn alle Telfort winkels gesloten.

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn

Q&A (10 januari 2019)

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Wanneer is alleen het KPN-merk in de markt?
KPN zal in de loop van 2019 en 2020 het KPN-merk aanvullen met de sterke eigenschappen van de merken van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Voor klanten van deze merken verandert er niets. KPN heeft het voornemen om op termijn de dienstverlening van deze merken verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk. Per merk bepalen we het plan om op termijn de dienstverlening van de merken voort te zetten onder de vlag van KPN.

Wat gebeurt er met mijn Telfort e-mailadres?
Daar verandert niets aan.

Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

154 reacties

Beste,

Origineel was ik van plan onderstaande via email aan de KPN klantenservice voor te leggen, echter lijken zij niet via email te bereiken te zijn, vandaar dat ik het via het forum voorleg.

Toen vorige week donderdag mij het nieuws bereikte dat KPN voornemens is het XS4ALL merk op termijn te doen laten verdwijnen was ik, net zoals vele andere XS4ALL abonnees, erg geschrokken. U als KPN bent vermoedelijk zelf ook op de hoogte van de media aandacht die hieraan geschonken is, en van het feit dat een petitie die oproept deze beslissing terug te draaien (zie onder) inmiddels meer dan 38.000 maal is ondertekend. Echter is van een reactie vanuit KPN op deze ophef vooralsnog niets te bekennen. Vandaar dat ik u zou willen vragen of het bestuur van KPN naar aanleiding van deze commotie van plan is de voorgenomen beslissing te heroverwegen, en mogelijk te besluiten XS4ALL in zijn huidige vorm te handhaven?

Mocht het besluit XS4ALL op te heffen uiteindelijk toch doorgezet worden, zou ik graag het volgende opgehelderd hebben. In de bekendmaking van KPN betreffende het besluit, wordt de klanten van onder andere XS4ALL verzekerd dat 'er niets verandert.' Via andere media kanalen is later ook verduidelijkt dat klanten hun '@xs4all.nl' email adres mogen behouden. Meerdere huidige XS4ALL klanten hebben zorgen geuit over de strekking van deze belofte. Ikzelf heb daar evengoed zorgen over, en ik begrijp dat niets tot in den oneindigheid beloofd kan worden, vandaar dat ik u uit naam van alle huidige XS4ALL klanten zou willen vragen tot hoe ver in de toekomst u kunt garanderen dat wij:
- een eigen router kunnen blijven gebruiken, zonder tussenkomst van een Experiabox (zolang de vrije routerkeuze nog niet helemaal tot zijn recht komt)?
- ons vaste IPv4 adres houden?
- ons IPv4 subnet behouden?
- onze '.home.xs4all.nl' homepage behouden?
- ons '@xs4all.nl' email adres (en alle aliassen) behouden?
- het F-secure beveiligingspakket behouden?
- het complementaire mobiel internet abonnement houden?
- de SFTP, news- en shellservers kunnen blijven gebruiken?
- nog kunnen blijven inbellen?
- Sieve filters kunnen blijven gebruiken?
- reverse DNS kunnen blijven gebruiken?
- de poortbeveiliging en het malwarefilter kunnen instellen (en dus ook uitschakelen tot zover dat nu mogelijk is)?
- onze colocatie dienst kunnen blijven afnemen?

Ik hoor het graag van u!


Met vriendelijke groeten,
Röbke Geenen

PS Link naar de petitie: https://petities.nl/petitions/25312
de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Voor klanten van deze merken verandert er niets. KPN heeft het voornemen om op termijn de dienstverlening van deze merken verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk.

Geachte Allart,

In mijn ogen onderschatten u en uw collega's de waarde van het merk XS4ALL.

U voegt dit merk in uw bericht samen met Telfort, Yes telecom. Dit geeft in mijn ogen aan dat u de positionering een merk als XS4ALL totaal onderschat. Het lijkt bijna alsof u zich nauwelijks heeft verdiept in waar XS4ALL voor staat. Dit is een provider die niet wordt gekozen door haar klanten op basis van een aanbieding of prijs, maar om kwaliteit, om waar XS4ALL voor staat.

Ik wil u met klem en met nadruk vragen om dit besluit te heroverwegen en XS4ALL te laten wat het is. Dit is een hoogwaardige kwaliteit provider die anders verloren gaat in de niets zeggende massa. Het zal het merk KPN niet sterker maken. Het zal uitsluitend zorgen voor verschraling van de markt.

M.vr.gr.
Dajo Brinkman
Reputatie 7
Badge +16
@Dajo Brinkman Eerlijk gezegd denk ik niet dat de meeste KPN'ers dit hadden zien aankomen gezien dit lijkt van een top-down beslissing. Oftewel: Top bepaald, de rest van het bedrijf reageerd. Allart is naar mijn weten op dit niveau alles behalve beslissingsbevoegd en functioneert min of meer als een spreekbuis. Don't shoot the messenger 😉

Als ik het zo inschat is het besluit een aantal lagen hoger genomen. (Let op: Ik ben wel een buitenstaander)
Het zal intern toch al wel eerder bekend zijn gemaakt dan de pers release.
Reputatie 7
Het zal intern toch al wel eerder bekend zijn gemaakt dan de pers release.
Ik denk het niet, dit zou namelijk leiden tot "voorkennis" en dat is iets wat je als management zo lang mogelijk wilt vermijden.
Reputatie 7
Badge +16
Het zal intern toch al wel eerder bekend zijn gemaakt dan de pers release.

Er zijn publieke bronnen die ik heb gezien waaruit bleek dat genoeg medewerkers die hier iets van merken geen kennis van hadden.

Maar KPN is een goede werkgever en ik heb er alle vertrouwen in dat mensen met een hart voor de zaak wel weer een goede landingsplek weten te krijgen 🙂

(Ik vindt mijn werkgever toch beter 🤓 )

Maar we zijn wel weer lekker typisch Nederlands bezig: De discussie start wanneer de knoop is doorgehakt.
Ik heb op tweakers reacties gezien en hier en op het Telfort forum.

Bij ons Telfort uhmm TelPN, KPNFort klanten vooral bezorgheid over wat gebeurd er met de moderators en verdwijnen onze 'budget' prijzen en practisch wat gebeurd met de email adressen. Gezien er nu ruim 8 email extensies in gebruik zijn door overgenomen providers leuke klus maar dat zal neem ik aan niet veel veranderen. Bij KPN zullen hetnet en pi.net adressen ook nog wel bruikbaar zijn.

De XS4ALL discussie met name de technische ondersteuning wat de boventoon lijkt te voeren.

Het gros Telforters zal er wel in berusten de klanten die hun dvb via glas gaan verliezen mopperen wel over extra kosten daar had ik eerlijk gezegd wel een petitie van verwacht samen met de OBN klanten. Op glasvezel is de keuze klein dus tja waarom weg prijs technisch maakt het niet veel uit.

Voor de KPN klanten zal er het minst of waarschijnlijk echt niks veranderen.
Ter informatie: KPN volhardt in beëindigen XS4ALL.
Reputatie 7
Badge +16
Eerlijk gezegd denk ik dat het voor KPN klanten echt voorruit gaat 😉 Meer budget in het merk = Betere kwalitatieve support 😉
Ik dat dat vooral Telfort-klanten er op vooruit gaan.
Denk aan hogere internetsnelheid, wifi spots via KPN Fon om er maar een paar te noemen.
Ik dat dat vooral Telfort-klanten er op vooruit gaan.
Denk aan hogere internetsnelheid, wifi spots via KPN Fon om er maar een paar te noemen.

Die vooruitgang komt wel met een flink prijskaartje, toegegeven de extra lasten bij Telfort zijn nog duurder.
Eigenlijk idioot hoog los van het verdwijnen van de merken wat rechtvaardigt die bedragen?

Als ik lees dat enkele niet landelijke dekkende providers het dubbele standaard leveren, dus enkel de 1Gb a €37,50 Dan moeten hier de prijzen tot ook lager kunnen? Side note ik heb het niet nodig die 1Gb zelfs voorbeeld sommetjes rechtvaardigen voor een gezin van 4 personen de 100/100 nog niet eens.

Het handige van fon is het maakt een gasten netwerk overbodig mits je het hebt aanstaan en net als de ziggo spots extra vervuiling op de wifibanden handig ja omdat Fon een globaal of in ieder geval Europees dekkend net is of staat dit tegenwoordig los van elkaar?
Reputatie 7
Als ik lees dat enkele niet landelijke dekkende providers het dubbele standaard leveren, dus enkel de 1Gb a €37,50 Dan moeten hier de prijzen tot ook lager kunnen?
Je bedoelt Netrebel.
Bedenk je wel dat je daar niets anders geleverd krijgt dan een glasvezelaansluiting.
Geen router, geen emailadressen, geen servicedesk, geen verbubbeling van MB's op telefoon, geen IPTV, alleen een glasvezelaansluiting.
Wat overigens fantastisch is, is dat je ook geen jaarabonnement krijgt, je kunt gewoon elke maand weer opzeggen.

KPN Fon is mijns inziens een grote farce met z'n enorm kleine bandbreedte van 2Mbps. Dat is natuurlijk nooit als volwaardig gastnetwerk te gebruiken want wat kan je nu met 2Mbps.
Inderdaad Ik lees ook dat het technisch anders in elkaar zit bij hun wat niet iedereen even fijn vindt.

Ik gebruik nu al geen mail van de provider. Zoals je zelf vaak genoeg schrijft als het goed werkt is er geen of maar een kleine service desk nodig. Verdubbeling is uiteraard leuk maar ik krijg 1 gb maar net op mits ik thuis geen wifi verbruik. Je bedoelt neem ik aan ITV Interactieve tv? Voor IPTV kan je in Nederland nog nergens legaal terecht bij de providers wordt het naast een app als extra klanten lokker aangeboden.

Tv is bij alle glasvezel providers ook meerkosten dus dat tel ik niet mee.

Zo weinig geen idee wat het bij de andere is maar waar het voor bedoelt was de wandelaar heeft heeft Fon ook weinig meerwaarde voor een goede verbinding moet je blijven staan.
Reputatie 7
Inderdaad Ik lees ook dat het technisch anders in elkaar zit bij hun wat niet iedereen even fijn vindt.
Persoonlijk vind ik dat juist erg prettig, je kiest immers gewoon je eigen apparatuur.

Zoals je zelf vaak genoeg schrijft als het goed werkt is er geen of maar een kleine service desk nodig.
Klopt, het is mijns inziens dan ook een grote pre dat Netrebel nauwelijks een servicedesk (nodig) heeft.

Je bedoelt neem ik aan ITV Interactieve tv?
Ja, dat is bij KPN, Telfort en XS4ALL namelijk IPTV.

Tv is bij alle glasvezel providers ook meerkosten dus dat tel ik niet mee.
Heel goed, bij Netrebel betaal je per maand €16,99 minder dan bij KPN (€37,50 versus €54,49).
Dat betekent dat je dus feitelijk €16,99 per maand betaalt voor die Experia Box, klantenservice en 5 email accounts. Snap je nu waarom een provider er mijns inziens alles aan zou moeten doen om de klantenservice overbodig te maken.

Zo weinig geen idee wat het bij de andere is maar waar het voor bedoelt was de wandelaar heeft heeft Fon ook weinig meerwaarde voor een goede verbinding moet je blijven staan.
Als gastnetwerk kan je het echt niet gebruiken. KPN Fon is eigenlijk alleen maar interessant voor mensen met een prepaid telefoon of abonnement zonder databundel om als het echt "moet" even op Internet te kunnen. De beperking van 2Mbps maakt KPN Fon verder compleet nutteloos.
Ik doelde zonder de bedoeling hier een vergelijk topic van te willen maken dat ze Carrier grade nat toepassen aldus de tweakers topic en hun eigen site. Voor mij als huidig Telfort en toekomstig KPN klant is de prijsstelling echt van belang omdat voor een klein verbruiker zowel vast als mobiel KPN niet gunstig is zelfs als de voordeeltjes meegeteld worden.

IPTV is voor mij het protocol niet het product.
In die zin is echt IPTV niet legaal los verkrijgbaar dus utp kabel in de TV abonnements gegevens invoeren klaar of via een pc of laptop. Er zijn wel wat leveranciers maar dat lijkt grijs gebied. Ik bedoel voor de duidelijkheid zoals Knippr het deed via het interweb niet NLziet of NPO extra etc.

In jou uitleg stel KPN verminderd of stopt de klanten service blijf je die afgerond 17 Euris voor je email en de Experia betalen als je 10+ jaar klant bent is dat flink betaalt helaas kunnen we de feitelijke kosten voor een router niet specifieker krijgen.

Voor Telfort klanten zie ik als voordeel van deze opname bij de provider KPN bij problemen een v10 in plaats van weer de v8.

Fijn dat we het er over eens zijn dat Fon voor de beide klantgroepen weinig tot geen meerwaarde geeft. Ik heb het meteen uit gezet in de Experia Wifi toestellen die ik heb gelukkig heeft een Telfort Experia het niet aan boord.
Reputatie 7
Als via Netrebel een volwaardig televisie abonnement mogelijk zou zijn, dan was ik wellicht al wel overgestapt. Daar zit hem echter de grote crux, diensten als NLziet zijn van beduidend lagere beeldkwaliteit dan IPTV van KPN. Ik kan het mijn gezin echt niet aandoen om hun ogen te laten pijnigen door de lagere beeldkwaliteit.
Als via Netrebel een volwaardig televisie abonnement mogelijk zou zijn, dan was ik wellicht al wel overgestapt. Daar zit hem echter de grote crux, diensten als NLziet zijn van beduidend lagere beeldkwaliteit dan IPTV van KPN. Ik kan het mijn gezin echt niet aandoen om hun ogen te laten pijnigen door de lagere beeldkwaliteit.
Dat heb ik die op alle kanalen een bitrate van 13Mb gewend was dus HDglas ook bij het huidige tv platform die de wba providers ter beschikking staan. Het is niet slecht Hd tegenover HD glas maar een pluspakket waarbij niet alle kanalen in HD zijn dat kan toch niet!!
Hallo @wjb ,
KPN Fon is mijns inziens een grote farce met z'n enorm kleine bandbreedte van 2Mbps. Dat is natuurlijk nooit als volwaardig gastnetwerk te gebruiken want wat kan je nu met 2Mbps.

Die snelheid is ruim voldoende om even de e-mail te raadplegen of een whatsappje te beantwoorden.
Meer heeft een 'gast' ook niet nodig lijkt me.
Je komt voor de gezelligheid op bezoek als gast en niet om te gaan internetten en wat dies meer zij.
Fon is primair ook niet bedoeld voor gasten, maar voor jezelf als je buiten de deur bent.
Zelf heb ik als Telfort-klant (nog) geen Fon, maar gebruikte in mijn tijd bij de kabelboer veel gebruik van de wifispots buiten de deur, scheelt me veel op de mobiele internetbundel.
Ik heb het gastnetwerk binnen mijn V10 begrensd op 3Mbps, meer dan voldoende, vind ik.☺️
Reputatie 7
KPN Fon is mijns inziens een grote farce met z'n enorm kleine bandbreedte van 2Mbps. Dat is natuurlijk nooit als volwaardig gastnetwerk te gebruiken want wat kan je nu met 2Mbps.
Die snelheid is ruim voldoende om even de e-mail te raadplegen of een whatsappje te beantwoorden.
Meer heeft een 'gast' ook niet nodig lijkt me.
Je komt voor de gezelligheid op bezoek als gast en niet om te gaan internetten en wat dies meer zij.

Wow, vertel dat eens aan de vriendjes en vriendinnetjes van de kids, ze zullen niet blij met je zijn.
Dat schelen op een databundel is uiteraard waar maar geen overtuigend argument, meer van nut als je door je bundel heen bent en de normale snelheid keldert. Dan is het meenemen van een bundel vooral handig tijdens de vakantie van meer nut dan heb je meer tijd om ingekochte data of minuten op te maken.

Voorstel:
Koppel bel en data bundel los is een bundel op pas dan de nieuwe bundel aanzetten en afschrijven.
Dus ben is iemand na 1,2 of 4 maanden door zijn databundel heen dan pas de nieuwe bundel zeg 2 Gb a €5,00 euro activeren en afschrijven. Ditzelfde voor de belminuten.
Technische uiteraard een uitdadiging om te realiseren maar levert een klant tenminste waar voor zijn centen. Voor een isp commercieel vermoedelijk of bijna zeker niet intressant.
Reputatie 7
Koppel bel en data bundel los is een bundel op pas dan de nieuwe bundel aanzetten en afschrijven.
Dus ben is iemand na 1,2 of 4 maanden door zijn databundel heen dan pas de nieuwe bundel zeg 2 Gb a €5,00 euro activeren en afschrijven. Ditzelfde voor de belminuten.

Ik hoop dat je snapt dat daardoor de prijs per belminuut en per MB omhoog zal gaan en daar wordt je natuurlijk niet vrolijk van.

Technische uiteraard een uitdadiging om te realiseren maar levert een klant tenminste waar voor zijn centen.
Lijkt me technisch niet heel spannend, het lijkt verdacht veel op prepaid.

Voor een isp commercieel vermoedelijk of bijna zeker niet intressant.
Klopt, ik verwacht dan ook niet dat zoiets er zal komen waarbij je als klant voordeliger uit bent dan de huidige abonnementen met databundel.
Hallo @wjb
Wow, vertel dat eens aan de vriendjes en vriendinnetjes van de kids, ze zullen niet blij met je zijn.

Ik heb geen ervaring met (klein)kinderen, dus inderdaad niet bij stil gestaan.☺️
@wjb is een voip verbinding niet goedkoper dan nu?
Af hankelijk van de bron verbruik je 1Mb per 4 minuten bij een belletje via Whatsapp de voip providers die we hebben kunnen het ook voordeliger.

Dus waarom zou KPN dit niet kunnen zeker voor hun eigen klanten.
Ik vind het hoe dan ook al idioot dat om gebeld te kunnen worden op een vaste lijn we weer moeten betalen. Toe gegeven €1,00 via KPN of € 2,50 via Telfort staat niet in verhouding tot de vroegere vast recht tarieven. Het voelt wel als een stap terug en voor mij een teken dat KPN blijkbaar helemaal van het vast bellen af wil.
Hallo @Galdor68 ,
Het voelt wel als een stap terug en voor mij een teken dat KPN blijkbaar helemaal van het vast bellen af wil.

Ik las eind vorig jaar ergens dan KPN de 'ouderwetse' vaste lijnen, waarbij je ook nog een splitter nodig had voor internet en bellen, om gaat zetten naar VOIP-verbindingen, dan loopt de vaste lijn niet meer via de ouderwetse centrale maar via de moderne VOIP-centrale.
Reputatie 7
@wjb is een voip verbinding niet goedkoper dan nu?
Af hankelijk van de bron verbruik je 1Mb per 4 minuten bij een belletje via Whatsapp de voip providers die we hebben kunnen het ook voordeliger.

En velen maken die gedachtefout, belletje via Whatsapp is toch gratis?!
Ja, thuis wel via wifi, maar onderweg niet via 4G. Dan gaat dat natuurlijk gewoon ten koste van je databundel.
Het is wel zo de de kosten voor vast bellen bij KPN niet in verhouding staan t.o.v. de kosten via andere VoIP providers of voor het dataverbruik bij diensten zoals Whatsapp of Skype.
Vaste telefonie is dan ook niet vol te houden en al helemaal niet als het aantal klanten steeds verder afneemt. Vandaar dat we de laatste jaren de tarieven voor vaste telefonie telkens weer zien stijgen. Starttarief en gesprekstarief van 11 cent naar 13 cent en volgend jaar...

Reageer